steeds in de verkeerde galop(linksom)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSammyJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:28

Mijn pony galopeerde ook altijd linksom verkeerd aan, Omdat als ik stelling naar binnen vroeg en hij in de hoek "kromde"om mijn been hij uit balans ging, daarom sprong ik altijd net voorbij de hoek aan dus na de hoek goed rechtrichten en dan de goed hulpen geven maar je pony wel rechthouden, na een paar weken zo aan te springen terugafbouwen naar de hoek en nu springt ie perfect aan

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:07

Dat van het bit tussen zijn tanden nemen doet mijn paard ook,,ik weet niet of het heel erg is bij jouw ,,maar bij mij was het gewoon zo dat ze steeds met me wegrende (onder laag schuurtje bij de bak) elke keer als ik niet oplette
bij mij heeft de dierenarts haar tanden zo geveild dat ze het bit absoluut niet meer tussen haar tanden kan nemen,, ik weet alleen niet hoeveel dit kost want dit is bij mijn paard gedaan toe haar kiezen toch al geveild moesten worden. maar een hulpteugel helpt ook.

elmiran

Re: steeds in de verkeerde galop(linksom)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 15:27

hulpteugels wil er er absoluut niet aan hebben
Tanden zijn vorig jaar nog na gekeken en rond de kerst komt de tandarts weer controleren. Het vast pakken is inmiddels al minder geworden. Ik rijd haar nu goed nagevelijk voor het aan springen en zorg dat de stelling goed is. Dan gaat het meestal wel goed. Zodra ze d'r hoofd omhoog gooit of zelf loopt te drammen om te galopperen gaat het mis. Heb het al een paar keer vanuit stap geprobeerd ging ook wel redelijk. Denk dat haar benen nu ook wel wat sterker geworden zijn en hoop dat het na een tijdje gewoon altijd goed gaat bedankt voor alle tips
Ze springt wel over als ze in de foute zit(als ik de hulpen ervoor geef) maar t is natuurlijk de bedoeling dat ze gelijk goed aanspringt als ik t vraag.

Robyn

Re: steeds in de verkeerde galop(linksom)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:53

Probeer een voordat je in galop gaat zijn heup naar binnen te vragen.
In de western doen wij heel veel van die heupoefeningen, als die heup naar binnen is is het heel erg lastig om aan te springen in de verkeerde galop.