Nieuw paardje om op te rijden. hier een paar rij foto's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SeesJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:41

Linda vd, vriendinnetje van zeker? En Paardenmeisje kun jij niet normaal reageren op commentaar? Iowara gaf op een hele vriendelijke manier commentaar hoor, plaats dan geen foto's zeg...wie is hier nou aan het zeiken??? PFFFF
Paard loopt mooi trouwens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Nieuw paardje om op te rijden. hier een paar rij foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:06

paardemeisje schreef:
niet zo zeiken ja

zo, een beetje normaal mag ook wel, als je geen commentaar wilt plaats dan ook geen foto's. Ze bedoelde het normaal hoor.

Voor de rest leuk paardje, inderdaad zit je wat in een vreemde houding, maar dat is niet zo gek als je het paard pas rijd. Het is allemaal even wennen

paardemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 17:44

Toledo schreef:
paardemeisje schreef:
Nee het is bij Stal van de Goor in Herpen... Hij was de eigenaar van de hengst Ferro.

Werkt Vienna daar nog? Ken haar van onze oude stal namelijk.

jazeker, zij rijdt daar alle paarden en van haar krijg ik ook les. Welke stal was dat dan? Grappig zeg dat je haar kent echt lol

X_ViSwIjF_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:46

Leuk paardje hoorz.

Jessicoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 17:55

Ik sluit me volledig mij sees & Cayenne aan..

paardemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 17:57

Sees schreef:
Linda vd, vriendinnetje van zeker? En Paardenmeisje kun jij niet normaal reageren op commentaar? Iowara gaf op een hele vriendelijke manier commentaar hoor, plaats dan geen foto's zeg...wie is hier nou aan het zeiken??? PFFFF
Paard loopt mooi trouwens.

Weet ja wat het probleem is als iemand commentaar geeft, dat ze het zelf vaak ook niet veel beter doen. Ik snap best dat mensen commentaar willen geven, maar dan hoef je niet zo bot te doen.

Ik schreef er toch duidelijk bij dat ik er voor het eerst op reed. En wat verwacht je dan dat ik de sterren van de hemel loop.... Ik ben nog maar een B ruiter, ik denk dat ik voor een B ruiter toch best netjes zit.

Mensen moeten niet te snel conclussies trekken. Zeker over internet kan dat heel verkeerd vallen. Ik wilde graag net als iedereen op bokt laten zien dat ik een leuk paardje heb om te rijden. ik vraag niet om commentaar over mijn houding. Ik zit het paard niet in zijn mond te trekken, zou een paard voor geen goud pijn willen doen, ben gewoon een ruitertje dat het leuk vind om te rijden en daar wat foto's van wil laten zien.

Alleen maar om te laten zien wat een mooi paardje het is en wat voor gangen die heeft.

Soms is een commentaar niet erg, maar je moet niet overdrijven en ik denk dat je pas echt goeie conclusies kan trekken als je een ruiter en paard in het echt ziet rijden.

mee eens, ik hoop het wel, we moeten wel kunnen blijven lachen als we foto's plaatsen en dan niet balen van had ik die foto's er maar nooit opgezet. Daar ben je het toch wel mee eens. het is toch alleen maar leuk om te zien hoe tevreden en hoe blij iemand is met een paard. Niet iedereen heeft het talent om geweldig te kunnen rijden of een goed paard te hebben.

Volgens mij heb ik het misverstand nu wel goed uitgelegd

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:12

Nou ja, de meeste mensen willen toch graag weten wat de anderen van hun houding/zit/paard vinden en wat er eventueel nog verbeterd kan worden, dat is een beetje gangbaar hier volgens mij.
Ik vond het zelf niet een zulk raar commentaar hoor, je hoefde je niet zo aangevallen te voelen, want volgens mij was het gewoon niet zo bedoeld. Zo kwam het op mij niet over. En ook al ben ja "maar" een B-ruiter, wie weet heb je er nog iets aan en kan je jezelf verbeteren. Je weet zelf wel of het een momentopname was waar je net iets deed of dat je echt zo zit, dat kunnen we vanaf hier niet beoordelen, maar jij wel dus dan weet je zelf wel of je het mee moet nemen of niet.

Maar leuk paard, gaaf bloed!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:20

paardemeisje schreef:
Alleen maar om te laten zien wat een mooi paardje het is en wat voor gangen die heeft.

