Moonlight@work (goede foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mieki

Re: Moonlight@work (goede foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:37

Citaat:
Kijk en daar gaat het mis. De motor van het paard zit in de achterbenen. Zodra de achterbenen wat gaan doen, zal ze van voren fijner te rijden zijn. Er is maar 1 manier en dat is van achteren naar voren rijden!!!

Ik vond de foto's nog niet zo'n drama, maar deze tekst maar het beeld een stuk minder.

Heel veel succes!!!!

kom je het even voordoen haha
niet ieder paard is zo makkelijk te rijden en vooral dit paardje niet wat hard in de mond is,dus zo een twee drie van achter naar voor is er niet bij....ik zei al eerder dat ze de achterhand er al aardig bij heeft,maar neusje zakt nog niet is lekker in de wind en we zijn dus nu bezig dat ze gaat nageven,,dus zo'n drama vind ik me eigen tekst niet

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:45

Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat de MOTOR van ieder paard aan de achterkant zit. Zoals jij het er neerzet komt het op mij over dat jullie eerst de voorkant aan willen pakken. Ik wilde met mijn tekst duidelijk maken dat DAT de verkeerde manier is. Vaak als je ze van achteren aan de gang krijgt worden ze voor makkelijker. Ik weet dat het makkelijker te tikken is dan de uitvoer, maar dit is toch echt de manier. ALs je namelijk zoveel aan de voorkant gaat zitten, wordt ze alleen maar moeilijker in de mond. Behalve de slof kun je er ook een touwtje aanknopen. Op die manier straft het paard zichzelf. Nu lijkt het of jullie de fjord er van voren intrekken. Helemaal toen je schreef dat jullie eerst voor beter willen maken...

Nogmaals veel succes!!! Vind het namelijk wel een leuke fjord.....

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:55

Leuke paarden jammer van de slechte kwaliteit van de foto`s
Die sterretjes op de kont van de fjord staan egt gaaf

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 14:09

silverxxhein schreef:
Leuk paardje zeg!!
Tja slof is eigen keuze toch, je kan het moeilijk iemand verbieden als die er graag mee rijdt, maar hij mag wel wat losser volgensmij ..

Heel gaaf fjordje in iedergeval en die sterretjes hahah

Volgens mieki was hij zo goed, heb er zelf nog niet zoveel verstand van

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 14:10

o0maatjeh0o schreef:
(goede foto's)..??
Sorry, maar ik vind de kwaliteit van de foto's niet zo goed!
Leuk fjordje en lieve sterretjes

vergeleken met de andere foto's zijn deze wel goed. staat erbij voor mn andere topic

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 14:11

bliksemluver schreef:
In vergelijking met de vorige zijn dit goede foto's o0maatjeh0o.

Moon ziet er goed uit, maar waarom ben je eigenlijk met slot gaan rijden?

Wat mieki al vertelde
Laatst bijgewerkt door Moonlightje op 31-10-05 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 14:12

knollebol schreef:
nou goeie fotos echt super :(

maare 1e keer op die pony en dan gelijk met slof?? ahum ok

1ste keer op mn eigen paardje?????? nee hoor al 3 jaar

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 14:13

boeflover schreef:
knollebol schreef:
nou goeie fotos echt super :(

maare 1e keer op die pony en dan gelijk met slof?? ahum ok

nee dat is der eigen pony. dat paard reed ze voor het eerst op..

leuk die sterretjes! staat echt lief

de slof zou als moon aan de teugel loopt in een boogje moeten hangen, wat hij nu niet doet, dat betekend dus dat je hem te strak hebt zitten. enkel als moon haar hoofd omhoog doet zou die zo strak mogen staan..

ow kijk aan, weer wat geleerd.
Dan moet ik dus de onderrste teugel losser nemen

dank je wel voor de tip

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 14:14

Lacuna schreef:
Wat ik vele malen erger vind dan het feit dat er een slof wordt gebruikt (daar heb ik het namelijk uberhaupt al niet op), is dat deze slof gebruikt wordt om het beessie in de krul te dwingen. Want op de foto's is de achterhand elke keer ergens aan de andere kant van de bak. Die wordt er niet bij gereden.
Vind het persoonlijk geen prettig plaatje om te zien.

Bij het andere paardje heb ik nog wel opbouwend commentaar: probeer je armen en schouders niet vast te zetten. Ontspan ze, dan is je houding veel beter. En je mag wel een gaatje langer
Groetjes, Lacuna

Over dat andere paardje hoeft niet, was de eerste keer dat ik er op reed en dat is een moment opname.

En het is niet om haar in de krul te dwingen
We zijn juist bezis dat ze haar achterhand mee beweegd

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 14:15

MirandaFuego schreef:
Ik ben het helaas met Lacuna eens, dit is niet wat ik bedoelde in je andere topic...
Het gevaar van een slof is dat je paard erop gaat hangen en lekker op de voorhand gaat hobbelen, maar omdat het gewicht op de slof komt voel je er zelf niet veel van.
Zo krijg je je paard niet nageeflijk en los door zijn lijf, eerder het tegenovergestelde....
Wil je persé met slof blijven rijden, zorg dan dat je paard eerst lekker doorloopt en goed voor het been is, en rij haar daarna iets meer nageeflijk op je hand, zodat de slof los komt te hangen.
Dan dient de slof alleen nog als extraatje als ze omhoog wil gaan met haar hoofd.
Je handen moeten een soort elastieken verbinding hebben met de mond, met voorwaarts gaan moeten ze ook weer wat meegaan, probeer haar zo licht mogelijk te gaan rijden, want zo met die slof wordt het een blok beton in je handen.
Succes!

