Bokkende Haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pink_unicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:02

Bramblerose schreef:
Pffff, bokken hoort dus bij Haflingers. Tja, zo'n vermoeden hadden we al. Blijven zitten dus... Haha dan gaan we daar gewoon voor!!
Bedankt allen en blijf vooral reageren hoor!

wat ook wil helpen om je paard te laten stoppen met bokken.
Je handen zo ver mogelijk omhoog en naar voren doen.
Een paard dat bokt doet zijn hoofd tussen zijn benen,en dan
stopt hij niet meer,als je zijn hoofd daar weg haalt kan hij/zij
niet meer bokken.

Groetjes Nicole

Flutterby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:43

pink_unicorn schreef:
Bramblerose schreef:
Pffff, bokken hoort dus bij Haflingers. Tja, zo'n vermoeden hadden we al. Blijven zitten dus... Haha dan gaan we daar gewoon voor!!
Bedankt allen en blijf vooral reageren hoor!

wat ook wil helpen om je paard te laten stoppen met bokken.
Je handen zo ver mogelijk omhoog en naar voren doen.
Een paard dat bokt doet zijn hoofd tussen zijn benen,en dan
stopt hij niet meer,als je zijn hoofd daar weg haalt kan hij/zij
niet meer bokken.

Groetjes Nicole

Helaas gaat dat verhaal niet altijd op (al rijd ik dan geen haflinger) Ik heb het een keer geprobeerd en ben er toen bijna voorover afgevallen.
Mijn vriendin rijd ook een haflinger: haar nicht heeft ook zo'n bokkend exemplaar. Die bokkende haflinger is écht gemeen als hij lange tijd minder aandacht heeft gekregen of stil heeft gestaan (word hij heel erg saggerijnig van ) Mijn vriendin longeerd haar haflinger altijd voordat ze erop klimt: de meeste boktruukjes zijn er dan uit (al wil de pony af en toe best tegen de hulpen in gaan)

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:19

Les nemen en rustig opbouwen. Bokte het paard ook al super veel bij zijn oude leefplaatsje. Misschien moet hij wel wennen. Ga lekker met hem in zijn nieuwe omgeving wandelen. Dan erop maar dan aan de longe. Dat als de haf bokt gelijk diegene die hem aan de longe heeft terug kan trekken. En nog iets. Nicole zei dat een paardje alleen maar kan bokken als hij zijn hoofd tussen zijn benen kan doen. Maar dit is helemaal niet waar, die van mij bokt ook als hij z'n hoofd gewoon hoog heeft. Maar bouw het gewoon rustig op, als hij 2 weekjes ongeveer braaf is geweest aan de longe, maak je hem los en ga je los oefenen. Het kan ook echt zijn dat hij gewoon nog moet wennen hoor!

Heel veel succes

briandylan

Re: Bokkende Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:33

Zodra een paard zijn neus in de lucht zit krijgt hij zijn rug niet bol en kan dan niet meer bokken(in ieder geval niet heftig hooguit een huppeltje).Of je zijn hoofd omhoog krijgt is een andere vraag,maar nicole heeft wel gelijk.(bedoel ook wel goed zijn neus in de lucht)

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:41

nou mijn haf kan anders behoorlijke bokkensprongen maken zonder dat hij zijn hoofd tussen zijn benen doet

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 12:44

Helemaal tussen de benen hoeft ook niet maar hij zal zijn'' kin'' tijdens het bokken niet hoger hebben dan zijn borst.

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 01:32

briandylan schreef:
Helemaal tussen de benen hoeft ook niet maar hij zal zijn'' kin'' tijdens het bokken niet hoger hebben dan zijn borst.

Jah Idd.
Ik heb een paard nog nooit met zijn neus in de lucht zien bokken