Oei, wat ben jij simpel van gedachte! Hoe kan iemand nou niet zien of jij correct erop zit, maar wel of je paard leuke bewegingen heeft? Wanneer jij er zo van overtuigd bent dat het onmogelijk is om commentaar te geven op jouw zit a.d.h.v. een aantal foto's waarom wil je dan wel dat mense, het paard waarmee jij rijdt, gaan ophemelen. Het was je bedoeling om positieve reacties te krijgen over je paard, en wanneer een aantal mense kleine opmerkingen posten m.b.t. jouw zit, is dit niet zoals je zelf had gehoopt, en ga je maar in de aanval. Erg kortzichtig...
Laatst bijgewerkt door talented op 09-11-05 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:22

Kyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:27

Citaat:
Weet ja wat het probleem is als iemand commentaar geeft, dat ze het zelf vaak ook niet veel beter doen. Ik snap best dat mensen commentaar willen geven, maar dan hoef je niet zo bot te doen.

hahaha, hier moet ik toch echt even om lachen. Ik heb namelijk laatst een topic gezien waar jij belachelijk bot in reageerde en deed alsof je een geweldige ruiter bent die perfect rijdt.

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:39

at sees:
ja k ben idd een vriendinnetje van inger!!zitten op dezelfde school!!
k weet hoe ze rijdt en ze wil het heel graag beter leren!!ze heeft
gewoon nooit de kans gehad om op een goed paard te kunnen rijden
en wil nu graag trots laten zien dat ze nu een leuk paardje heeft.
tuurlijk mag iedereen commentaar geven op haar paardje!!
iedereen heeft een eigen smaak!!
maar ze heeft er toch niet om gevraagd haar te beoordelen anders
zet ze er wel onder dat ze graag commentaar had over haar houding.
dit is niet aanvallend bedoeld naar mensen maar k vin dat
mensen hun commentaar voor zich mogen houden als er niets over houding
ofzo gevraagd wordt maar daar wordt nooit aan gedacht!!
ze weet dat haar houding niet goed is maar daar kan ze nu aan gaan
werken!!k zou ok alleen maar commentaar willen over mezelf als
k er om vraag!!
en wat dat slotje betreft vin k onzin want ze vraagt wat ze van het paard vinden!!
laat het leuk blijven om foto's op bokt te zetten!!
k ben ok al voorzichtiger geworden want er zijn altijd wel mensen
die iets zien waar commentaar op gemaakt kan worden terwijl
mensen hun best doen om het paard het zo hun zin te maken!!
denk ok eens aan die mensen!!het is nie leuk om te horen dat j
het dan nog fout doet terwijl je het zo goed bedoeld!!hier kan k echt
vals van worden!!
k hoop dat k zo een beetje netjes uit mijn woorden ben gekomen
en mensen zich niet persoonlijk voelen aangevallen want dat is helemaal
niet mijn bedoeling!!

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:42

inger is af en toe heel direct ja maar zo is zij nou eenmaal!!
zijn er wel meer hier op bokt!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:21

@lindavd, als je de nieuwe regels van ITP leest? Bovendien vraagt de TS helemaal geen commentaar over haar paardje, het enige wat er in staat is
Citaat:
Raar commentaar zit ik niet op te wachten...

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:48

Beste paardemeisje en Lindavd,
Op bokt hebben we nu eenmaal de heel eenvoudige regel ingevoerd.
Citaat:
Op Horses at Work zien wij helaas steeds vaker topics voorbij komen waarbij de TS duidelijk zegt geen commentaar te willen ontvangen. Dat is niet helemaal de bedoeling van HAW.

Wanneer je geen opbouwend commentaar wilt ontvangen, dan is het niet langer toegestaan om foto's op HAW te plaatsen.

Het commentaar dat jullie op dit topic krijgen is verre van zeiken. Loware geeft gewoon heel netjes neer wat volgens haar verkeerd is op de foto. Dat krijgen al die andere bokkers die foto's plaatsen ook. Dat je foto's wilt plaatsen om je paard te tonen en dat je er trots op bent begrijpt iedereen, maar deze mensen willen je gewoon helpen om nóg beter te zijn. Ze geven geen kritiek maar ze geven je tips hoe je je houding nog kan verbeteren, en misschien kan je ze beter vriendelijk aannemen of je eigen argumenten op een deftige manier verdedigen, dan je persoonlijk aangevallen voelen.

Als je blijft weigeren om commentaar te krijgen op je rijfoto's en alleen maar reacties wenst in de trant van "aaaah lief" en "oooh mooi" zal ik helaas een slotje moeten plaatsen. Probeer nu eens gewoon tot 10 te tellen als iemand een opmerking geeft en zing een liedje, als al die andere fotoplaatstende bokkers positieve kritiek kunnen aanvaarden kan jij dat ook!

