Heet Paard=Hard Rennen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:10

mmm ik zal hem in ieder geval niet laten rennen tot hij moe is! mijn paard heeft hier soms ook een handje van, en ik rijdt dan veel figuren, om de aandacht er bij te houden. ik maak zelf juist geen ophoudingen, dan word hij juist heter.

nog iets dat ook veel invloed heeft: blijft zelf rustig! probeer zo ontspannen mogelijk te blijven rijden! verder zijn alle tips al gegeven. misschien die van mij ook wel, maar heb niet alles gelezen...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:11

@ fransje 23, het was misschien niet je bedoeling van je om bot over te komen, en het spijt mij dat ik het dan zo heb opgevat,... ik vond het bod dat je zei dat ik eigenwijs was en dat ik jullie niet geloof, ik dacht alleen dat het best zou kunnen, ik ben dus niet eigenwijs en ik zei ook niet dat ik jullie niet geloof. Maar goed om deze topic rustig verder te laten gaan zonder gebekvecht, ik ben niet boos op je, sorry dat ik het zo heb opgevat van je. laten we het er verder dan maar niet meer over hebben.

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:10

_SteR_ schreef:
Nou, mijn instructrice kon aan zijn hele bouw en koppiej zien dat hij een "draver" is geweest.. Ik heb hier verder ook geen verstand van hoor!
Het maakt verder eigenlijk ook geen verschil hoe en wat hij vroeger allemaal gedaan heeft, ik zat gewoon even met het probleem van dat draven..
Maarja, ik ben gewoon blij met hem, wat voor ras het dan ook maar is. Misschien heeft zij het gewoon iets verkeerd gezegd..
Zou best eens kunnen...

Nog bedankt voor je tip, dit zou misschien ook best wel eens goed zijn.

Zij heeft het denk ik niet echt verkeerd gezegd. Het zou toch heel goed kunnen dat het een draver is. Maar omdat het een ras is blijft hij dus zijn hele leven draver. Een tinker wordt ook niet opeens iets anders . Heb je hem gekocht als engels volbloed dan? Bovendien is het inderdaad het belangrijkste dat je blij met je paard ben.
Het is echter zo dat je met een draver tegen aantal "problemen " aan kan lopen die je met een ander paard niet hebt.
Kijk anders eens op deze site (bij dravers) of je iets van je paard herkent:

http://www.slidingstop.tk/

In ieder geval succes.

_SteR_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 13:47

Okay! .. Bedankt hoor!

Rytir

Re: Heet Paard=Hard Rennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:24

Ik heb er ook zo een, de ene keer is ze super heet, de andere keer wat minder. Bij haar manifesteert het zich ook pas na een kwartier.

Ik ben begonnen met mijn beenhulpen wat aan te passen. Drijven doe ik kort en betekent voor haar dat ze harder moet in dezelfde gang. Als ik een gang hoger wil druk ik net iets langer (een kwestie van een seconde ofzo), zo weet ze dat ze van stap naar bijv draf moet. Toen ik aar net kreeg heeft ze 5 á 6 maanden stilgestaan en was nogal overenthousiast. Bij het minste geringste been ging ze harder, bij afwenden in draf dacht ze'mooi, je hebt je binnenbeen op en buitenbeen iets achter de singel? Dat betekend galop'. En dan gingen we weer. Nu heb ik in ieder geval duidelijke communicatie over de gang waar we in zitten .

Verder is het erg belangrijk om veel te draaien als ze gaat rennen. Daarnaast, denk wel het allerbelangrijkste, loslaten. En dan bedoel ik volledige ontspanning in je armen en handen en rest van je lijf. Bij mij was het ook zo dat als Doortje hard ging ik ook meer ging spannen (logische reactie, je wilt je paard bij je houden) wat resulteerde in nog harder gaan. De laatste tijd lukt het me steeds meer om los te laten en daardoor gaat het ook steeds beter (al hebben we nog steeds dagen dat ik denk heb je haast ofzo?)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:27

wkoekoek schreef:
_SteR_ schreef:
[Zijn ras is Engels volbloed, en we denken dat hij vroeger voor de sulky heeft gelopen...
Verder bedankt hoor ...
[/quote]

Volbloeds lopen niet voor de sulky, dat zijn alleen de dravers.

