Oudje Mariska(27) @ VrijSpringWork (de 1 meter gehaalt!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Oudje Mariska(27) @ VrijSpringWork (de 1 meter gehaalt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:39

Ubergaaf !
Foto 15, 20 en 31 zijn top, uitvergroten!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:50

Tja, ik vind het voor een oudere pony meer dan 25 keer over een hindernis heen, terwijl je het een tijd lang niet gedaan hebt ook wat veel.

Lijkt me erg belastend voor de spieren van je pony, dat voelt ze vast wel de dag erna. Volgende keer beter niet zoveel laten springen en houd het gewoon wat lager. Helemaal als het voor de lol is, waarom dan de hoogte in gaan?!

Als ze wat ouder zijn hoef je ze echt niet weg te zetten om ´oud´te laten worden, op conditie houden is prima. Maar om dan juist nog nieuwe dingen als springen te gaan oppakken lijkt me beter van niet.

Maar zoals gezegd, oordeel zelf want jij heb haar zien springen. En let wel, dat je pony zelf niet kan inschatten dat als ze hoger gaat springen ze de dag later spierpijn gaat krijgen. Enthousiaste pony´s moet je soms voor zichzelf ´beschermen´, als je snapt wat ik bedoel..

En inderdaad, te zien aan de foto´s. Denk dat zij dan ooit eens verkeerd meetlint heeft gebruikt, tenzij de onderste draad van je omheining ook pas op 1 meter begint..

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:21

Leuk voor een pony van 27 jaar oud!
@ Mikkiej: Ben het helemaal met je eens
Als je pony het toch leuk vindt.

over foto 25 ; Had je zelf ook al gezegd maar die is super mooi !
Laten vergroten !

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:26

Heb niet alle reacties gelezen geef gewoon even mijn mening.

De pony heeft er zo te zien wel plezier in. Ik zou het zelf rustiger opbouwen(als een pony zolang niet gesprongen heeft en al wat ouder is niet zo vaak laten springen en niet te hoog)
Volgens mij zijn de hindernissen ongeveer 40/50cm vind het er niet zo hoog uit zien(hoog zat voor zo'n pony) ik zou haar niet hoger laten springen. Heb zelf een wat oudere pony daar spring ik af en toe nog wel eens een laag kruisje mee, vrij springen mag ze af en toe wel eens maar dan doe ik dat meer voor de lol en maakt het me niet uit als de hindernissen laag zijn, voor mij hoeven ze als ze ouder zijn niet meer zo hoog te springen daar heb ik m'n andere pony voor maarja dat is mijn mening.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:50

Waarom vinden mensen die hoogte toch zo belangrijk? Daar gaat het in mijn ogen dus helemaal niet om, en een meter voor een pony van 27 vind ik gewoonweg te hoog...

De 'schokdemping' om het maar even zo te noemen is een stuk verminderd ten opzichte van een jong paard. En dat wordt ook steeds minder... Springen is leuk, en als de pony er plezier in heeft is dat goed. Maar ik snap gewoon niet waarom het streven naar zo hoog mogelijk elke keer wordt geprobeerd .

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:13

Ziet er goed uit hoor!
Foto 8 vind ik leuk

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:24

Haha leuk hr met je ''oudje''
Maar het lijkt veel lager dan 1 m.

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:26

leuk oudje ziet er nog erg goed uit!!
ja het lijkt veel lager maar dat maakt ook niet echt uit maar dan hoef je het er niet bij te zette

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:30

leuke foto's. paard ziet erg goed uit voor haar leeftijd

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:38

AAAAAH wat een schatje zeg! Ze lijkt best wel op Speedy, van mijn manege , die is ook al op leeftijd (niet zo Speedy meer dus) Ze heeft er echt plezier in zo te zien, en die beschermers staan haar echt heel lief

hier speedy

Afbeelding

Afbeelding

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 22:12

Miirthe, haha vind andere foto's tog wat leuker om uit te vergroten
Bienotje, de hoogte ingaan tjaah..ehm, omdat ze er ook lol in heeft? als ze het niet zou willen zou ze het ook niet doen lijkt me.
het leek me ook een leuke afwisseling voor haar aangezien ze het leuk vind om soms te doen. maar niet voor vaak
ik snap wat je bedoelt zal de volgende keer als ik daarheen ga eens een meter van hier meenemen
ElineThera, dankje..ben ook van plan wat springfoto's uit te laten vergroten!
elmiran, ok..maar kijk, ik heb ook geen andere pony waarmee dat kan (bedoel daarmee echt niet dat het dan maar met mariska moet..mocht het zo overkomen) mare ik neem alle tips en alles hier van harte en ga er zeker iets mee doen!
siets, ik vind het anders niet echt belangrijk hoor. maar, een pony die het nog kan, er goed uitziet er plezier in heeft en alles..geen meter meer springen alleen omdat tie 27 is? (bedoel in het algemeen)
Niseyra, danke
ilovelucky, dankje ik weet het
o0maatjeh0o, danke. nu gelukkig wel weer ik heb het erbij gezet omdat het meisje (en de moeder) zeiden dat ze het hebben opgemeten eens. maar achteraf twijfel ik er tog hevig aan!
annepaardoes, dankje
haffie_lover, haha ja op de 2e foto vind ik ze iets meer op elkaar lijken mariska is nog snel ze wil ook vaker nog gaan racen enz. met rijden(Vooral buiten) ze wil het allemaal nog heel graag en soms door de wei ook..phoeww

Ik ga dus zeker wel wat doen met jullie fijne tips! Heel erg bedankt daarvoor ook(iedereen)