Nynke en Gerbrich (driejarige) aan het werk !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dianta

Re: Nynke en Gerbrich (driejarige) aan het werk !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:34

Heb het vorige topic ook gezien. Lef heeft het meisje wel en ze doet het goed. Ik heb 5 paarden zadelmak gemaakt (ja, is misschien niet hetzelfde) en eentje ingereden, dus leeftijd speelt tegenwoordig niet zo'n grote rol, als je maar goede begeleiding hebt (ikzelf ben ook 14).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:27

krijge we (jullie ) het gezeiks straks weer over jurudisch en blabla
niks van aan trekken k vind t er leuk uitzien.
de fries is best groot of niet of t lijkt zo..
k vind t er goed uitzien en als ie nog maar zo kort onder t zadel is kan je niet verwachte dat ie al aan de teugel loopt enz en logisch dat ie nog wat onrustig is.
sucses er mee

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:32

Ik zou toch inderdaad ernstig overwegen een BP aan te schaffen. Voor mij is het mijn werk, en ik ga niet zo heel snel vliegen, maar ik draag ook altijd een BP als ik op jonkies zit.

Verder vind ik het enorm knap van zo een jong meiske dat ze dat grote dier nog zo de bak door kan sturen, echt PETJE AF !!!

nog heel veel plezier zo, en ik denk dat het met wat goede begeleiding vast helemaal goed gaat komen

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:35

Citaat:
QuijoSavan schreef:
Je kunt zien dat de fries onrustig is, dan vind ik dit onverantwoord... Als de fries gaat dan gaat ie en dan kan het meisje niks meer. Wel goed dat ze lessen gaat nemen.
Maar laat haar dan een protector dragen ofzo

als mijn pony een keer gaat rennen (1.46) hou ik hem ook niet hoor(16jaar 170 lang) dat red je nooit als je paard echt weg wil wintie het altijd van een mens!!

ontopic! succes verder ziet er leuk uit.!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:37

Precies, lufmidnight Ik wist dat er nog iets was waar ik op wilde reageren

Ik zou die fries ook niet houden als het dier ging, ik heb hem waarschijnlijk wel sneller terug, maar die eerste paar passen maakt hij echt wel

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 09:55

MirandaFuego schreef:
Zelf vind ik het er leuk uitzien!
Ga zo door!
Het paardje is braaf en de berijdster stoort haar niet, dus zo kan ze leren haar evenwicht te zoeken met iemand op de rug.
Succes straks met de lessen!

Dank je wel.
Paardje is echt braaf geworden, als tweejarige was het een ramp op vier benen. Maar alles is goed gekomen.

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 09:57

Whisperke schreef:
Nou ze mag wel wat meer naar voren kijken als ik het goed zie op het filmpje.
Ik vind dat het netjes gaat. Op de manege hebben we ook jonge friezen die nog niet nageeflijk lopen die ook zo lopen. en ik moet afkloppen ben er nog nooit afgevallen bij de juiste begeleiding kan het weinig kwaad. Bodyprotector is eigen keus net zo goed als er verschillende mensen zonder cap rijden op een 3 jarige zelfde verhaal. Ik zou zeggen ga lekker zo door jullie komen er wel.

Dank je wel. Maar het zijn ook veel moment opname's want er zitten ook zeker veel mooie stukjes bij het rijden.
Maar het komt nog wel .

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 09:58

friesjeessss schreef:
krijge we (jullie ) het gezeiks straks weer over jurudisch en blabla
niks van aan trekken k vind t er leuk uitzien.
de fries is best groot of niet of t lijkt zo..
k vind t er goed uitzien en als ie nog maar zo kort onder t zadel is kan je niet verwachte dat ie al aan de teugel loopt enz en logisch dat ie nog wat onrustig is.
sucses er mee

De fries is 1.64 laast gemeten, vorige week.
Aangezien ze nog door kan groeien ..........

punkyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:30

wat kunnen mensen toch zeiken.... dat meisje zit er hartstikke netjes op en ik vind als je veertien bent, ben je echt wel oud genoeg om te beslissen of je een paard in kan rijden of niet... en wat betreft die protector, tuurlijk is het veiliger, maar als zij hem nou niet om doet om wat voor reden dan ook, ga er dan niet uren over doorzeuren!!!

Ik vind dat jullie het goed doen en het filmpje ziet er netjes uit hoor!!!!! nog even een paar lesjes en als ze zo blijven samenwerken komt het echt wel goed!

