3,5 jarige laten nageven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goofy44

Re: 3,5 jarige laten nageven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:54

Professor ---- Ik ben het met de punten die je aangehaald hebt eens, vervolgens heb ik ze wat meer vertaald naar hoe ik het zelf bestudeerd en geleerd heb en hoe ik het tijdens instructie (nog) toepas. De punten in het topic zijn verklaarbaar vanuit het gezichtspunt van paardrijden, maar ook vanuit wetenschappelijke achtergrond in relatie tot de anatomie, de fysiologie, de kinematica en de biomechanica van de bewegingen van het paard. De meeste ruiters willen snel een praktische oplossing, het hoe en waarom interesseert ze over het algemeen niet (dat zijn uitzonderingen).

ProfessorJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:12

Goofy44 schreef:
Professor ---- Ik ben het met de punten die je aangehaald hebt eens, vervolgens heb ik ze wat meer vertaald naar hoe ik het zelf bestudeerd en geleerd heb en hoe ik het tijdens instructie (nog) toepas. De punten in het topic zijn verklaarbaar vanuit het gezichtspunt van paardrijden, maar ook vanuit wetenschappelijke achtergrond in relatie tot de anatomie, de fysiologie, de kinematica en de biomechanica van de bewegingen van het paard. De meeste ruiters willen snel een praktische oplossing, het hoe en waarom interesseert ze over het algemeen niet (dat zijn uitzonderingen).

Maar dat is juist verschrikkelijk, als je iets doet met je paard en je weet niet waarom??

Waarom heb ik m´n binnenbeen daar en daar?
Waarom doe ik dat, dit en zo?
Dan zijn de ruiters hoe jong ook toch verkeerd bezig!!
En laat ze toch maar leren nadenken, dat hoort bij deze sport, je bent bezig met een levend wezen.
En daarom verklaar ik steeds wat ik zeg, en kan het ook in de praktijk brengen. Als ik niet weet hoe het funktioneerden reageerd op het paard z´n biomechanik, waar ben je dan mee bezig.
Als ik me zelf rek en strek voor dat ik het veld op ga, en ik weet niet eens wat en waarom ik dat doe???

En als men losgelatenheid met nageven verwisseld???

Ja waar zijn we dan met deze mooie sport??

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:55

Misschien een idee om op bokt een nieuwe rubriek te maken over anatomie, fysiologie en biomechanica van het rijpaard?

Dit soort zaken is heel goed te koppelen aan paardrijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:03

Dat zou ik erg interessant vinden