Sorry, maar mijn draver heeft ook volle engelse volbloed papieren. Dus dat kan wel degelijk. Draver is wel een ras, maar je hebt ook dravers van een ander ras!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:35

Dan mag je dat mij wel per PB uit gaan leggen. Ik wil wel weten wat je bedoeld, maar we gaan hier anders off topic...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:24

wreckh schreef:

Sorry, maar mijn draver heeft ook volle engelse volbloed papieren. Dus dat kan wel degelijk. Draver is wel een ras, maar je hebt ook dravers van een ander ras!

Zou je de afstamming neer kunnen zetten? Vind het namelijk heel bijzonder.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:50

Wel eens geprobeerd om teugels los te laten en kuit bij te drijven?

ultima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:05

Hoi,

mijn eerste paard was een draver, ze is nu 24 jr en met pensioen.
Ik heb haar het eerste jaar met tiedeman gereden omdat dit ten eerste een paard vriendelijke hulpteugel is en er op wedstrijden door pony ruiters mee los gereden mag worden(dit zegt al genoeg)
Maar ten tweede omdat dravers en volbloeden altijd snelheid maken door hun hoofd in een bepaalde hoge houding te houden.
wanneer het paard dus in een lage ontspannen houding loopt ontspant het zo dat het ook vertraagd.
Let alleen wel op paarden die op de baan hebben gelopen hebben moeite om aan de teugel te lopen en worden daar benauwd door omdat de longen niet gewend zijn op die manier te buigen en ze altijd op een bepaalde manier hebben getraind.
Bouw dit dus langzaam op.

_SteR_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 12:10

Kris25 schreef:
Wel eens geprobeerd om teugels los te laten en kuit bij te drijven?

Ja, dit heb ik al eens gedaan, hij gaat alleen maar harder als hij echt druk is. Ik heb hem nu bijna 2 maanden, en ik moet zeggen, het is een stuk verminderd!

Bedankt hoor!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 12:13

ultima schreef:
Hoi,

mijn eerste paard was een draver, ze is nu 24 jr en met pensioen.
Ik heb haar het eerste jaar met tiedeman gereden omdat dit ten eerste een paard vriendelijke hulpteugel is en er op wedstrijden door pony ruiters mee los gereden mag worden(dit zegt al genoeg)
Maar ten tweede omdat dravers en volbloeden altijd snelheid maken door hun hoofd in een bepaalde hoge houding te houden.
wanneer het paard dus in een lage ontspannen houding loopt ontspant het zo dat het ook vertraagd.
Let alleen wel op paarden die op de baan hebben gelopen hebben moeite om aan de teugel te lopen en worden daar benauwd door omdat de longen niet gewend zijn op die manier te buigen en ze altijd op een bepaalde manier hebben getraind.
Bouw dit dus langzaam op.

Okay. Sinds een week loopt hij al wat ontspannender aan de teugel, een kneepje, en mijn been erbij en hij komt al naar beneden. Wel iets aan de lage kant.. Maar een goed begin dacht ik zo.. (!!?)

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 12:18

Nog een keertje erg bedankt voor de goede reacties !

Het gaat nu super goed met hem. Hij komt al lekker ontspannen aan de teugel in stap. In draf nog niet, maar hij loopt al wel op mijn tempo.

De galop had ik al een tijdje niet geprobeerd, een paar daagjes geleden pas weer. 'T ging erg snel, maar had hem zo weer terug in een rustig drafje!
Ik richt me nu lekker op het ontspannen lopen in draf en stap, en ga, als we dat goed onder de knie hebben pas weer met galop beginnen...

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:10

Sily schreef:
Misschien een idee om als ze weer wat drukker wodt te gaan stappen, 1 rondje met lange teugel ontspannen en dan weer oppakken.
Even de rust erin zeg maar.

Als ik dat met mijn drukke pony doe word ze alsmaar drukker:P Die moet ik juist aan het werk zetten. anders dan pak ik dr op en dan geef ik maar een piepklein beetje been en maakt ze meteen zo'n raar 'merrie' geluidje en een sprong vooruit