Galop ik op Coen Sharak (inknikken?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maar

Re: Galop ik op Coen Sharak (inknikken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:38

volgens mij heb je wel genoeg tips hierboven
leuk paardje
mooi setje

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:18

ja inderdaad mag je wel iets je buitenteugel erbij houden, maar niet echt heel veel.. tenminste zo werd het mij geleerd.. en.. ik was ook altijd zoooo bang dat mijn paardje zou struikelen, maar echt waar.. neem dit van me aan: Hij struikelt veel eerder als jij hem overal heen trekt.. echt waar. Ik heb het nu zelf ook geleerd, maar hij zal niet struikelen hoor echt niet. Dat zou hij eerder doen zoals je nu rijd. Het is eigenlijk net zoals jij rent en opeens geeft iemand je een duw, dan val je ook. Voor hem is dat hetzelfde, want opeens trek je hem naar links of naar rechts door de bocht, snap je maar ik snap je heel goed

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:04

Coentjuh schreef:
Bedankt voor de tips.. maar als ik mn binnenbeen er aan houdt, lijkt het net of ie nog opgefokter is zeg maar en dan houd ik hem al helemaal niet Ja het is een moeilijk paard

Ik weet precies wat je bedoeld, maar toch moet je je benen gebruiken! zodra jij een been aanlegt om wat voor reden dan ook, gaat hij wrs naar voren, sneller... Probeer dat op te lossen door in stap en draf en dus ook in galop veel te sturen met je benen, uiteindelijk moet hij dan ook attent voor je been worden...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:05

Oh en indd niet zo van voren vast pakken omdat hij hard gaat, hoogstens wat meer druk op de buitenteugel. Probeer in galop een volte te maken en die steeds verkleinen en vergroten.
En in de bocht hoef je hem echt niet te sturen, hij heeft 2 ogen en loopt er vanzelf wel doorheen. Probeer hem alleen met je binnenbeen zo goed mogelijk door de hoeken te laten gaan.
Succes!

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 20:37

Oke bedankt voor de tips, zal er iets mee doen