AnnemiekvM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:35

Ik vind het heel knap. En als een paard echt wil gaan rennen, doet ie dat toch wel. Ook al ben je volwassen. Het gaat erom hoe je erop zit. Ik vind dat ze het heel netjes doet. Trek je niets aan van het negatieve commentaar, maar gebruik wel de goede tips!

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 11:16

Doe ik hoor !!!!!!!!!!!!!!
Maar nog eventjes over die bodyprotector, Ik zit er niet op dus ik ga dat ding voor haar niet kopen. Als zij er een op wil betaalt ze die zelf maar. Het is mijn paard ook niet, maar wij verzorgen dit en nog een paar andere voor een man. Die is ook niet verantwoordelijk voor ons, we zijn er op eigen risico. Dit wou ik nog eventjes kwijt.

Maar annemiekvm en Punkyboy; Bedankt voor jullie reacties !!

March

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:48

Zolang er nergens op papier staat dat het op eigen risico is dat jullie dat paard (of andere) doen, is het dus niet op eigen risico, dan kan je daar nog zoveel mondelinge afspraken over hebben gemaakt maar wanneer puntje bij paaltje komt, dan is de eigenaar toch echt verantwoordelijk..

Leuk paardje

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:01

Meestal, als een beetje pony er uit naait, kan bijna niemand hem houden. Het ligt gewoon aan hoe je hem houdt. Toch?
Ag, fijn dat ze les neemt. Succes ermee.
Leuk paardje

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:16

De veiligheid is niet alles,
en er mogen heel wat dingetjes gebeuren,
de fries loopt nog niet ontspannen of wat dan ook,
maar op het filmpje is te zien dat het meisje de fries neit in de weg zit,
De benen liggen mooi stil,af en toe beetje rumoerig met de handen,
maar ach,zodra ze gaat lessen zijn dat puntjes die je er meteen uit gaat werken!!

Komt vast goed !!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:36

ik heb in het vorige topic al gezecht dat ik het erg ontverandwoord vind... dus ga daar nu niet overbeginnen, lessen zal hun erg goed doen.

verder over mijn antwoorden van de vorige keer, ik denk dat jullie er eerst zelf achter moeten komen wat voorn weg jullie nog hebben te gaan.

als zon paard zijn kop tussen de benen gooit en klapt een keer flink naar achter houd dit meisje er niks aan.

een tip, binnen teugel los, binnen been eraan en rechtstellen, dus geen voltes exc draaien zodat die naar beneden komt, zorgen dat zijn binnen achterbeen goed onder het paard blijft, laat stelling of buiging voorlopig maar even zitten. rijden op beendruk en enkele aanleuning op de buiten teugel.

succes ermee

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:39

wat zitten jullie te mekkeren over een BP
ik ben 12 en mijn paard 4 jaar ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en ik rij op hara vanaf hara 3 jaar ook zonder BD EN zonder cap!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en mensen hebben gelijk als ze zegen dat je paard er toch vandoor gaat als hij echt wil en ik vind dat ze het echt wel goed doet hoor met te rijden een jong paard is altijd een beetje gespannen als het juist onder zadel is en ook oudere paarden kunnen dat hebben maar doe zo voort hoor!!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 08:22

STOEHOERRRRR!!!! maar heel erg DOM!

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:22

amyke schreef:
ik ben 12 en mijn paard 4 jaar ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en ik rij op hara vanaf hara 3 jaar ook zonder BD EN zonder cap!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en mensen hebben gelijk als ze zegen dat je paard er toch vandoor gaat als hij echt wil en ik vind dat ze het echt wel goed doet hoor met te rijden een jong paard is altijd een beetje gespannen als het juist onder zadel is en ook oudere paarden kunnen dat hebben maar doe zo voort hoor!!

sorry ik rij verschillende jonge paarden, daar zit heel wat meer ontspanning in als ze 3 keer onder het zadel zijn geweest lopen ze al bijna allemaal nagevelijk, er is afentoe wel wat spanning tuurlijk maar een paard loopt niet altijd gespannen.

ik zeg een ding dat is alles wat je moet doen bij een drie jarige, rechtstellen, rechtstellen en nog eens rechtstellen rijden op je benen en zit enkele aanleunig op de buiten teugel al helemaal bij een fries, een fries heeft zijn nek er erg hoog opstaan, met teveel binnen stelling en getrek bereik je niks meer dan een paard die achter de teugel loopt en die op een gegeven moment zijn rug gaat weg drukken.

