Paard bokt als hij aan het werk word gezet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:20

Toch vind ik dat hij gewoon streken heeft. Want gister deed ie helemaal niks. Terwijl er niks veranderd was. En als de eigenaar zelf erop gaat, doet hij helemaal niks. Misschien moet je maar eerst naar het paard komen kijken. Of naar het zadel ofzo. En dan pas kun je oordelen. Neem aan dat je vanuit je stoel niet weet hoe het paard van karakter is en hoe hij loopt en of het zadel nou wel past. Ik waardeer jullie mening, maar heb hier zo mijn twijfels over.
Ts'er deed het gister in de les gewoon goed en het paard ook. Ze zei tegen mij dat hij maar 1 keer bokte en dat was naar een ander paard. En dat dat wondje weer open ging lijkt me trouwens eerder van het vuil in het dekje. Zand enzo dat er overheen schuurde. Dacht hier net pas aan. Zo denk ik erover. Waardeer en respecteer jullie mening wel, maar ben nu eenmaal koppig

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 17:37

ik probeer er niet uit te vluchten,ik probeer dingen recht te zetten die onduidelijk zijn

KisSs_Girl

Re: Paard bokt als hij aan het werk word gezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 15:42

Niemand meer een oplossing?

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:52

KisSs_Girl schreef:
de les vandaag ging veel beter als vorige week
en ik weet zeker dat het niet aan het zadel ligt,hij is gewoon vervelend bezig

hoe weet je dat zo zeker ???
heb je zelf zoveel ervaring met zadels

als de schoft open ligt en er zit zelfs een litteken............. is dat niet normaal

wat triest dit zeg
een paard kan niet praten dus als ie ergens last van heeft gaat hij zich misdragen......
want hoe moet ie jou anders vertellen dat ie pijn heeft
hij probeert jou gewoon te vertellen dat hij pijn heeft
ontzettend zielig dat er dan niet naar hem geluisterd wordt

natuurlijk zal hij zich even beter gedragen als iemand hem aanpakt
maar dat heeft niets met stout te maken
dan word dit arme paard ver over zijn grenzen gedwongen
en laat ie het maar weer over zich heen komen ...wat moet ie anders...hij heeft weinig keus
mannege paarden hebben het vaak niet makkelijk maar dit is gewoon abnormaal
ik zou zo geen paard willen rijden

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:35

Unamie ben het met je eens, denk alleen niet dat het door gaat dringen na de pagina's en antwoorden die hier gegeven zijn...

Vuil in een dekje wat schuurt tot een wond aan toe kan ook pijn betekenen BTW.....

stefanietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:51

Ik heb dan wel niet zo'n verstand van drukkingen/zadels enz. Maar als je hem nu vergelijkt met paar weken terug. Gedraagt ie zich al heel wat beter. Niet omdat hij over de grenzen wordt gedwongen.. maar omdat hij nu beter gereden wordt.
En dit is geen excuus ofzo. Hij heeft gewoon geen last van die drukking. Er zit volgens mij gewoon eelt op ofzo. Btw, als hij er echt zo'n last van zou hebben, dan zou de drukking ook wel elke keer weer opnieuw open zijn. Maar dat is niet zo. Ik blijf er dus bij dat het gewoon streken waren.

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 08:28

Ja idd,en over dat litteken,ja daar kan ik tog weinig aan doen?
Misschien is het nog wel van het vorige zadel ofzo,weet jij veel
De eigenaar heeft ook al gezegd dat het niet door het zadel komt,en zijn rug is vast ook al na gekeken
En als hij zo veel pijn had zou hij tog ook wel in de stap lopen bokken?
Maar ik heb niet zo veel zin in die disussie eigenlijk

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:33

stefanietjuh schreef:
Hij heeft gewoon geen last van die drukking. Er zit volgens mij gewoon eelt op ofzo. Btw, als hij er echt zo'n last van zou hebben, dan zou de drukking ook wel elke keer weer opnieuw open zijn. Maar dat is niet zo. Ik blijf er dus bij dat het gewoon streken waren.

er zijn genoeg paarden die geen open rug hebben maar wel barsten van de rugpijn
het paard staat ook vast met z'n oortjes naar voren met aansingelen
als jij denk dat een paard jou een streek leverd om even lekker vervelend te zijn... heb je het helemaal mis
ik raad je aan om je eens te verdiepen in natural horsemanship
en er zal een wereld voor je open gaan

stefanietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:18

Welk paard vind het nou leuk om aangesingeld te worden? Niet veel paarden die dan met oortjes vrolijk naar voren kijken hoor..
Maar ik ken genoeg paarden die rare streken hebben.
Bijv. een ponytje.. (kareltje) die vindt het hartstikke leuk om de hele bak rond te crossen.. en doet dat ook zodra hij dat kan.
Maar dit is toch een eindeloze discussie. En trouwens, als de eigenaar zelf zegt dat hij er geen last van heeft. Zal hij dit niet zomaar zeggen omdat hij geen nieuw zadel wil kopen. Er liggen genoeg andere zadels in de zadelkamer die niet gebruikt worden. En als het echt aan het zadel lag, zou hij een andere zadel erop gooien.

*edit: Hij is niet iemand die een paard zomaar laat lijden. Zal dus ook niet een paard onnodig met pijn laten lopen. Zo was er eerst een paard (Lion) die had een dikke wang.. kon daarom niet goed eten enz. Maar van de eigenaar mocht hij niet meelopen. Omdat hij dus pijn had en een bit zou het verergeren. Ander paard (Countless) had last van dur benen, weet niet precies wat er mis mee was maar ze had er pijn aan.. toen mocht ze ook niet meelopen. Wat ik dus wil zeggen is dat hij niet zomaar een paard laat meelopen in de les als die pijn heeft.

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 18:58

En ik heb ook geen zin in deze discussie,ik heb liever antwoorden waar ik echt iets aan heb dan dat me steeds verteld wordt waarom ik nog op dit paard rijdt dat het sneu is bla bla bla
En ik snap jullie antwoorden ook hoor!

Evelijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 00:11

Sorry KisSs_Girl, maar ik denk dat niemand meer andere tips kan geven dan deze vanaf de computer, luister gewoon naar je instructeur en eigenaar van het paard als je daar vertrouwen in hebt. Als je echt angst hebt alleen voor dit dier zou ik er niet op rijden. Heb bij manege ook een paardje waar ik niet meer opstap, ik voel haar gewoon niet aan en dus is het verstandiger als ik er niet op rij.

polak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:37

Je moet het werk leuk houden vor je paard ...en daar doe je als eigenaar dan ook je best voor...Je moet zoveel mogelijk je best doen en de goede hulpen geven..Als ie het goed doedt beloon hem dan ook

gr

stefanietjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:46

uche uche kuch kuch..
Ligt een dikke laag stof op deze oude topic..