paard is weer erg aant stijgeren en bokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:32

en de hel brak los

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:36

dessie schreef:
en de hel brak los

Oh ja??? Is ie bij jou ook wild geworden?

Sily

Re: paard is weer erg aant stijgeren en bokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:16

Dessie is die nu wat minder schattig?

Ik zou er idd maar les bij gaan halen, goed begeleiding, voordat jullie er straks alletwee geen lol meer in hebben.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 20:45

ik zal jullie het maar vertellen we hebben er allemaal geen lol meer in dus we hebben besloten haar te verkopen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:03

Vanwege het bokken en steigeren?
Ik zou er nog eens goed over nadenken voordat je beslissingen maakt waar je later spijt van krijgt.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:06

nee ik zal er echt geen spijt van krijgen ik heb eigenlijk nooit echt een band met haar gehad maar nooit onder ogen willen zien

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:20

Ga je nog wel verder met paarden?
Of helemaal geen lol meer in de paarden?

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:51

ik ga wel verder met paarden maar ik kan er niks aan doen dat er tussen mij en desteny geen klik zit

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:03

poeh poeh

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:44

Tjee wie zit er nu achter dat toetsenbord? Lijkt weer verdacht veel op suus. Paardje bevalt niet weg ermee..... Ligt nooooooit aan de berijdster. Gewoon geen klik. Heb je al overwogen het paard te slachten. Dat is toch ook een van jullie hobby's ??

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:08

Citaat:
nee ik zal er echt geen spijt van krijgen ik heb eigenlijk nooit echt een band met haar gehad maar nooit onder ogen willen zien

Ik denk dat daar het hele probleem van je klacht over dit paard zit.
Dit paard doet je niets en als er geen wederzijdse band is van jou naar het paard dan doet die ook niets voor jou.
M.a.w het paard heeft je nooit als een leider gezien en vandaar dat hij eigenlijk onder je kont wegvlucht.

Je straalt iets uit waar dat paard zijn gedrag aan verbind.
Misschien toch eens nadenken of je wel iets met paarden hebt ?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:18

Idd Juno...en na het lezen van je profiel denk ik toch (sorry sorry) dat je er misschien wat meer bij na moet denken dat het levende dieren zijn, geen robotjes die doen en laten wat jij wilt en je zo even om ruilt.

Bedenk zelf ook dat je pas echt trots op jezelf en je paardje kan zijn als je niet meteen opgeeft maar ook doorzet, iedere ruiter met een jong paard heeft zo'n fase, met een ouder paard trouwens ook wel.

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:27

Inderdaad kun je in haar profiel zien dat ze haar paardjes inruilt of het bibliotheekboeken zijn.

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:47

natasja50 schreef:
Tjee wie zit er nu achter dat toetsenbord? Lijkt weer verdacht veel op suus. Paardje bevalt niet weg ermee..... Ligt nooooooit aan de berijdster. Gewoon geen klik. Heb je al overwogen het paard te slachten. Dat is toch ook een van jullie hobby's ??

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 09:35

hou toch op joh ik zou nooit dit paardje slachten en dessie is de verzorgster van me paardje weet je wat jij eens moet doen natasja50 een keer helemaal niet reageren in topics van vrienden van suus jij maakt het er echt niet gezelliger op.
ik zou nooit maar dan ook nooit mijn pony desteny kunnen slachten.
maar als er geen klik is dan is die er niet

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 09:56

Sily schreef:
Idd Juno...en na het lezen van je profiel denk ik toch (sorry sorry) dat je er misschien wat meer bij na moet denken dat het levende dieren zijn, geen robotjes die doen en laten wat jij wilt en je zo even om ruilt.

Bedenk zelf ook dat je pas echt trots op jezelf en je paardje kan zijn als je niet meteen opgeeft maar ook doorzet, iedere ruiter met een jong paard heeft zo'n fase, met een ouder paard trouwens ook wel.

mijn ouders hebben van de 5 paarden er 4 besloten weg te doen daar kan ik niks aan doen.. ik was toen net 11 dan mag ik echt nog niet bepalen of ik ze wil houde ja of nee

piepelotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:13

Nu snap ik het niet meer!! Van de zomer was alles naar je zeggen leuk....en goed. Nu komen er wat probleempjes en dan nok zo snel af. Zonder ook maar eens iets te gaan proberen!!!
Waarom plaats je dan zo'n topic???
En sorry dat ik je moet telurstellen maar als je met je volgende een klik heb zal deze klik ook snel weg zijn waneer het niet loopt zoals je wilt.

Even in het algemeen. veel mensen, jonge meiden verwachten teveel van een paard/pony. Het is net als een relatie met ups en dows en problemen waar je samen aan werkt.

lijkt verdorie wel een huwelijk van 6 weken en dat je dan zegt ....we hebben alles geprobeert

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:12

Moyra wat ik bedoel is dat er ook in je profiel al snel staat zat er niet mee, we lagen elkaar al niet zo of de klik was er niet, bij de laatste geloof ik iets dat je dat snellere mistte.

Nu heb je een snellere, en dan is de klik er weer niet, nu kan je pech hebben natuurlijk, maar ik twijfel er gewoon aan of dit pech is of te snel opgeven.

