Military Boekelo...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:41

Leuke foto's. vooral die ene opsprong is gaaf.! Ik herken die beek, was ik laatst ff wezen oefenen. alleen heb ik niet door het terrein van de militairy gelopen, maar bij Ferdinand Smelt op zijn terrein geoefend.

Irene2

Re: Military Boekelo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:43

Citaat:
Sorry ik vind dit geen leuke foto's om te zien!
Bij die haflinger vooral als hij springt en land klapt hij naar voren (eerste foto's) en bij die heg waarom doe je het je paard staat gewoon in die heg wat heeft het dan voor zin.. ?

slaat werkelijk nergens op, als je zo gaat denken, wat heet paardrijden dan voor zin, een paar foto's zijn inderdaad wat ongelukkig genomen, maar dat verbeterde later omdat hij meer voorwaards werd.

daar komt bij, dat met die heg, dat is een stukje 'lol met je knol' dus waarom zou dat geen zin hebben.

Citaat:
Die opsprong ziet er wel pittig uit is dat wel verstandig als je geen ervaren crosser bent? De ondergrond is ook nog glad en vol water dat vind ik wel wat eng (maar wel heftig om te zien.

de ondergrond was niet glad, zeer stevig zelfs. daar komt bij dat de military paarden dezelfde ondergrond hebben,maar dan meer water erin

Citaat:
leuk foto's, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die opsprong geen slim idee vind. Ik heb al meerdere beginners een buikschuiver (door fout van ruiter land paard op zn buik) zien maken op opsprongen, en al helemaal met zo'n glibber opsprong.

Bij de 2de foto van de 1ste opsprong, zie je dat je teugels helemaal los hangen. Juist bij een opsprong mag dat niet. Je moet je paard/pony hoe dan ook blijven ondersteunen, anders krijg je gevaarlijke situaties.

tnx ik denk dat ik zelf toch beter weet wat mijn paard wel en niet kan, dat kun je niet uit foto's bepalen, daar kwam bij de de ondergrond op de opsprong ook zeer stevig was. bij een sprong moet je het paard ondersteunen,natuurlijk. maar níet in de weg zitten, bij de opsprong had hij genoeg ondersteunign, wanneer hij er bijna op was vrijheid op zijn neus naar voren te steken zodat hij dus niet in beweging werd belemmerd.

idereen zijn eigen manier

Citaat:
Inderdaad! En als je het zelf al eng vondt hoe moet je dan je paard verder helpen? Maar goed die Haf in de heg kijkt inderdaad wel stoer! Stond wel lekker daar denk ik!

dat valt niet af te zien van foto's, veel meer gevoel. dus daar kan de ruiter zelf het beste over oordelen lijkt me

iedereen bedankt voor de reacties!

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:01

Ik ga niet zeiken

ik lag net nog al dubbel van die foto`s van die haf haha allemaal best lompe foto`s
Leuk hoor ik zou dat ook heel graag willen doen hoor

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:04

ik vind het mooie foto's en volgens mij had die grote bruine er wel zin in en die haff niet zo ik wou dat wij zoiets hier in de omgeving hadden ziet er spannend uit

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:12

Ik vind het vrij onverantwoord dat je met een ongetraind paard hindernissen gaat springen van een sterren military..
Die blubber is spekglaf voor een paard, laat staan nat gras, heb je uberhaupt wel kalkoenen onder gedraaid?

Valt me mee dat jullie de haf niet op die hoge opsprong af gestuurd hebben..

muppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:27

zoiets moet je niet zomaar doen. beetje gevaarlijk lijkt het me wel zo zonder ervaring, en vooral minder prettig voor de paarden..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 14:34

Niet zo snel miepen dames. Ik zie geen extreem hoge hindernissen staan. 1 meter is ook B barrage? Dat kan in principe ieder paard.

Leuke foto's dames. Zo te zien was het genieten

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:44

sorry hoor iedereen zeurt hier maar.Als je in een glade bak met heel veel water enz.. op 1 meter spring ook niks aan de hand en nu dus ook niks en het paard weigerd heus wel als die die 1 meter niet wou hoor. Jezus en ja haflinger vink leuke beesten echt gave beesten maar niet voor het springen maarja..Dat buiren beesje vond die 1 meter echt cool volgens mij zoo op stijgen hahaha

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:17

maartjuh schreef:
leuk foto's, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die opsprong geen slim idee vind. Ik heb al meerdere beginners een buikschuiver (door fout van ruiter land paard op zn buik) zien maken op opsprongen, en al helemaal met zo'n glibber opsprong.

Bij de 2de foto van de 1ste opsprong, zie je dat je teugels helemaal los hangen. Juist bij een opsprong mag dat niet. Je moet je paard/pony hoe dan ook blijven ondersteunen, anders krijg je gevaarlijke situaties..

Hier ben ik het helemaal mee eens.!

