Pony kreupel door rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Re: Pony kreupel door rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:27

Erg off-topic, maar heb je weleens op wedstrijden bij het Z gekeken hoe er gereden wordt?
Maar als je iedere week start kom je vanzelf in het Z en hoor je er helemaal bij ongeacht of je kan rijden of niet.
Ik rij geen wedstrijden dus ik heb ook geen bepaald niveau.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 19:36

Betteke schreef:
Erg off-topic, maar heb je weleens op wedstrijden bij het Z gekeken hoe er gereden wordt?
Maar als je iedere week start kom je vanzelf in het Z en hoor je er helemaal bij ongeacht of je kan rijden of niet.
Ik rij geen wedstrijden dus ik heb ook geen bepaald niveau.

Als je geen wedstrijden rijdt waarom denk je dan dat je vanzelf wel in het Z komt? Ik heb daar altijd heel hard voor moeten werken en ja ik rij ook wel eens alsof ik mijn paard "mishandel"(niet letterlijk), maar op dat moment wil het gewoon even niet. Ik vraag me af hoe jij op je paard zit, en of jij wel een nette wissel of appuyement kan maken zonder je paard daarbij te hinderen, in zijn bek te trekken enz. Ik zou zeggen ga eens een weekje proberen en kom erachter dat het allemaal niet zo makkelijk is. (Erg off-topic )

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 19:47

En dan nu weer on-topic.
Is er niemand die het vreemd vind dat ze rechtuit trekt en op de volte normaal loopt?
De reden dat ik die pony zelf niet rijdt is dat ik zelf nog twee paarden rijdt en 40 uur p/w werk, ik heb daar gewoon geen tijd (en ook niet meer zoveel zin) voor. Ten tweede is die pony van mijn vader, dus heb ik er niet echt veel over te zeggen. We hebben inmiddels wel besloten dat zij er niet meer op komt en zijn op zoek naar een nieuwe amazone. Maar ik ga haar dus eerst wel zelf rijden, als ze weer beter loopt.

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:57

Paard kan problemen in de rug, maar ook in de knie zelf hebben of in een van de vele spieren van de achterhand .In de knie heb je verschillende banden en afhankelijk van de blessure van welke band, reageert het paard verschillend rechtuit en op een volte. Ik geef dit niet als diagnose, maar als mogelijkheid.

Ik zou het paard longeren. Vanuit de zuiverheid van de beweging, kun je bepalen waar het probleem zit. Als je weet waar het probleem zit, kun je bepalen waar de oorzaak van het probleem zit. Je kan zowel op voltes als rechte lijnen longeren....

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:05

Ik denk niet dat je vanzelf in het Z komt, maar ik ken genoeg mensen die iedere week starten en vervolgens apetrots zijn dat ze "erbij" horen.
Erg leuk trouwens als je pas een mening hier mag hebben als je Z-ruiter bent

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 20:47

Betteke schreef:
Ik denk niet dat je vanzelf in het Z komt, maar ik ken genoeg mensen die iedere week starten en vervolgens apetrots zijn dat ze "erbij" horen.
Erg leuk trouwens als je pas een mening hier mag hebben als je Z-ruiter bent

Haha nee helemaal niet hoor, zo bedoel ik het helemaal niet. Ik heb alleen nog niet echt een nuttige tip van je gehad die ook maar iets aan mijn probleem bijdraagd. Het kan me niet schelen of iemand B of Z of door het bos rijdt. Ik krijg zelf les van iemand die western rijdt dus... ik sta voor alles open. Maar kóm dan ook met iets....

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:16

1. eerst een behandeling door een osteropaath
2. het meisje niet meer laten rijden en een betere ruiter zoeken

met deze 2 dingen kom je denk ik een heel eind

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:34

Laatste is al gebeurd Unamie

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:53

Als de eigenaar toch geen zin/tijd voor de pony heeft, waarom dan niet de pony verkopen? Geen kritiek hoor, gewoon een vraag. Een pony alleen houden voor een bijrijder die de pony misschien naar de knoppen helpt met allerlei dierenartskosten van dien, zie ik het nut niet van. Kan je het geld van de pony aan andere dingen besteden en heb je er ook niet de kopzorgen van.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 19:28

Himyar schreef:
Als de eigenaar toch geen zin/tijd voor de pony heeft, waarom dan niet de pony verkopen? Geen kritiek hoor, gewoon een vraag. Een pony alleen houden voor een bijrijder die de pony misschien naar de knoppen helpt met allerlei dierenartskosten van dien, zie ik het nut niet van. Kan je het geld van de pony aan andere dingen besteden en heb je er ook niet de kopzorgen van.

Het is niet een kwestie van tijd/zin. Mijn vader is 67 en kan moeilijk nog op die pony gaan zitten. We hebben al een aantal veulens met haar gefokt en wilden haar ook graag in de sport uitbrengen. Aangezien ik 2 paarden te rijden heb, wordt drie een beetje veel. Dus ik heb haar ingereden en toen is dat andere meisje erop gaan rijden met het idee om haar op wedstrijden te laten uitkomen. Het is een heel goede merrie, Nederlands kampioen geweest bij de welshkeuring.