djokke aan de arbeid...het gaat steeds beter!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esziiY

Re: djokke aan de arbeid...het gaat steeds beter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:18

Wauw supermooi paardje!
En wat looptie ontzettent ruim!
Geluk met zo'n paardje zeg!!
Erg mooi, veel plezier samen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 15:38

heel erg bedankt voor de fijne reacties!! plezier hebben we zeker!
nou maar hopen dat we vooruit blijven gaan!!

thanks allemaal!!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:05

Wauw!
Zo te zien heb je inderdaad écht ontzettend plezier met hem.
Echt een machtig mooi dier, en volgens mij loopt hij ook héél hard. Ziet er goed uit, tankt lekker door .

Ga zo door

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:38

Jaaaaaa.. daar is Djok!
Ik vind em echt een knapperd hoor.
Dat gaat echt de goede kant op hè.. komt helemaal goed met jullie!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 12:20

@AmyII; ja hij is lekker vlot!! nu probeer ik hem wat meer naar de verzameling en oprichting te krijgen met een vlot achterbeen..bedankt voor je reactie!!
@Jnien; hey janien!! leuk dat je reageert!!! komt zeker goed!!

groetjes joyce

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:27

Nou, daar komt Simoontje dan weer even wat toevoegen. Er is al veel gezegd.
Er is flinke vooruitgang. Het is jammer dat je vanwege je beenlengte je been naar achter moet brengen en optrekken om spoor te kunnen gebruiken. Ik zou toch proberen om bv galop aanspringen en in galop, mijn been op de singel te houden en meer zithulp te gebruiken en dan maar geen spoorgebruik. Want als je binnenbeen al daar is, waar ligt dan je buitenbeen? In hoeverre is spoorgebruik nodig? Is het niet handiger om hem attent te maken op je kuit en hem te kunnen rijden op kuit en zit? Wat als je dan zijgangen gaat doen, waar moet je been dan heen?
Dit is geen ideale situatie. Ik snap dat het echt door je lengte komt. Kun je verder weinig aan doen, behalve dan spoorgebruik zoveel mogelijk beperken.
Dat was het even van mijn kant. Je bent goed bezig
Ik kijk uit naar de volgende foto´s!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:36

Hoi, als eerste wou ik ff zeggen dat Djokke een pracht van een Fries is, geweldig !! Hij loopt erg mooi, en jij zit er ook keurig op. Het enige waar ik wat op kan aanmerken is dat je vaak pianohandjes hebt, probeer ze lekker rechtop te houden. Dat ziet er een stuk netter uit en het rijdt ook een stuk fijner. Ook zie ik je handen zo af en toe ergens zweven waar ze niet horen. Handen ietsjes (niet te veel) uit elkaar om nageeflijk te rijden prima, maar hou ze dan wel op de hals. Anders is het zo'n ''beginnergezicht'' en dat is zonde, want je rijdt heel netjes en je paard loopt ook super !! Ik kan niet anders zeggen, wees trots op jezelf en op je paard en ga zo door !!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 18:16

Lusitana schreef:
Nou, daar komt Simoontje dan weer even wat toevoegen. Er is al veel gezegd.
Er is flinke vooruitgang. Het is jammer dat je vanwege je beenlengte je been naar achter moet brengen en optrekken om spoor te kunnen gebruiken. Ik zou toch proberen om bv galop aanspringen en in galop, mijn been op de singel te houden en meer zithulp te gebruiken en dan maar geen spoorgebruik. Want als je binnenbeen al daar is, waar ligt dan je buitenbeen? In hoeverre is spoorgebruik nodig? Is het niet handiger om hem attent te maken op je kuit en hem te kunnen rijden op kuit en zit? Wat als je dan zijgangen gaat doen, waar moet je been dan heen?
Dit is geen ideale situatie. Ik snap dat het echt door je lengte komt. Kun je verder weinig aan doen, behalve dan spoorgebruik zoveel mogelijk beperken.
Dat was het even van mijn kant. Je bent goed bezig
Ik kijk uit naar de volgende foto´s!

