inderdaad conditie verbeteren
bij ons op manege heeft ook zo'n vrouw stompe sporen van 11 cm.. heb zoiets van .. nee..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
inderdaad conditie verbeteren
smiek schreef:bdankt allemaal...
jullie hebben natuurlijk ook wel glijk, maar het was oook niet mijn bdoeling om meteen spoor met wiel te nemen...
alleen als ik bijvoorbeeld zonder spoor ga rijden dat heeft helemaal geen zin want dan moet ik toch wel zo hard gaan schoppen enso :S

Applelove schreef:als je paard lui is niet van voren losgooien maar tegenhouden
lui paard= tegenhouden (teugels)
heet paard= los laten (teugels)
Applelove schreef:als je paard lui is niet van voren losgooien maar tegenhouden
smiek schreef:bdankt allemaal...
jullie hebben natuurlijk ook wel glijk, maar het was oook niet mijn bdoeling om meteen spoor met wiel te nemen...
alleen als ik bijvoorbeeld zonder spoor ga rijden dat heeft helemaal geen zin want dan moet ik toch wel zo hard gaan schoppen enso :S
smiek schreef:jah dat is natuurlijk ook wle waar...
ik ga het morgen wel eens proberen zonder sporen..
dus waarom zonder proberen. En even achter de singel goed aanprikken zodat ze schrikken. Maar zorg dat het paard wel energie heeft om te lopen Citaat:Als je onafhankelijk kunt zitten kun je aansporen zonder spoor te gebruiken dus waarom zonder proberen. En even achter de singel goed aanprikken zodat ze schrikken. Maar zorg dat het paard wel energie heeft om te lopen
? Kafue schreef:Applelove schreef:als je paard lui is niet van voren losgooien maar tegenhouden
Vreemde vergelijking, leg eens uit?
Voornamelijk dus bij een lui paard......
Kafue schreef:Jullie houden er dan wel een komische manier van rijden op na. In principe kan en mag ik nooit meer energie voor tegenhouden dan het paard me geeft en of ik er achter in heb gestopt.
Hoe kun je nu door meer druk op de teugels te leggen dus m.a.w te gaan trekken aan de teugels verwachten dat een paard voorwaarts gaat?
Het is activeer de de motor achter en daardoor gaat het verder. driehoeksverhouding zit --> been-->hand. Klaar.
Verder sporen afdoen om te kijken of hij aan je been is???????
Ik snap hem niet je drijft altijd aan met de kuit en als het paard niet luisterd leg je de spoor aan. Dus meen je je sporen af te moeten doen om te kijken of het zonder ook gaat. Wie beduvel je dan jezelf?????
Kafue schreef:
Verder sporen afdoen om te kijken of hij aan je been is???????
Ik snap hem niet je drijft altijd aan met de kuit en als het paard niet luisterd leg je de spoor aan. Dus meen je je sporen af te moeten doen om te kijken of het zonder ook gaat. Wie beduvel je dan jezelf?????
Citaat:Verder sporen afdoen om te kijken of hij aan je been is???????
Dat mag dus echt nooit. runningkawa schreef:ja heeft zeker zin
om jou te schoppen
er staan momenteel een heleboel sporen topics, lees daar maar eens
advies, doe de huidige ook af