Paard gooit hoofd omhoog en rent weg..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:18

Okkie1 schreef:
Ik heb mezelf nergens de hemel in geprezen dacht ik zo en zou ik daar de behoefte aan hebben ooit dan doe ik dat wel op een sollicitatie gesprek oid . Daarbij vraag ik me af hoe je zo snel valse karakterschetsen van iemand kan maken, hoe heet dat ook al weer? Ohja! Vooroordelen...
Maar goed, misschien kun je beter je onderschrift aanpassen. Komt niet echt overeen met je gedrag. Als je toch bezig bent, misschien een cursusje begrijpend lezen volgen? Een betere maatschappij begint bij jezelf.

hahaha wat ben jij grappig heb net dit topic gevolgt en ben het met briandylan eens.Trouwens je heb zelf ook vooroordelen.En misschien kan je ook beter solliciteren,beter voor die paarden daar Lees zelf ook eens goed wat je zelf hebt neer gezet.

briandylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:22

nikkie schreef:

hahaha wat ben jij grappig heb net dit topic gevolgt en ben het met briandylan eens.Trouwens je heb zelf ook vooroordelen.En misschien kan je ook beter solliciteren,beter voor die paarden daar Lees zelf ook eens goed wat je zelf hebt neer gezet.

Dank je ,toch nog iemand die er net zo over denkt

Sommige mensen willen alleen maar horen dat ze zelf het beste zijn,dus bij deze

Solvej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:27

nikkie schreef:

Onderbouw dan eens waarom een thiedemann hier zo zijn voordelen heeft? En door welke ervaringen je tot die mening bent gekomen. Verrijk mijn kennis! Jammer dat ik niet hoef te solliciteren en ik al een goede baan heb anders had ik jou kennis misschien kunnen gebruiken op mijn sollicitatie gesprek

svenlOver15

Re: Paard gooit hoofd omhoog en rent weg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 20:29

Tjonge jonge...
Ga lekker ergens anders ruzien..!

Ik heb vandaag weer gereden en het ging super. Zonder martingaal en zonder thiedeman of andere rotzooi. Hij deed maar 1 keer gek en dat was omdat hij schrok. Volgende week beginnen we met het beleren voor de kar. Mennen dus.

Bedankt voor alle adviezen..

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:30

Als hij zijn hoofd erg hoog in de lucht gooit zou ik hem een martingaal aandoet zodat hij jou niet zo in onbalans brengt dat je geen controle meer hebt. Verder is het vrij normaal volgens mij dat jonge paarden nog wat moeite hebben met een volte rijden zonder dat ze over de buitenschouder weg lopen. Gewoon goed je buiten teugel eraan houden en binnen hand van de hals. Gewoon blijven oefenen dan gaat het vanzelf beter.

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:34

svenlOver15 schreef:
Tjonge jonge...
Ga lekker ergens anders ruzien..!

Ik heb vandaag weer gereden en het ging super. Zonder martingaal en zonder thiedeman of andere rotzooi. Hij deed maar 1 keer gek en dat was omdat hij schrok. Volgende week beginnen we met het beleren voor de kar. Mennen dus.

Bedankt voor alle adviezen..

Zonder hulpteugel is altijd het beste

briandylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:36

Okkie1 schreef:

Onderbouw dan eens waarom een thiedemann hier zo zijn voordelen heeft? En door welke ervaringen je tot die mening bent gekomen. Verrijk mijn kennis! Jammer dat ik niet hoef te solliciteren en ik al een goede baan heb anders had ik jou kennis misschien kunnen gebruiken op mijn sollicitatie gesprek
Jij weet alles toch al?

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:27

Sommige mensen zijn zelf zo zielig dat ze je een pb'tje moeten sturen en het niet hier durven te posten.

briandylan schreef:
Jij weet alles toch al?

Als reactie ontving ik net van okkie 1:

Ik hoop voor je kinderen dat je daar niet zo kinderachtig mee omgaat

Kennelijk had ik dus een gevoelige snaar geraakt

Je kent mij niet als moeder en persoon dus oordeel daar ook niet over.

zielige figuren heb je hier hoor.Dit is dus ook een reden dat jezelf kinderachtig word benaderd

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 16:04

Jongens, kan het even!!!!!!!!!!!
Ik neem aan dat jullie volwassen genoeg zijn om dit niet te doen. Dit is iets voor kinderen en pubers ( zoals ik)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:01

briandylan schreef:
Sommige mensen zijn zelf zo zielig dat ze je een pb'tje moeten sturen en het niet hier durven te posten.

briandylan schreef:
Jij weet alles toch al?

Als reactie ontving ik net van okkie 1:

Ik hoop voor je kinderen dat je daar niet zo kinderachtig mee omgaat

Kennelijk had ik dus een gevoelige snaar geraakt

Je kent mij niet als moeder en persoon dus oordeel daar ook niet over.

zielige figuren heb je hier hoor.Dit is dus ook een reden dat jezelf kinderachtig word benaderd

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:18

!! Het is dus medish.. !!
Paardje heeft rechtsachter een slecht spronggewricht. Doordat dat bij hem pijn doet geeft hij de druk van rechtsachter naar linksachter. Dat been word moe, en resultaat is protesteren. Ik kan er prima op rijden omdat ik hem losjes rijd en niet op de achterhand laat komen. Eigenaresse kan er absoluut niet op rijden want het enige wat zij wil is het paard aan de teugel rijden.. Ga er zaterdag met hun over praten. Morgen eerst 5 daagjes weg..

Edit: Paard is dus geen 2 mnd onder het zadel. Maar al 3 jaar, en heeft dus een blijvende blessure in de sport opgelopen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:34

Mss had je dat beter even wat eerder kunnen vermelden dan had je wat andere antwoorden gekregen denk ik maar zo.En had je er ook wat aan gehad want zo te lezen ga je nu gewoon door zoals je al deed.

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 13:11

monsera schreef:
Mss had je dat beter even wat eerder kunnen vermelden dan had je wat andere antwoorden gekregen denk ik maar zo.En had je er ook wat aan gehad want zo te lezen ga je nu gewoon door zoals je al deed.

Ik wist het pas 6 nov. en 7 nov. ging ik naar Londen toe, en ik ben gister 11 nov. weer thuisgekomen! Ik ga er straks heen, en dan ga ik inderdaad even rijden. En dat kan ook! Ik heb namelijk met een paardenmasseur gepraat, en die zei dat ik erop kan blijven rijden als ik hem maar niet dwing aan de teugel te lopen, dit moet echt uit ontspanning komen (duh). Maarja.. de dochter van de baas heeft maar 1 ding in dr kop: aan de teugel die handel! En dát mag dus niet. Hij mag niet op de achterhand gereden worden, tenminste, niet bewust. En als ik erop rijd, en ik dwing hem nergens toe, dan loopt hij fantastisch, en zelfs aan de teugel. Omdat hij zich dan ontspant. En, dat ik hem nergens toe dwing betekent niet dat hij zn gang gewoon mag gaan en zelf doen wat ie wil, nee, daar bedoel ik mee dat ik hem voor een overgroot deel met mn benen stuur en vooral bijna niks met mn handen!

En Monsera, eerder zeggen kon ik dus niet, dus ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt........

Lolientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:58

nouja, beter later achterkomen, dan nooit zal ik zo zeggen;)

svenlOver15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 17:11

Lolientje schreef:
nouja, beter later achterkomen, dan nooit zal ik zo zeggen;)

Inderdaad..