hi simone!!
leuk dat je weer even wat tips geeft
spoorgebruik valt eigenlijk wel mee want als ik al aan draf denk is meneer al in draf, maar in galop zou hij inderdaad wat attenter mogen zijn aan mijn been. voorheen had ik hier geen last van, maar door die rotblokkade komt hij maar moeilijk in de galop...hij is er denk ik ook nog niet volledig doorheen. maar momenteel ben ik heel veel aan het schakelen stap-galop en draf galop en natuurlijk ook schakelen in de galop zelf. zo probeer ik hem ook sterker te maken en vugger. dit doe ik met behulp van mijn zit en been (kuitgedeelte), zodat ik het spoortje niet meer nodig heb...ik oefen dus weer vrolijk verder
bij wijken heb ik ook geen spoor nodig...rij ook wel zonder spoor...dan reageert hij prima op kuitdruk.
wellicht zie je dat op de volgende foto's

bedankt weer voor je nuttige tips en je compliment!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 18:21

Maxielover schreef:
Hoi, als eerste wou ik ff zeggen dat Djokke een pracht van een Fries is, geweldig !! Hij loopt erg mooi, en jij zit er ook keurig op. Het enige waar ik wat op kan aanmerken is dat je vaak pianohandjes hebt, probeer ze lekker rechtop te houden. Dat ziet er een stuk netter uit en het rijdt ook een stuk fijner. Ook zie ik je handen zo af en toe ergens zweven waar ze niet horen. Handen ietsjes (niet te veel) uit elkaar om nageeflijk te rijden prima, maar hou ze dan wel op de hals. Anders is het zo'n ''beginnergezicht'' en dat is zonde, want je rijdt heel netjes en je paard loopt ook super !! Ik kan niet anders zeggen, wees trots op jezelf en op je paard en ga zo door !!

dank je maxielover! mijn handjes...tja ...ik moet die inderdaad wat beter in de gaten gaan houden! vaak denk ik er wel aan, maar soms ben ik zo gefocusd op djok dat ik mijn zit en handjes weleens vergeet
verder zet ik ook mijn handen idd wel uit elkaar, maar niet op de hals...dit omdat djokke dan veel beter reageert en draagt...is een tip van iemand die daar zeer zeker verstand van heeft.

verder heel erg bedankt voor je reactie..ik zal mijn handjes beter in de gaten houden!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:55

ik vind je fries een super paard, hele mooie aanleunig en mooie gangen, waar ik zelf ook moeite mee heb ( geef toe hoor:P ) is dat je nooit naar het hoofd van je paard moet kijken, probeer altijd goed voor je uit te kijken, en kijk waar je heen gaat, verder nog even je handen iets dichter bijelkaar en ik vind het geweldig, egt waar hoor, ga zo door!!!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 12:35

hey bedankt voor je reactie hollybolly!!
ik probeer ook altijd voor me uit te kijken, maar ja af en toe dwaal ik af, haha..mijn handen staan inmiddels al steeds beter bijelkaar..na een tip hier van iemand uit dit topic dus ben ermee aan de slag gegaan!! thanxs!!!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:12

Djokke is wel een heeel heeeel leuk peerd zeg

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 16:43

KiWiKo schreef:
Djokke is wel een heeel heeeel leuk peerd zeg

hi kim!! wat leuk dat je even reageert!! ja, hij is echt geweldig! super karakter en werklustig en bovenal super eerlijk!! heerlijk paard om mee te werken!

thanxs!!!

Armanii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:49

WOW ziet er super mooi uit!!
hij loopt echt ZO mooi!!

gr Deborah

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 18:15

dank je deborah!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:53

Mooie gangen heeft je paard! Fijn dat hij nu je hand ook mooi op gaat zoeken, dan lijkt de aanleuning veel opener, die Friezen kruipen van zichzelf al zo snel in zo'n houdinkje...
Ga je er straks mee starten?

