Mieky schreef:Marcella_e schreef:Ik heb laatst een paardje ingereden die ook erg steigerde. De eerste keer meteen al aan de longeerlijn toen is ze ook achterover gevallen en daarna onder het zadel ook steeds. Compleet uit het niets. Ik kon er rustig op gaan zitten en weg rijden tot dat ze de kolder in haar kop kreeg en op haar achterbenen ging staat. Eerste keer heb ik het netjes met haar proberen op te lossen toen ze het nog eens deed dat ik er op zat heb ik d'r vol tussen d'r oren geslagen. Het klinkt misschien heel hard maar steigeren is gewoon gevaarlijk. Ik heb de eerste keer dat ze het deed ook me duim gekneusd doordat ik naar voren dook en zij omhoog kwam toen hadden we een botsing. Nu is je duim kneusen niet het ergste maar het kan ook flink verkeerd aflopen zoals sommige hier al verteld hebben. Wanneer het steigeeren echt kwade wil je paard is ben ik toch voor afstraffen. Succes er mee en pas goed op jezelf!
Ik neem aan dat het heeft geholpen?
Daar schrok ze wel van en ze heeft het daarna niet meer gedaan. Ik heb eerst geprobeerd om haar een tik op d'r buik te geven maar daar reageerde ze helemaal niet op. Het is niet dat ik een voorstander ben van slaan, maar soms moet je wel in bepaalde situatie.
Groetjes Marcella