Toledo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 09:52

jazeker, zij rijdt daar alle paarden en van haar krijg ik ook les. Welke stal was dat dan? Grappig zeg dat je haar kent echt lol
[/quote]

Wij stonden samen op een stal bij Mike en Nancy in Horssen. Toen had ze een bruine Dublin en de Lancet daar staan.[/quote]

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:02

Wat een prachtig paard. Leuk hoor dat hij als hengst zo braaf is. Blijf hem wel strak houden he

Ik zeg altijd, je bent pas een goede ruiter/amazone als je je eigen fouten kunt inzien en commentaar van anderen kunt accepteren. Doe er iets mee, je leert er alleen maar van

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 10:57

k zeg ook niet dat mensen zeiken!!verre van dat!!
maar j kan iemand niet helpen met haar houding via een foto!!
het zijn momentopnamens!!als mensen willen helpen moeten
ze mensen thuis les komen geven!!
mensen mogen best commentaar geven maar k vin dat dat mag
als er om gevraagd wordt!!ze had het toch ook bij ITP geplaats!!
dat het wordt overgeplaats kan zij niets aan doen!!
k vin gewoon dat er veel geruzied en gezeurd wordt hier op bokt!!
maar ja dat zal dan wel aan mij liggen dan!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:34

lindavd schreef:
k zeg ook niet dat mensen zeiken!!verre van dat!!
maar j kan iemand niet helpen met haar houding via een foto!!
het zijn momentopnamens!!als mensen willen helpen moeten
ze mensen thuis les komen geven!!
mensen mogen best commentaar geven maar k vin dat dat mag
als er om gevraagd wordt!!ze had het toch ook bij ITP geplaats!!
dat het wordt overgeplaats kan zij niets aan doen!!
k vin gewoon dat er veel geruzied en gezeurd wordt hier op bokt!!
maar ja dat zal dan wel aan mij liggen dan!!

Nogmaals, neem even de moeite om de regels te lezen, ook voor de TS. Staat ook duidelijk in dat foto's niet bij ITP daarom geplaatst mogen worden. Je tenen zijn trouwens behoorlijk lang. (En dit laatste is een hint om het topic niet te laten sluiten!)

lindavd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:59

k heb eerlijk gezegd de regels ook nog nooit gelezen.
zal k zeker ff doen.
k kan op sommige dingen fel en snel reageren maar dat doe k
alleen als k het onterecht vind. k vin gewoon niet dat j mensen
kunt helpen met het rijden. dan moet j bij diegene thuis zijn.
maar er zijn dus mensen die dat wel vinden en dan zal k ok wel
vort mun mondje houden!!

Consort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:09

lowara schreef:
mm op de een of andere manier klopt er iets niet.
je beenligging/knieligging is niet zoals het moet zijn,maar kan even niet precies zien WAT.

Het is natuurlijk wat lastig te zien op foto's maar ik heb het idee dat Paardemeisje met haar onderbenen knijpt, waardoor het er zo uit ziet. Gooit het paard misschien hoog op in draf? Ik doe dat namelijk ook als ik een paard niet makkelijk vind zitten, om m'n balans te houden en mijn benen stil te houden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:56

@lindavd, de meeste zetten ook in de reactie dat iets zo lijkt, en dat het van de foto's moeilijk te beoordelen is. Natuurlijk is een foto een momentopname, maar als je op 3 foto's hetzelfde ziet geef je aan dat het misschien zo kan zijn.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:14

Als je alleen mensen thuis kunt helpen kun je heel Bokt wel sluiten...
Volgens mij is deze hele site gericht op het "elkaar helpen" via internet en iedereen weet dat dat moeilijk is, maar je kunt er allicht tips krijgen waar je best wat mee kunt.

En als TS zo graag wil leren had ze misschien beter even kunnen nadenken of haar houding misschien niet wat verbeterd kon worden dan te reageren met "Niet zo zeiken ja"!

Iets als "ja dat lijkt misschien zo, maar dit is toevallig even op een verkeerd moment gemaakt" was al anders overgekomen.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:21

Staat dit paard ook te koop?

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:07

Leuk paardje..
ziet er braaf uit

paardemeisje

Nieuw paardje om op te rijden. hier een paar rij foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 15:25

Nou om dan maar te reageren op de laatste berichten die hier zijn geplaatst.

Linda bedankt voor het ondersteunen van mij mening.

idd, had ik eerst de foto's op ITP gezet... ik had geen flauw idee dat, dat niet mocht. Ze hebben toen dit onderwerp geplaatst naar HAW, zonder dat ik er wat van af wist en wat de regels daar waren. Zoals ik al eerder vertelde ik wilde alleen het paard laten zien, om een idee te krijgen van hoe zijn gangen waren.

Ik denk dat ik nu een ander beeld heb gekregen van bokt en zal als er reactie op word gegeven anders reageren.

oké zijn we weer tevreden en kunnen we het leuk houden, om ruzie te maken was mijn bedoeling niet. en idd bokt is om mensen met paard te helpen en te dicuseren. Ik ben een lange tijd niet actief geweest. voortaan zal ik mijn mondje wat dichter houden.

Ik maak nu een nieuw onderwerp op horses at work en wil graag jullie mening horen over mijn rijkunsten. Ik zal mijn best om beleefd te blijven. Goed?