Super mooie foto's van mijn fries, veel VD!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re: Super mooie foto's van mijn fries, veel VD!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:58

Afbeelding

Deze zou ik uitvergroten, prachtig!
Vind die spagaat trouwens erg gaaf, nog nooit gezien

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 22:33

Bedankt voor de leuke reacties!

Nikki_jimmy schreef:
prachtige fries, ik vind dit, wat hij met zijn manen heeft, wel wat hebben, als de zomerexceem voorbij is, laat je het dan weer aangroeien? want dit is echt helemaal top man dat zie je niet vaak, meestal zo'n standaart fries manen tot de schouders Maar goed, heel leuk beestje, lekker jong nog, veel plezier ermee!

Ja, dan laat ik het weer aangroeien Hoe sneller hoe beter Want, ja, ik heb een fries gekocht en hou dus wel van de standaard fries met manen op de schouder Maar ik ben het met je eens, dit misstaat hem zeker niet! En ik heb al eerder gehoord dat ik het zo moest houden, exceem of niet. Dus ach, als die schouder lange manen hem nou niet staan (mocht hij ze ooit krijgen natuurlijk ) dan kan ik er altijd nog de schaar in zetten

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:01

Wat geweldig om te zien! jouw paardje doet alles voor je, echt top

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:15

Wauw Danielle! Onwijs mooie plaatjes!!! Maarja, Jauke is gewoon het einde! Wat doet hij alles gemakkelijk! Het lijkt alsof het hem totaal geen moeite kost! Vooral die foto's waarbij zijn lichaam zo gespierd/gespannen staat, zijn echt super mooi!

En die foto met die longeerzweep! Geweldig!!! Hoe bijdehand!!!

Rinskee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:20

wauw echt super mooi

die laatste foto met de schaduw is ook erg mooi!

knap koppie
en wat gaaf dat vd enzo

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:14

wat een kwijlhoodfje...=| Hij is echt geweldig..

Danino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:19

leuke paardjes
wat leuk dat die paardjes allemaal kunstjes kunnen

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 20:44

Dank jullie wel!

Shadowfax> Ja, ik blijf ook erg gecharmeerd van die foto, alleen sta ik er zelf zo dom op te lachen

Verena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:04

Hey Daan!! je link heeft geholpen!! Leuke foto's echt super cool!! Jauke ziet er echt super uit en kom snel zeker weer es langs!! ik weet het ik zeg het zo vaak maar da komt goed echt waar!!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:06

Helemaal top
Echt knap!
Hoe leer je die Spagaat als ik vragen mag?

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:50

mooie fries zeg, hij heeft zo'n mooi nekje niet zolang als je bij de meeste friezen zie, en ook is zijn hoofd niet zo mega lang, vind hem echt super.
Moet je alleen even waarschuwen zomerexceem gaat niet over, kan er over mee praten heb een Tinker die het heeft, en volgend jaar komt het gewoon weer terug helaas. Die van mij gaat dan weer onder zijn ik loop voor schut deken, maar het helpt wel, toen hij de deken omhad, had hij ook lange manen, maar de deken was kapot gegaan dus een weekje zonder, met als resultaat heel stuk manen weg geschuurd, echt balen, dus ben nu weer opnieuw aan het kweken.
Maar je paardje is ook zonder lange manen een hele mooie fries en vind ook dat paars erg mooi staat, heb ook een zwart paard moet ook eens kijken voor een pad met paars lijkt me ook wel wat.

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 21:19

Vereen> Je komt een keer langs, al moet ik je halen!

ZeFaNa> Ik had het geluk dat hij zelf zijn achterhand al liet staan, maar anders ga je het hem gewoon leren zoals je ook de berggeit aanleert, maar dan dus andersom.

Irmalouise> Ik weet dat zomerexceem terug blijft komen, maar ik hoop er volgend jaar op tijd bij te zijn. Dit jaar wist ik namelijk niet dat hij het had en waren zijn manen dus al weg voor ik er erg in had. De deken heeft er wel voor gezorgd dat het weer terug kon groeien, maar vanaf volgend jaar hoop ik dus dat het ook niet meer eraf geschuurd gaat worden

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:31

hij blijft echt geweldig danielle... dat bekkie ook.. heb je trouwens mijn foto's van maestro en jippie al gevonden? link staat in andatopic Moeten nu echt eens snel gaan afspreken

Wienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:28

wat een super foto's!!! Echt heel gaaf om te zien, leuke fries!!!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 23:35

Mooie foto's zeg, knap hoor datie dat allemaal kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:21

Leuke ponnie!

