ons trissie terug van weggeweest!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:37

Hmm..
vind je houding echt bagger (zal ook wel omdat je op zo'n kleine dreumes zit).
Je benen vind ik niet netjes.
De dekjes en het zadel liggen niet netjes.
Waarom een bijzet??
Ga lekker buitenritjes maken ofzo, daar heeft die shet vast veel meer lol mee

Wel heel leuk beestje moet ik zeggen !
wat heeft die in z'n staart??

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:51

face it, je bent gewoon te groot. Waarom die pony dan nog langer zo kwellen? er zijn zat leuke dingen te doen NAAST je pony.

Brittol

Re: ons trissie terug van weggeweest!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:20

Mensen ik vind het niet leuk hoe jullie reageren op deze topic. Ik rijd haar ook regelmatig en dat beest is beresterk. Als jullie willen zien hoeveel lol ze er in heeft, laten we wel wat andere foto's zien, het probleem is dat deze op het verkeerde moment gemaakt zijn. En ook over de 'problemen':
Dat zadel schuift veel naar voren,2 sjabrakjes omdat het zadel te groot is en ze had er harstikke veel lol in. We konden geen ander zadel krijgen.
Dus mensen als jullie nu niet zoveel meer kritiek willen geven op deze topic zou fijn zijn. Ze is zelf niet echt fan van dresuur, maar ze vind het niet erg om te doen.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:22

Britjuh schreef:
Mensen ik vind het niet leuk hoe jullie reageren op deze topic. Ik rijd haar ook regelmatig en dat beest is beresterk. Als jullie willen zien hoeveel lol ze er in heeft, laten we wel wat andere foto's zien, het probleem is dat deze op het verkeerde moment gemaakt zijn. En ook over de 'problemen':
Dat zadel schuift veel naar voren,2 sjabrakjes omdat het zadel te groot is en ze had er harstikke veel lol in. We konden geen ander zadel krijgen.
Dus mensen als jullie nu niet zoveel meer kritiek willen geven op deze topic zou fijn zijn. Ze is zelf niet echt fan van dresuur, maar ze vind het niet erg om te doen.

Maar waarom ga je dan niet lekker naar het bos of gewoon lekker met haar wandelen er naast, je kan toch een verzorgstertje zoeken? Ik stap mijn shetjes alleen nog maar uit, en ik zeg je met een shetlander kan je heel veel doen zonder erop te zitten!! Als je niets weet stuur maar een pm ik kan zo een lijst geven met wat je allemaal kan doen...

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:23

Kijk maar eens in mijn topiv hier in HAW, ik longeer dat kan toch ook gewoon?

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:29

En daarbij, als je zadel niet goed ligt, doe je er geen 2 dekjes onder, dan laat je hem opvullen of koop je desnoods een nieuwe. Maar nu zal ik verder geen commentaar meer geven, ik zou het ook niet leuk vinden als mensen mijn topic zo zouden 'verpesten.' Ik hoop dat jullie iets met de tips gaan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:36

Nou ik vond sommige reakties wel overtrokken hoor en ik betwijfel of die shet veel hinder ondervind van die bijzet en de manier van rijden, gewoon knolhobbelen, nou en, daar kan zo een shet wel tegen hoor.

Die bandages, grappig toch, lekker penny, leuk hoor, gaat hij niet dood van als ze maar niet te strak zitten. Dat zadel is zeker de moeite waard om even naar te kijken, past het wel, ligt het goed niet te ver naar voren? Daar kan hij wel hinder van ondervinden, maar zo leer je weer wat bij lijkt me.

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:40

Hmm waarom zou ze zo 'beresterk' zijn dan?
Waarom moet er persé een bijzet bij, als die toch zo ontzettend los zit.
Als het zadel veel te groot is en zo schuift, waarom ga je dan een keer niet rijden en op zoek naar een ander zadel? bij bokt -verkoop- staan er heel veel tk!!
Als je weet dat je zadel veel te groot is, waarom doe je er dan niks aan.
Waarom heb je je cap niet op als ze zo beresterk was, eens neemt ze een sprint met je en lig je er regel recht af..

Achja wat jullie willen

''succes verder, hopelijk heb je wat aan het commentaar en de tips''

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:18

lekker zonder zadel rijden als het zadel niet past.

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:49

als je geen comentaar wil moet je geen foto's hier op bokt zitten.. zo simpel is dat..
en daarnaast ben ik het voledig met vonneke eens.. ga lekker zonder zadel rijden.. is voor die pony net zo fijn, en ga dan eventueel kijken naar een goed passen zadel, maar als jullie toch voor de lol rijden gewoon zonder zadel..
word het voor de pony ook leuker..

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:59

Citaat:
als je geen comentaar wil moet je geen foto's hier op bokt zitten.. zo simpel is dat..
en daarnaast ben ik het voledig met vonneke eens.. ga lekker zonder zadel rijden.. is voor die pony net zo fijn, en ga dan eventueel kijken naar een goed passen zadel, maar als jullie toch voor de lol rijden gewoon zonder zadel..
word het voor de pony ook leuker..

hier ben ik het voor een groot deel mee eens,
verder is al het commentaar al gegeven,
ik vind het een hele leuke shet

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:45

als hij/zij zo beresterk is waarom hangen de teugels dan af en toe zo losjes!!! en volgens mij heb je jezelf een beetje versproken want brit zegt dat ze der ook af en toe is op rijd!!

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 21:25

of niet???