In je profiel stond dat ze nog jong is, het lijkt me logisch dat ze op een gegeven moment kuren gaat krijgen, gaat uitproberen en bepaalde dingen niet snapt.
De klik die er blijk wel was zoals ik in het bovenstaande stukje lees kan dan even verdwijnen door de frustraties, heb zelf ook weleens absoluut geen klik gevoeld met mijn haflinger toen ze haar periodes had.

Dan kan je stoppen en verder zoeken, wat vor sommige mensen ook wel verstandiger is, of er hard aan werken zodat jullie samen wat bereiken en dus ook jullie band verbeterd.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:35

Echt die klik moet je zelf zoeken.
Kan uit je verhaal opmaken dat je een beetje bang bent voor je paardje. Dat betekent ook dat je zelf de rijkunst nog niet helemaal machtig bent. Laat daar je paard niet de dupe van worden.

Laat je goed begeleiden. En geef niet zo gauw op. Of heb je al het oog op een volgend "slachtoffer"?

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 14:47

misschien is het daardoor ook wel verstandiger om er mee te stoppen omdat ik gewoon bang ben... ik heb er een jaar aan lopen streidenvoor me zelf en voor haar maar er is me altijd al gezegt dat wij geen team zouden worden en dat wilde ik nooit onder ogen zien omdat ik nog al eigenwijs ben maar ik zie het nu wel degelijk...
en ik heb gewoon het lef bij desteny niet om echt haar op haar donder te geven als ze het verdiend en daardoor is het misschien toch verstaniger dat ze iemand krijgt die haar wel op haar blek durft te zetten want zo komen er alleen maar ongelukken en even tussen haakjes (ze hoeft niet gelijk vandaag weg te zijn al is ze er over 3 maanden nog als ze maar een goed te huis krijg) dat is wat ik het belangrijkst is dus dat over het slachten is niet helemaal in zun recht want zo steek ik helemaal niet in me kaar ik geef om elk beesje die ik heb ook om me hamster altijd gedaan...
en heb in middels een klein stukje van me frofiel veranderd moet hem nog helemaal goed in me kaar zetten

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:57

Nu kun je een hamster niet vergelijken met een paard.
Ieder dier is lief en vind je aardig, 'houden van' betekend wel iets meer.
Kom je nog wel achter als je een flink aantal jaren verder bent in leeftijd.

Een hamster hou je in een kooitje en als die maar eten heeft zal het hem een zorg zijn, hij heeft liever vrijheid en soortgenoten, maar dit even terzijde.
Een paard vraagt > tijd>liefde>verzorging en vooral geld.
Steek je er voldoende tijd in, werken aan een basis ( grondwerk ) waar je elkaar leert kennen en respect krijgt voor elkaar.
Daar waar je door spel langzaam aan, je leiderschap bevestigd.
Dat doe je niet door een stal binnen te stappen, zadel erop en even snel door een bak te rennen waarbij dan 'het paard' moet doen wat jij wilt op dat moment.
Soms heeft ook een paard zijn dag niet, ook jij zult gezien je leeftijd wel eens je dag niet hebben of met jezelf overhoop liggen.
Een paard dat geen leider herkend zal eerder willen vluchten, ( naar stal of soortgenoten ) en ziet in jou iets waar die van weg moet zien te komen.
Kun je wel goed rijden, beheers je wel de technieken om je paard duidelijk te maken wat jij wilt dat hij moet doen.
Zou lessen met je paard niet een optie zijn ? , samen werken maakt dat je leert van je fouten en juist omdat je daar op gewezen wordt kun je er aan werken.

Aan de andere kant heb ik het gevoel dat je helemaal niet veel met paarden hebt, je hebt een paard om te rijden of omdat je vriendinnen met paarden omgaan en jij daarom steeds weer opnieuw een poging doet.
Alleen liefde kun je niet dwingen, moet altijd van 2 kanten komen.
Paard zal jou leuk moeten vinden als je komt ( joepie vandaag gaan we vast iets leuks doen ) en jij moet het gevoel hebben dat de enige reden waarom je naar die stal gaat je paard is > waar je een paar leuke uren mee gaat doorbrengen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:05

Moyra die tijd heb ik ook gehad met mijn haflinger, veel reacties dat we niet bij elkaar pastten, verloren zaak was, niks werd met het paard etc.
Daar moet je je absoluut niet door laten beinvloeden.

Als dit je eigen keuze is a la ok, jij bent degeen die met een paard door moet.
Over het algemeen is alleen mijn ervaring dat je tegen hetzelfde probleem aan blijft lopen tot je er een keer doorheen gegaan ben.

De klik kan idd echt niet aanwezig zijn, maar je weet pas of die ontbreekt als jij normaal met je paard om kan gaan, dus niet bang zijnd.
En ook eerlijk zijn ofdat je echt bang bent of dat dit een mooi excuus is om er verder niet over te hoeven praten.

Je hebt een jaar op dit paardje gereden, zelf ingereden neem ik aan?
Ik persoonlijk vind het dan erg zonde om nu op te geven.

Maar succes met je beslissingen.