Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Sorry ik vind dit geen leuke foto's om te zien!
Bij die haflinger vooral als hij springt en land klapt hij naar voren (eerste foto's) en bij die heg waarom doe je het je paard staat gewoon in die heg wat heeft het dan voor zin.. ?
Citaat:Die opsprong ziet er wel pittig uit is dat wel verstandig als je geen ervaren crosser bent? De ondergrond is ook nog glad en vol water dat vind ik wel wat eng (maar wel heftig om te zien.

Citaat:leuk foto's, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die opsprong geen slim idee vind. Ik heb al meerdere beginners een buikschuiver (door fout van ruiter land paard op zn buik) zien maken op opsprongen, en al helemaal met zo'n glibber opsprong.
Bij de 2de foto van de 1ste opsprong, zie je dat je teugels helemaal los hangen. Juist bij een opsprong mag dat niet. Je moet je paard/pony hoe dan ook blijven ondersteunen, anders krijg je gevaarlijke situaties.
ik denk dat ik zelf toch beter weet wat mijn paard wel en niet kan, dat kun je niet uit foto's bepalen, daar kwam bij de de ondergrond op de opsprong ook zeer stevig was. bij een sprong moet je het paard ondersteunen,natuurlijk. maar níet in de weg zitten, bij de opsprong had hij genoeg ondersteunign, wanneer hij er bijna op was vrijheid op zijn neus naar voren te steken zodat hij dus niet in beweging werd belemmerd.
Citaat:Inderdaad! En als je het zelf al eng vondt hoe moet je dan je paard verder helpen? Maar goed die Haf in de heg kijkt inderdaad wel stoer! Stond wel lekker daar denk ik!

en die haff niet zo
ik wou dat wij zoiets hier in de omgeving hadden ziet er spannend uit
maartjuh schreef:leuk foto's, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die opsprong geen slim idee vind. Ik heb al meerdere beginners een buikschuiver (door fout van ruiter land paard op zn buik) zien maken op opsprongen, en al helemaal met zo'n glibber opsprong.
Bij de 2de foto van de 1ste opsprong, zie je dat je teugels helemaal los hangen. Juist bij een opsprong mag dat niet. Je moet je paard/pony hoe dan ook blijven ondersteunen, anders krijg je gevaarlijke situaties..

)
Margon schreef:maartjuh schreef:leuk foto's, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die opsprong geen slim idee vind. Ik heb al meerdere beginners een buikschuiver (door fout van ruiter land paard op zn buik) zien maken op opsprongen, en al helemaal met zo'n glibber opsprong.
Bij de 2de foto van de 1ste opsprong, zie je dat je teugels helemaal los hangen. Juist bij een opsprong mag dat niet. Je moet je paard/pony hoe dan ook blijven ondersteunen, anders krijg je gevaarlijke situaties..
Hier ben ik het helemaal mee eens.!
Irene2 schreef:moeten jullie zelf weten, ik heb al eerder in dit topic gezegd: er wás geen blubber dus glad wás het niet. als jullie er over willen zeuren doen jullie dat, ik weet zelf wat mijn paard wel en niet kan ( ik denk dat jullie dat toch wel begrijpen)

Margon schreef:Irene2 schreef:moeten jullie zelf weten, ik heb al eerder in dit topic gezegd: er wás geen blubber dus glad wás het niet. als jullie er over willen zeuren doen jullie dat, ik weet zelf wat mijn paard wel en niet kan ( ik denk dat jullie dat toch wel begrijpen)
Misschien de ondergrond voor je de opsprong op gaat niet maar dat gras wat er bovenop ligt moet toch echt wel glad geweest zijn. Zeker met die regen vorige week. Hebben jullie trouwens stiften gedraaid?
Irene2 schreef:daar komt trouwens bij, dat je cross alleen leert door te oefenen, daar ben ik uiteraard mee bezig. ik doe geen dignen waarvan ik weet dat ze te gevaarlijk zijn, omdat ik simpelweg te gek ben op mijn paard om hem wat te laten overkomen