Venetia ( 3 jr. v. Jazz)@work, in nieuw setje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:33

Venetia schreef:
Dit jaar wordt misschien wel wat vroeg. Misschien de jonge paarden dressuur in Alverna met kerst. Maar dan moet ik daar wel wat te zoeken hebben en moet ze wat meer spectakel gaan laten zien.

Setje is mooi he! thanks!

Maar dat gaat jullie wel lukken toch? Op de foto toont ze niet zo spectaculair als in het echt. Mag ik jullie dan vergezellen als jullie gaan?

db1

Re: Venetia ( 3 jr. v. Jazz)@work, in nieuw setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:38

He venetia dat in Alverna moet wel lukken hoor, als je zag wat daar vorig jaar rond liep.......... Dat was niet bar! Ga er maar lekker heen, zal vanavond (ik straks les) vast tegen Ilona zeggen dat ze dan vrij houd, komen we je aanmoedigen

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:32

Hehe maar daar wil ik dus niet bijhoren he!

Maar het is wel leuk als jullie komen kijken!
Nemen jullie dan ook stootkussens mee voorhet geval mijn merrie toch nog stoute Jazz streken krijgt HAHA

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:38

Ook ik haal er niet echt het "Jazz-ige" uit, maar dat geeft niet. Als je maar plezier hebt van jouw paardje. Zelf heb ik een Jazz-merrietje (ook met een klein gehoekt achterbeen), die wel het schrikkerige van Jazz heeft en dat is wel eens zuchten... Maar lopen!!! Dus als die van jouw net zo'n loopje heeft, en dat zal ongetwijfeld als ze hetzelfde achterbeen heeft, zal het een heel fijn paardje zijn.

En ook ik zeg: "ERAF, DIE MANEN!!!!!!!!!!!!! Afschuwelijk, net een draver, bah! Gewoon trekken, heb je 3 keer meer paard...

Ennee, gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid... Waarom hebben jullie haar al laten dekken en door welke hengst en waarom?

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:20

Ze komt uit een goede lijn, en het eerste jaar kun je ze toch nog niet zo zwaar belasten, vandaar dat we voor een veulen hebben gekozen.
Bovendien fokken we eigenlijk bij al onze merries wel een keer een veulen. Uiteindelijk gaat een deel weg, en een ander deel blijft voor de fok.

Ze is gedekt door Florencio. Met name vanwege het koele karakter dat hij vererft. Maar ook omdat hij een zeer ruime stap heeft, dat bij Jazz-bloed mooi aansluit.
Bovendien heeft ze een wat minder mooi kruis. Florencio fokt zonder uitzondering mooie ronde kruizen.
Daar komt bovenop dat haar galop wat meer bergop mocht. Iets dat Floris onmiskenbaar heeft.
De draf hoop ik te behouden.
O ja, en eigenlijk totaal onbelangrijk maar toch wel leuk meegenomen: floris heeft veel staart.

Het zal geen uit de kluiten gewassen tinus worden. Dat vind ik niet erg. Ik pas niet op sterke (meestal ook in de mond) paarden, ik ben zelf maar klein en niet sterk. Op kracht rijden gaat me slecht af. Ik heb echt een bloedpaard nodig met hersens.

Het ziet er misschien niet uit zoals een Jazz, dat maakt me helemaal niets uit, ik heb nog nooit op een paard gezeten dat me na zo'n korte tijd onder het zadel al zo'n fijn gevoel geeft (nu ben ik wel voornamelijk jonge springgefokte paarden gewend, dus ik ben snel tevreden!). Heel fijn in balans, niet vallen in een toevallig wat kortere wending (al heel vaak meegemaakt), heel makkelijk schakelen en super lossig.Wel soms wat dominant.
Maar het kernwoord is inderdaad dat het makkelijk gaat, en niet dat iedereen o en a roept (waar het wel naartoe moet natuurlijk) . Voor een wedstrijd moet er nog een hoop gebeuren, zo gaan we natuurlijk niet weg. Maar och, ze is pas twee maanden bezig, daarvoor heeft ze louter weiland gezien dus we hebben nog even tijd.

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:32

Oh oke, helder. Ik had een topic geplaatst in "Kraamstal" misschien wil je daar even op reageren? Ik zit er zelf namelijk ook aan te denken om mijn (Jazz) merrie toch al wat eerder te laten dekken en wil daar graag wat meer info over.

Florencio is idd wel een goede als ik het zo hoor.