owja dank je wel voor je tip!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:20

Moonlightje schreef:

En het is niet om haar in de krul te dwingen
We zijn juist bezis dat ze haar achterhand mee beweegd

Lijkt me slimmer om dan juist de slof eraf te halen, daar maak je zaak alleen maar erger mee. En als je in de buurt woonde zou ik het rustig willen uitproberen, want een grovere fout dan een slof aan een paard hangen dat toch al een harde mond heeft kan ik in principe toch niet maken
Om de achterhand aan het bewegen te krijgen moet je zeker in een beginnend stadium voor de impuls door laten vloeien, op deze manier gaat je dat zeer waarschijnlijk niet lukken. Sterker nog, om de achterhand actief te krijgen mag in eerste instantie best de neus een eind voor de loodlijn komen.

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 14:25

owja maar geef dan eens een tip om die achterhand goed te laten meebewegen

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:28

Volgens mij dringt het niet helemaal lekker door: LOSLATEN voor. Niet te veel aan die hals denken, overgangen rijden, schakelen. Wanneer hij traag is voor het been wegrijden, terugrijden enz enz. Maak je paard wakker en scherp aan het been. Als dat goed voor elkaar is kun je de opgebouwd impuls gebruiken om je paard voor iets te sluiten, maar houd je been wakend. Altijd van voor naar achter denken. En zeg niet dat dit niet kan met een Fjord, want ik spreek uit ervaring.

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 16:39

patos schreef:
Volgens mij dringt het niet helemaal lekker door: LOSLATEN voor. Niet te veel aan die hals denken, overgangen rijden, schakelen. Wanneer hij traag is voor het been wegrijden, terugrijden enz enz. Maak je paard wakker en scherp aan het been. Als dat goed voor elkaar is kun je de opgebouwd impuls gebruiken om je paard voor iets te sluiten, maar houd je been wakend. Altijd van voor naar achter denken. En zeg niet dat dit niet kan met een Fjord, want ik spreek uit ervaring.

oke bedankt
Ik denk niet aan die hals, dus doe maar rustig.

Overgangen rij ik constant.
Schakelen? tis toch geen auto

oke zal dat andere eens proberen

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:11

Moonlightje schreef:
patos schreef:

oke bedankt
Ik denk niet aan die hals, dus doe maar rustig.

Overgangen rij ik constant.
Schakelen? tis toch geen auto

oke zal dat andere eens proberen

Als je niet aan de hals denkt, waarom dan een slof erom?
En als schakelen niet in je dressuur-vocabulaire voorkomt heb je nog wat te leren. Onder schakelen vallen de overgangen, maar ook de halve overgangen zoals arbeidsdraf-->middendraf en vice verca. En dat niet 1 keertje, maar consequent en zeer vaak. Net zolang totdat je paard onvoorwaardelijk aan je been is, en geloof me, er is bijna niemand (mischien op Anky en consorten na) die haar/zijn paard onvoorwaardelijk aan het been heeft staan. Oftewel...schakelen zal altijd onderdeel van je training moeten zijn.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:14

hallo,

ik zie dat je je benen soms wat naar voren hebt, hou ze netjes onder je zodat je in een rechte lijn gaat zitten
vind op deze foto de teugels wel erg lang
Afbeelding

veel succes verder!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:57

Ben het eens met de rest, de achterhand kan op zo'n manier onmogelijk er onder komen als je zo die slof trekt. Zo bereik je het omgekeerde, maar wel een leuke pony!

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:13

patos schreef:
Als je niet aan de hals denkt, waarom dan een slof erom?
En als schakelen niet in je dressuur-vocabulaire voorkomt heb je nog wat te leren. Onder schakelen vallen de overgangen, maar ook de halve overgangen zoals arbeidsdraf-->middendraf en vice verca. En dat niet 1 keertje, maar consequent en zeer vaak. Net zolang totdat je paard onvoorwaardelijk aan je been is, en geloof me, er is bijna niemand (mischien op Anky en consorten na) die haar/zijn paard onvoorwaardelijk aan het been heeft staan. Oftewel...schakelen zal altijd onderdeel van je training moeten zijn.

Slof staat al uitgelegd. blijf niet bezig
Ben net bezig met verdiepen op dressuur en schakelen heb ik nog bij niemand gehoord!

owja dank je wel voor de uitleg. Oke dan is dat toch wel goed dat ik dat doe

SunnyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:41

Mooie foto's!

Saar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:55

mieki schreef:
er is nooit echt dressuur matig met de fjord getraind dus zullen we bij de beginselen moeten beginnen.

Met deze zin in mijn achterhoofd sluit ik me volledig bij Patos aan. Je moet dan inderdaad bij het begin beginnen, loslaten, voorwaarts rijden, overgangen, schakelen, enz.... Wanneer dat goed gaat zal de nageeflijkheid aan de voorkant als het ware vanzelf komen.

Met een slof gaat het wel makkelijker, maar het is gewoon omgekeerde wereld. Zodra je weer zonder slof gaat rijden dan zal je zien dat het niet het gewenste effect heeft gehad.

Moonlightje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 20:47

nee de nageefelijk heid komt niet, ik ben daar al zo lang mee bezig en ze zeiden dat dit een hulpsteuntje is.