Kijkerig paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IneV

Re: Kijkerig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:42

Mijn merrie is ook zo ontzettend kijkerig! Maar mijn probleem is dan ook , dat als ze dit doet, ik schrik krijg dat ze gaat wegschieten.. Daardoor voelt ze dat natuurlijk aan.. Ik wil het wel uit m'n hoofd zetten, maar dit lukt niet echt..

buitenlust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 01:36

Als je zelf schrikt van het schrikken van je paard, dan houd je je adem in.
Dit versterkt bij het paard de spanning. Als een paard in de wei gespannen is, houd hij ook zijn adem in en is hij groot.
Om de schrikreaktie van je paard zo snel mogelijk weg te laten ebben, kun je naast de vele goede tips hier, proberen een liedje te zingen.
Concentreren op je ademhaling is moeilijk, bij een schrikreaktie vergeet je dit en houd je je adem toch weer vast wat het paard in zijn schrik ondersteund, hij voelt dit. ("Oeps, dus die omgewaaide grasspriet is echt heel gevaarlijk").
Dus voor de enge punten, een liedje zingen.Voordeel hiervan is dat je ademhaling dan doorgaat.
Dus niet schrikken als je paard schrikt, maar doorgaan met zingen.
(Hoeft niet heel hard hoor, want dan verklaren de buren je misschien voor gek).

IneV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 11:39

Ga ik zeker eens proberen!

buitenlust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 02:45

Probeer maar eens.Het heeft mij veel geholpen. Het gaat dan met name om het uitademen. Vasthouden van je adem en inademen, maakt je groot en is onraad, dat voelt je paard. Jezelf ontspannen en uitademen brengt je paard tot rust.
Als je zingt adem je uit.
Wel rustig inademen als er een volgende regel komt hoor, anders val je van je paard door zuurstofgebrek.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:03

Ik heb een nieuw truukje ontdekt (of nieuw, ben er gewoon achter gekomen) en dat is schoudervoor! De mijne is niet alleen kijkerig maar springt en rent weg. Op deze manier kan ze dan alleen nog maar die kant op springen en geen enkel paard haalt het in zijn hoofd om de kant op te springen van die moordende *** (vul zelf maar in: hoek, paal, mens, kabouter whatever) Werkt super!