Inderdaad heb ik dit topic gemist, erg mooie foto's en ook leuk om te zien hoe hij de berggeit doet, blijft toch een zeldzaam kunstje!

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 19:56

Bedankt voor de leuke reacties!

Kjoetie> ben je al in het andatopic geweest? Maar we kunnen altijd nog eens samen bij Residelca langs gaan!

Pony! Miriam ziet zwart aan het vden en denkt meteen aan pony's Maareh, hij is wel wat verbeterd he, sinds die ene keer in februari toen je hem als hengst zag en mij mee hielp met een start maken met het vden De berggeit doet hij alleen helaas nog niet super, hij moet nog dichterbij kunnen volgens mij. Maar rustig door oefenen, want ik merk ook dat hij het een zware oefening vindt. En ik was laatst paardenschool weer eens aan het doorlezen en zag dat hij zijn hoofd omlaag moet doen, dus gaan we daar ook maar eens op trainen

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:01

Wouw!! wat een super lekker ding Echt een mooi beest!! En die VD dingen zijn ook cool !! En ik lachtte me kapOt bij die spagaat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:12

Amable schreef:
De berggeit doet hij alleen helaas nog niet super, hij moet nog dichterbij kunnen volgens mij. Maar rustig door oefenen, want ik merk ook dat hij het een zware oefening vindt. En ik was laatst paardenschool weer eens aan het doorlezen en zag dat hij zijn hoofd omlaag moet doen, dus gaan we daar ook maar eens op trainen

Mag, hoeft niet. Als hij eenmaal zijn achterbenen 20 cm achter zijn voorhoeven kan plaatsen, kun je in de berggeit ook om oprichting vragen zodat hij zijn gewicht op die manier op zijn ver ondergebrachte achterhand brengt. Die houding is een directe voorbereiding op de piaffe. Zou hij dan al met zijn achter- en voorhoeven tegen elkaar staan, dan is dat onmogelijk en zal hij gewoon zijn rug hol maken als je om oprichting in die houding vraagt. Bij zo'n minuscule, en bij een beginnende berggeit is hoofd laag dus inderdaad beter voor het opbollen van de rug, anders kun je het hoofd ook hoger laten houden.

Maar ik vind Jauke inderdaad erg mooi uitgegroeid. Van de winter was hij nog wat uit verhouding, met zo'n hengstennekje en iel lijfje, maar dat is mooi uitgegroeid en in verhouding gekomen, zonder dat hij zo enorm lang is als de meeste Friezen. Wat me trouwens ook erg positief opvalt is het gemak waarmee hij zijn achterhand verlaagt, dus zijn achterbenen buigt en onderbrengt. Deze foto's zijn volgens jou foto's waarop hij erg gespannen is, maar ook hier brengt hij heel mooi zijn achterbenen onder. Dus inderdaad, leuk beest die Jauke.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:15

Wow, wat een superFries.
Ben spontaan verliefd.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:20

Wat een gave foto's, ziet er zo relaxed en makkelijk uit, maar ik weet hoeveel tijd het kost om te leren. Echt knap dat je al zo ver bent!

Jettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:25

Erg leuk om te zien! Wat knap van je! (en ook van je paard natuurlijk )

Je hebt een hartstikke leuke Fries, misschien ga ik dat de mijne ook maar eens proberen te leren.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:31

Mooie fries inderdaad! Erg jammer van het eczeem! Ik vindt het wel knap dat je dat lkukt dat VD! Ik heb daar het geduld niet voor!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:33

Amable schreef:
@ Manda> Hij heeft helaas zomerexceem, dus ik ben vooral erg zuinig op wat hij nog over heeft van zijn manen

Hij is 28 mei 3 geworden en nu ong 1.56 m

k moet zeggen dat die korte manen juist wel iets gaafs hebben...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:27

Wat een mooie fries!
*zucht*.. hoe leer je dat VD nou aan?
Ik ben er al een tijdje mee bezig met Layla, maar ze pikt het niet zo goed op (heb wel geduld hoor)

Jammer van die manen he? Mijn fries heeft ook manenexceem. maar om haar in de zomer nou in zo'n boett deken te stoppen..