Irene2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:14

moeten jullie zelf weten, ik heb al eerder in dit topic gezegd: er wás geen blubber dus glad wás het niet. als jullie er over willen zeuren doen jullie dat, ik weet zelf wat mijn paard wel en niet kan ( ik denk dat jullie dat toch wel begrijpen )

en over de reacties'die haflinger kan niet springen'

hier een ander topic over die geweldige haflinger: wedje leggen dat hij wél kan springen:

viewtopic.php?f=10&t=487109&start=0&st=0&sk=t&sd=a

nogmaals de anderen wél bedankt voor de leuke reacties!

Irene2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:15

daar komt trouwens bij, dat je cross alleen leert door te oefenen, daar ben ik uiteraard mee bezig. ik doe geen dignen waarvan ik weet dat ze te gevaarlijk zijn, omdat ik simpelweg te gek ben op mijn paard om hem wat te laten overkomen

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 01:04

Margon schreef:
maartjuh schreef:

Bij de 2de foto van de 1ste opsprong, zie je dat je teugels helemaal los hangen. Juist bij een opsprong mag dat niet. Je moet je paard/pony hoe dan ook blijven ondersteunen, anders krijg je gevaarlijke situaties..

Hier ben ik het helemaal mee eens.!

en ik ook!!
teugels loslaten bij een opsprong kan juist gevaarlijke situaties veroorzaken..

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:43

Irene2 schreef:
moeten jullie zelf weten, ik heb al eerder in dit topic gezegd: er wás geen blubber dus glad wás het niet. als jullie er over willen zeuren doen jullie dat, ik weet zelf wat mijn paard wel en niet kan ( ik denk dat jullie dat toch wel begrijpen )

Misschien de ondergrond voor je de opsprong op gaat niet maar dat gras wat er bovenop ligt moet toch echt wel glad geweest zijn. Zeker met die regen vorige week. Hebben jullie trouwens stiften gedraaid?

Irene2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:10

Margon schreef:
Irene2 schreef:

Misschien de ondergrond voor je de opsprong op gaat niet maar dat gras wat er bovenop ligt moet toch echt wel glad geweest zijn. Zeker met die regen vorige week. Hebben jullie trouwens stiften gedraaid?

als jullie nu even jullie bril opzetten zien jullie dat de teugels pas los zijn als het paard bovenop de opsprong is. daar komt bij dat jullie niet weten hoe hij in elkaar zit.

laat dat gezeur zitten, jullie hebben jullie mening laten horen.

en zoals iemand anders ook zei: het is geen extreem hoe hindernis.

dat het gald zou zijn kan niemand bepalen dmv foto's

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:20

Irene2 schreef:
daar komt trouwens bij, dat je cross alleen leert door te oefenen, daar ben ik uiteraard mee bezig. ik doe geen dignen waarvan ik weet dat ze te gevaarlijk zijn, omdat ik simpelweg te gek ben op mijn paard om hem wat te laten overkomen

cross leer je idd alleen maar door te oefenen, onder begeleiding.. En een opsprong wordt door alle ruiters hetzelfde genomen, hoe hun paard ook in elkaar zit...Anders gaat het gewoon vaak fout..

Maar okey, ik zal verder je topic niet meer gaan verpesten....

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:24

Volgens mij kan iedereen zien hoe de omgeving er uit ziet op die foto's. Je krijgt leuke reacties op de leuke foto's maar die opsprong ziet er gewoon wat gevaarlijk uit. Jullie zijn niet ervaren, ik zie niets over pinnen in de hoeven (die crossruiters wel hebben), er is geen begeleiding bij en de opsprong is bij de waterbak logisch dat het daar glad is.

Een opsprong van een cross hindernis is niet te vergelijken met een gewone hindernis van 1 meter.

En je mening geven is wat anders dan zeuren! Dit is een openbaar forum en je kunt dus ook kritiek verwachten.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:20

haa meiske,

ziet er goed uit hoor met dat mooie paardje van je..
gaat steeds beter he..

mis je
liefs

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:21

oud topic!

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 17:31

idd oud topic

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:34

Als ik eerlijk ben vind ik het heel gevaarlijk wat jullie doen.
Die opsprong staat niet voor niks in een ***! military.
Het feit dat jullie zelf niet door hebben hoe gevaarlijk het is zegt al genoeg over jullie kennis van zaken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 17:42

okee, oud topic, toch ff reageren. Ik ben er ook al een keer geweest met mijn pony (lang geleden). Ik ben toch bij d'r op en d'r af geweest (gesprongen dus).. Ik neem aan dat deze mensen verstandig genoeg zijn om zelf te weten wat ze aan kunnen en wat niet. Het zijn ***-sterren hindernissen, maar het is juist de combinatie-van hindernissen die het moeilijk maakt...

Het lijkt gevaarlijker dan het is, mits je met verstand rijdt!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:08

Hoiii

Tofe foto,s !! Maar ik vind de eerste foto wel gevaarlijk
Als de haflinger niet springt of haalt om een andere reden komt hij met zijn benen op die boomstammen en dan gebeuren er ongelukken
Maar dat is mijn mening !! voorderest leuke foto,s !!!

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 21:46

Dit is al een oud topic, daarom een slotje.