Rosiewozie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:17

Ik zie hier een mooi ontspannen dier dat mooi laag wordt gereden.
Het ziet er erg goed uit, en zo te horen heb je ook een erg goede instructrice die weet hoe de anatomie van een paard in elkaar zit en die van ontspannen, lang, laag steeds langzaam een stapje meer gaat naar opgerichter met achterhand er steeds een beetje meer bij, jullie gunnen het paard de tijd zijn spieren te ontwikkelen, en zeer belangrijk ook de tempo wisselingen.
Dit is een lust voor het oog om deze plaatjes te bekijken en de tips van je instructeur/trice ( denk ik tenminste) te lezen, dit kom je niet erg vaak tegen dat er op deze manier wordt gereden en les wordt gegeven. Paarden worden te vaak in elkaar gereden wat erg jammer is.
Met mijn tot nu toe opgedane fysio kennis ben ik blij dat ik weer eens echt goede dingen hoor en zie.
Mijn complimenten, en ik zou zeggen ga zo door en ga niet te snel, gun het allemaal de tijd zolang het maar onspannen blijft in die bovenlijn!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 15:10

joyce B schreef:
Mooie gangen heeft je paard! Fijn dat hij nu je hand ook mooi op gaat zoeken, dan lijkt de aanleuning veel opener, die Friezen kruipen van zichzelf al zo snel in zo'n houdinkje...
Ga je er straks mee starten?

ja ben er ook heel blij mee!! nee ik ga er niet mee starten denk ik...hooguit misschien voor de lol

bedankt!!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 15:14

Rosiewozie schreef:
Het ziet er erg goed uit, en zo te horen heb je ook een erg goede instructrice die weet hoe de anatomie van een paard in elkaar zit en die van ontspannen, lang, laag steeds langzaam een stapje meer gaat naar opgerichter met achterhand er steeds een beetje meer bij, jullie gunnen het paard de tijd zijn spieren te ontwikkelen, en zeer belangrijk ook de tempo wisselingen.
Dit is een lust voor het oog om deze plaatjes te bekijken en de tips van je instructeur/trice ( denk ik tenminste) te lezen, dit kom je niet erg vaak tegen dat er op deze manier wordt gereden en les wordt gegeven. Paarden worden te vaak in elkaar gereden wat erg jammer is.
Met mijn tot nu toe opgedane fysio kennis ben ik blij dat ik weer eens echt goede dingen hoor en zie.
Mijn complimenten, en ik zou zeggen ga zo door en ga niet te snel, gun het allemaal de tijd zolang het maar onspannen blijft in die bovenlijn!

jeetje ga er helemaal van blozen.

ik heb momenteel geen instructeur, bets hier op bokt heeft me geholpen via internet en is een keer langsgeweest om advies te geven.
zij is mijn redder in nood geweest, haha!! dus ook idd alle eer voor haar!!

bedankt voor je leuke reactie!!

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 10:00

klomp schreef:
Rosiewozie schreef:

jeetje ga er helemaal van blozen.

ik heb momenteel geen instructeur, bets hier op bokt heeft me geholpen via internet en is een keer langsgeweest om advies te geven.
zij is mijn redder in nood geweest, haha!! dus ook idd alle eer voor haar!!

bedankt voor je leuke reactie!!

Nou alle eer gaat naar Klomp hoor, zij moet het uitwerken en aanvoelen, dat kan ik niet voor haar doen!!! Maar vind wel erg leuke mededeling eigenlijk van Roziewozie en van Klomp daarop.... ik ga ervan blozen....

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 13:48

Bets schreef:

Nou alle eer gaat naar Klomp hoor, zij moet het uitwerken en aanvoelen, dat kan ik niet voor haar doen!!! Maar vind wel erg leuke mededeling eigenlijk van Roziewozie en van Klomp daarop.... ik ga ervan blozen....

hihi...dan blozen we saampjes

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:05

wat een sjieke Fries, die staat hoog op zijn benen zeg.... Ziet er super uit

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 23:12

Youko schreef:
wat een sjieke Fries, die staat hoog op zijn benen zeg.... Ziet er super uit

dank je

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:02

Wow, wat een machtig beest!! Las dat je er niet mee gaat starten? Waarom niet als ik vragen mag? Heeft zo te zien power en uitstraling genoeg!

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 14:51

haike schreef:
Wow, wat een machtig beest!! Las dat je er niet mee gaat starten? Waarom niet als ik vragen mag? Heeft zo te zien power en uitstraling genoeg!

hi!! allereerst bedankt voor je reactie

ik ga er niet mee starten, omdat ik daar geen zin meer in heb en bovendien ook geen tijd misschien dat ik een keer meedoe voor de lol maar daar blijft het dan wel bij...wellicht vind ik ooit iemand die het leuk vind om hem uit te brengen...

groetjes joyce