Schrikken, wanneer echt, wanneer nep?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 22:07

Als een paard nep schrikt dan zit de fout niet bij het paard maar bj jouw. Jij gaf hem niet die zekerheid en rust, waarop het paard gaat kijken hoe je reageerd als hij schrikt. Dus puur uittesten hoe je reageerd. Reageer je rustig maar wel consequent, dan heb je de test doorstaan.
Natuurlijk heb je paarden die vanwegen hun baas denken dat ze niet veilig zijn en dan overdreven alert zijn op hun omgeving en alles als iets engs zien en elke beweging doet ze schikken. Weer jouw schuld die veel mensen onbewust maken. Als je leiding wil nemen, moet je dat wel aankunnen. Kun je dat niet aan, ga dan niet met je paard de weg op.

ace1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:21

Nou mijn pony was in de bak een uittestertje maar buiten zo mak als een lam een vrachtwagen ernaast ze vertrok geen spier het was gewoon een plezier beessie en niet iets om echt serieus dressuur mee te rijden. Springen vond ze overigens wel heel leuk...En daar was ze ook lief bij...
Nu ben ik wel een beetje imuum geworden voor schrikkende paarden...ik blijf er beter op zitten...Dus je leerd er wel iets van!!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 23:56

Als je paard leert kennen merk je het gewoon.
Als die van mij pogingen doet om om te draaien is het nep, kijkt hij maar loopt hij er langs vind hij iets eng.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:27

Citaat:
Als die van mij pogingen doet om om te draaien is het nep, kijkt hij maar loopt hij er langs vind hij iets eng.

dat is bij die van mij dus andersom, als hij omdraait en wegklettert, heb ik dus echt niets meer te vertellen, behalve z'n kop proberen om te draaien zodat ie wel moet stoppen.... als ie gaat lopen snorken en hij loopt er toch langs, dan is het nep!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 09:02

Tsja hoe moet ik het zeggen, ik rijd nu al 8 jaar Marilyn, dus dat voel ik gewoon aan, het voelt beide heel verschillend aan.
Als ik weet dat ze zich aanstelt krijgt ze ook een lel, want Marilyn maakt er vaak "gebruik" van en blijft dan klieren Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:37

Ik weet al precies wanneer Indie een plannetje brouwt om te doen alsof ze schrikt. Dit is vaak bij kinderwagens, invalidewagens en fietsen met mensen ernaast...dan gaat ze ineens erg hoog oprichten, verstijven, stilstaan en dan wilt ze omdraaien...

Als ze in een normale bui is dan loopt ze er gewoon langs Scheve mond

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:11

josien schreef:
Als een paard nep schrikt dan zit de fout niet bij het paard maar bj jouw. Jij gaf hem niet die zekerheid en rust, waarop het paard gaat kijken hoe je reageerd als hij schrikt. Dus puur uittesten hoe je reageerd. Reageer je rustig maar wel consequent, dan heb je de test doorstaan.
Natuurlijk heb je paarden die vanwegen hun baas denken dat ze niet veilig zijn en dan overdreven alert zijn op hun omgeving en alles als iets engs zien en elke beweging doet ze schikken. Weer jouw schuld die veel mensen onbewust maken. Als je leiding wil nemen, moet je dat wel aankunnen. Kun je dat niet aan, ga dan niet met je paard de weg op.

Dat denk ik ook. Ik den niet dat een paard express gaat schrikken om hun ruiter even lekker te pesten.
Volgens mij zijn paarden daar niet eens slim genoeg voor, om te gaan bedenken van: als ik in die hoek nou eens van dat stukje zeil ga schrikken, waar ik eigenlijk helemaal niet bang voor ben, heb ik lekker de kans om me even uit te leven, en te doen alsof ik bang ben.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:24

Oliver schreef:
Dat denk ik ook. Ik den niet dat een paard express gaat schrikken om hun ruiter even lekker te pesten.
Volgens mij zijn paarden daar niet eens slim genoeg voor, om te gaan bedenken van: als ik in die hoek nou eens van dat stukje zeil ga schrikken, waar ik eigenlijk helemaal niet bang voor ben, heb ik lekker de kans om me even uit te leven, en te doen alsof ik bang ben.

Ik denk dat paarden dan slimmer zijn dan jij denkt!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:43

Oliver schreef:

Paarden zijn slimmer dan je denkt hoor.
Waarom denk je dat sommige net zo lang door gaan totdat ze je eraf hebben geworpen??
Bijna hetzelfde verhaaltje.
Als je je paard wat langer kent, weet je precies wat nep en echt is geloof mij

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 16:01

Haagsemeid schreef:
Paarden zijn slimmer dan je denkt hoor.
Waarom denk je dat sommige net zo lang door gaan totdat ze je eraf hebben geworpen??
Bijna hetzelfde verhaaltje.
Als je je paard wat langer kent, weet je precies wat nep en echt is geloof mij

Ik ken mijn pony ook lang genoeg.
Maar ik geloof er gewoon niet in dat paarden dingen express gaan doen. Zoals express hun buik uitzetten bij het aansingelen. Scheve mond
Paarden zullen natuurlijk wel express net zo lang gaan bokken om iemand eraf te werpen maar ik denk niet dat ze express gaan schrikken.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:09

Kom eens een weekje naar Marilyn ik zweer je erbij dat je eropeens heeeeeeel anders over denkt.
Marilyn is echt soms een monster, er is een plek en er is echt niks daar loopt ze altijd even te irriteren.

Als ze der dag niet heeft gaat ze overal van elk grassprietje schrikken en dan bedoel ik het letterlijk.
Als ik op de vlietlanden rijd en het is weer zover, dan rijd op het ruiterpad en dan denkt ze dat het gras haar gaat aanvallen ofzo Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:21

Oliver schreef:
Ik ken mijn pony ook lang genoeg.
Maar ik geloof er gewoon niet in dat paarden dingen express gaan doen. Zoals express hun buik uitzetten bij het aansingelen. Scheve mond
Paarden zullen natuurlijk wel express net zo lang gaan bokken om iemand eraf te werpen maar ik denk niet dat ze express gaan schrikken.

Gaat om het zelfde principe, paardje schrikt, draait zich om, laat jij dat gebeuren, zal hij het nog een keer doen ook al is er geen reden om te schrikken.