Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sorane schreef:Op het moment dat je dat gaat zien is het al te laat.
Ik blijf erbij een pony met artrose hoort niet op een manege thuis.
MelodyT schreef:heeft hij nu ACtrose of ARTrose??de ene schrijft artrose en de ander actrose.
En hoe ontstaat artrose eigenlijk word dat aangeboren of??? omdat deze pony het dus al op 4jarige leeftijd heeft!
elinax21 schreef:artrose is en blijft artorse en het zal altijd erger worden na verloop van tijd
MelodyT schreef:heeft hij nu ACtrose of ARTrose??de ene schrijft artrose en de ander actrose.
En hoe ontstaat artrose eigenlijk word dat aangeboren of??? omdat deze pony het dus al op 4jarige leeftijd heeft!
dressagelady schreef:MelodyT schreef:heeft hij nu ACtrose of ARTrose??de ene schrijft artrose en de ander actrose.
ARTrose kan komen door overbelasting, maar ook door stofwisselingsstoornis, erfelijke factoren, beschadigingen (OCD), intensieve fokkerij of verkeerde voeding met als gevolg een tekort aan bepaalde voedingsstoffen waardoor stoornissen in de ontwikkeling van het bewegingsapparaat kunnen ontstaan
*even voor je gegoogled![]()
KiWiKo schreef:Bonitobol, wil je me wat uitleggen......... als jij een paard in een landje ziet staan en het staat je niet aan wat je ziet dan schreeuw je hemel en hel bij elkaar dat het zo zielig is...........
En je doet zelf dit bij een chronisch ziek paard???? snap er geen jota van
of leg tenminste uit wat je wil zeggen
KiWiKo schreef:Ik kan me nog enkele topics herinneren dat jij opende omdat jij vond dat de dieren het slecht hadden.
Ik wil niks zeggen ik heb een vraag, waarom ga je op een pony rijden als je weet dat het pijn heeft?
Mijn oprechte excuses!
KiWiKo schreef:sorrie, sorrie, sorrie ik ben in de war met een andere bokker met ongeveer de zelfde naam![]()
![]()
Mijn oprechte excuses!
neemt niet weg dat ik het nog steeds heel sneu vind voor het diertje