met rechtstellen bedoel ik dus, alleen maar recht, ook recht door de bochten heen, naar de ontspanning rijden, dus laag diep en rond, daarnaast blijven rechtstellen, als dat goed gaat ga je iets meer stelling vragen en veel overgangen rijden. pas na een fikse tijd kan je pas zeggen ik ga wat meer trug rijden, dus na het voorwaarts neerwaarts, maar het is al een hele klus om een jong paard goed rechtte richten in zijn balans, daarom vraag ik me af of dit meisje weet waar ze mee bezig is.

daarnaast vind ik jou heel stoer dat je dat zo gedaan hebt ik rij ook zonder cap en zonder body proterctor maar toch echt niet meer op een jong paard wat niks kent, nadat ik met een jonge hengst zonder balans achterover gevallen ben, wat heel verkeerd af kon lopen. maar denk dat je zoiets eerst mee moet maken voordat je zo gaat denken.

maar goed wie ben ik om dat te zeggen, wie zijn die mensen op bokt die goed commentaar geven?

verder geen discussie hierover en weer gewoon ontopic, ik zeg alleen wat ik denk en geef mijn mening hierover.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:31

KiWiKo schreef:
STOEHOERRRRR!!!! maar heel erg DOM!

Ik vind het inderdaad ook heeeel stoer om zonder cap een paard zadelmak te maken doe ik ook altijd.
(vandaar dat ik er zo raar uitzie )

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 14:06

Navidad schreef:
ik heb in het vorige topic al gezecht dat ik het erg ontverandwoord vind... dus ga daar nu niet overbeginnen, lessen zal hun erg goed doen.

verder over mijn antwoorden van de vorige keer, ik denk dat jullie er eerst zelf achter moeten komen wat voorn weg jullie nog hebben te gaan.

als zon paard zijn kop tussen de benen gooit en klapt een keer flink naar achter houd dit meisje er niks aan.

een tip, binnen teugel los, binnen been eraan en rechtstellen, dus geen voltes exc draaien zodat die naar beneden komt, zorgen dat zijn binnen achterbeen goed onder het paard blijft, laat stelling of buiging voorlopig maar even zitten. rijden op beendruk en enkele aanleuning op de buiten teugel.

succes ermee

Wij zijn helemaal niet bezig om haar naar benenden te rijden. We rijden veel figuren zodat ze leert luisteren naar de hulpen om te sturen.
Dat van de binnenteugel klopt wel. Zeg ik ook de hele tijd tegen haar ! Ach, met les komt het wel goed.

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:08

idd maar heb het ook niet persee over het na beneden rijden. maar zo rij je hem wel in de ontspanning snap je wat ik bedoel?

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 14:11

Ja, denk het wel ( klinkt wat twijfelend) maar ik denk dat onze instructrice er wel mee bezig gaat ontspanning. Bedankt voor de tip.

femkemaats

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:58

amyke schreef:

ja dat vind ik erg dom van je, maar dat moet je zelf weten. Maar je hoeft er maar 1 x hard genoeg af te vallen en het is gebeurt met je. Op een motor stap je toch ook niet zonder helm en beschermingspak???? Ik heb twee jaar terug iemand van zijn paard zien vallen en die brak zijn rug. Vorig jaar viel ik van een 3 jarige met me rug tegen een paaltje en klapte waarschijnlijk me long even in. Ik had het echt benauwd

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:06

wemkelover schreef:
[Een bodydinges is te duur voor ons want we moeten alles zelf betalen.
[/quote]

Een mensenleven is aanmerkelijk duurder dan een bodydinges........
Vooral met jonge dieren is de kans op ongelukken groter en is een bodydinges absoluut geen overbodige luxe! Denk er nog eens over na en kijk Sinterklaas en de Kerstman dit jaar maar bijzonder vriendelijk aan, wie weet.......

wemkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 09:36

Jongens ! Ben nog maar zeventien zonder een baan, dus veel geld heb ik niet . En ik ga voor iemand anders NIET zo ding kopen, klaar.
Snap dat nou eens een keer.

ONTOPIC; Gisteren heeft ze haar eerste les gehad. Het paard was wel wat druk waarschijnlijk omdat het hard waaide. Ze is een keer er afgevallen, maar dat ging niet zo hard en ze schrok even maar stapte gewoon weer op.
Verder heeft ze daarna gewoon even veel gedraafd om die energie eruit te krijgen en toen ging het verder heel goed.
Het paard was braver dan het paard waar ik op zat.