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 15:21

ja jullie hebben helemaal gelijk,,, maar ik begrijp niej helemaal da tik mij versproken heb hoor waarmee?????

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:26

TS is gezien haar nickname 11 jaar, en op jullie 11e wisten jullie ook niet hoe alles moest! Dus iets liever kan het ook wel! Geef haar beter tips hoe zet het wel moet dan, dan haar afkraken omdat ze its verkeerd doet

Daiwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 15:42

hoi
je heb het al van iedereen gehoord
ik vind je ookveel te groot ervoor
ik heb zelf ook een mini shetlander maar ik heb er een kleine meid voor gevonden die hem lekker rijd en ik longeer hem heb veel meer leuke kontact dat ik zo met hem bezig ben dan dat ik erop zou moeten rijden
en je zadel als die te groot is dan weet je ook dat het niet goed is voor je shet ga dan zonder rijden of koop een goed passende en die zijn gewoon te koop ik heb ook een goed passende voor mijn mini shet en heb niet eens een staart riem nodig en al heelmaal geen 2 dekjes en die bijzet teugels nou ja die weet je zelf wel wat je ermee moet eraf halen dus nergens voor nodig

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:26

ik denk dat ook al ben je 11 wel snapt dat een paard een passend zadel nodig heeft. En ik vind dat als je nog niet goed kan rijden op je 11e je dus niet met bijzetteugels moet gaan rijden...

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:23

Hoofdstelletje om, zonder zadel/met passend zadel erop en lekker in het bos of buiten rondhobbelen. Shetje zal zo minder last van jouw gewiebel hebben en met een zadel dat niet past is dat niet bevorderlijk. Te groot, ja dat is al zoiets, de shet draagt je makkelijk. Heb toch lekker plezier met je paard, als je later een eigen pony koopt en les hebt kun je je richten op het nageven en dat soort dingen.

Mijn tip dus; haal al die onnodige 'rommel' ervanaf en ga lekker plezier maken!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:34

Ik zou ook al die rommel ervan halen, en lekker gaan wandelen en zo pleizer gaan hebben, veel leuker voor je shet!

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:44

kijk te groot vind ik je niet maar groot
als je nu een een goed passend zadel koopt of zonder zadel ridt en de bijzet eraf haalt ziet het er al een stuk vriendelijker uit.
zlef verzorg ik ook 2 shetjes die rijd ik ook 2 x in de week de rest lekker aan de lange lijnen ,vrijspringen , longeren
en ik rijd gewoon lekker in het bos

lizzy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:49

Bertuss schreef:
Wel een superleuke shet
Maar het rijden gaat volgens mij niet zo..

Ik vind dat je shetten niet aan de teugel moet laten lopen. Vind ik..
Shetten zijn voor lol, ik weet niet of ze zo super geschikt zijn voor het echte dressuurwerk. Er zijn natuurlijk uitzonderingen .

Maarja,, als je maar lol hebt

Sorry hoor..
Misschien dat je bedoelt op hoog niveau.. maar mijn shetlandertje van nog geen meter kan ook onwijs leuk 'op zn dressuurs' lopen

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:02

ga lekker zonder zadel rijden tot je een goed passend zadel hebt(leer je meteen goed en stil van zitten das altijd mooi meegenomen ) en vergeet het aan de teugel rijden

zolang je als reuiter niet rustig en stil zit en continu licht contact hebt met de mond, zal je pony ook niet na kunnen geven, omdat je hem onbewust stoort

verder vind ik sommige reacties hier nogal overdreven!

wel 1 tip, ik zou de staartbandage voortaan weglaten, da is nml echt nhiet gezond en die zit al snel te strak waardoor het kan gaan knellen(dit merk je pas laten zodra de haren ineens uit gaan vallen) en dat kan een hoop ellende geven! zelfde geldt voor de benen, als je niet goed kan bandageren gewoon peesbeschermers gebruiken tot iemand die het echt goed kan het een paar x voor heeft gedaan

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:09

russel schreef:
Nou ik vond sommige reakties wel overtrokken hoor en ik betwijfel of die shet veel hinder ondervind van die bijzet en de manier van rijden, gewoon
knolhobbelen
, nou en, daar kan zo een shet wel tegen hoor.

Die bandages, grappig toch, lekker penny, leuk hoor, gaat hij niet dood van als ze maar niet te strak zitten. Dat zadel is zeker de moeite waard om even naar te kijken, past het wel, ligt het goed niet te ver naar voren? Daar kan hij wel hinder van ondervinden, maar zo leer je weer wat bij lijkt me.

Knolhobbelen?? Als je dat wilt doen koop je een hobbelpaard en ga je daarop zitten Als je op een paard gaat zitten(en je kan rijden) ga je niet knolhobbelen!! Dan ga je Paardrijden

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:14

Britjuh schreef:

Staatriempje eraan Probeer toch een ander zadeltje te kopen of leen van iemand een zadel dat wel past.

Missymerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:15

woow met heel veel van jullie ben ik het totaaal niet eens!!

bolero franK (of hoe je ut schrijft) arme shet kom op zeg!! het zijn foto's en foto's weergeven echt niet alles!! Ik vind het er hardstikke leuk uitzien!! en te groot shetjes zijn super sterk hoor ze kunnen 50 kg. dragen! wel ben ik het eens dat die bijzetteugel niet zoveel waarde heeft en die bandage kan niks kwaad dus zeur er niet zo over..
Laat haar lekker trots zijn op trissie en dat mag ze van mij ook best;)

hardstikke leuke pony.!