Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
missmiekie schreef:Navidad schreef:Hoezo niet? als ze valt noem maar even wat, en ze breekt wat? der rug bijvoorbeeld en haar ouders klagen de eigenaar aan van: ja het is ontverantwoord dat ze onze dochter op zon paard hebben gezet? er word gezegt dat het een heethoofd is toch? en dit is geen manege. probeer je daar maar eens uit te krijgen.
ja maar dat vind ik niet iets wat met minderjarigheid te maken heeft, ik ben zelf ook minderjarig(net 15) en als ik val van een paard, van mn instructeur, tja, dat kan gebeuren, als er van te voren wordt verteld op wat voor paard ik ga zitten, dan houd ik daar dus rekening mee en als ik er dan af val, is het mijn probleem. ongeacht of ik dan minderjarig ben of niet, de eigenaar heeft het mij vantevoren verteld, dus ...... hij kan er dan niks aan doen, ik had ook kunnen zeggen: ik ga er niet op toch????
als ik op een paard ga zitten, weet ik daar de risico's van en is het dus niet jou schuld als ik ernaast ga liggen, maar ik snap dat er (vooral) een aantal ouders zijn, die er anders over denken.
en ik vind dat het meisje er gewoon goed opzit.. heb hier eigenlijk geen commentaar op
Als het paard het nu goed heeft gedaan is het toch prima.. Leuk paard

.
.
hananya schreef:Ja, maar zoals jij het hierboven schetst klopt het juridisch niet. Ik ben als instructrice altijd verantwoordelijk. Ik mag jou van te voren niet op een paard zetten waarvan ik denk dat het te moeilijk voor je is.
Wanneer er iets gebeurd en ik heb van te voren aangegeven dat het paard wel (te) moeilijk is (het is een heethoofd), kán ik verantwoordelijk gehouden worden...
Jaike schreef:Gemma schreef:Dat wou ik eigenlijk ook zeggen...
Dat was ook al mijn 1e gedachte..........
Is dit meisje de eigenaresse? Ik snap niet helemaal hoe het nu zit, want dit paard is toch jullie verzorgpaard?
Het meisje zit verder wel netjes, maar toch.............
Navidad schreef:Hoezo niet? als zei valt noem maar even wat, en zei breekt wat? der rug bijvoorbeeld en haar ouders klagende eigenaar aan van ja het is ontverantwoord dat ze onze dochter op zon paard hebben gezet? er word gezecht dat het een heethoofd is toch? en dit is geen manege. probeer je daar maar eens uit te krijgen.
Naomi21 schreef:Ik vind het een mooie fries.
Die laatste foto is leuk, tis ook wat, snappen wat al die mensen van je willen, kun je beter even kijken naar wat er op je gebeurt.
Succes en plezier met t verdere inrijden nog!
qtiej_gurl schreef:Navidad schreef:Hoezo niet? als zei valt noem maar even wat, en zei breekt wat? der rug bijvoorbeeld en haar ouders klagende eigenaar aan van ja het is ontverantwoord dat ze onze dochter op zon paard hebben gezet? er word gezecht dat het een heethoofd is toch? en dit is geen manege. probeer je daar maar eens uit te krijgen.
een volwassene kan tog net zo goed zijn rug breken. DAt risico blijft r gewoon voor IEDEREEN die op een paard stapt. En wat maakt het dan uit dat ze zo jong is? Ik heb mijn eerste pony(1.50) ingereden toen ik 8 was en ik leef tog ook nog steeds. oke er KAN wat gebeuren maar dat wil echt niet zegge dat er altijd iets gebeurt!!!
xxmiszlizzxx schreef:ja dat vind ik ook, ze is volgens mij veels te jong voor zo`n paard, en helemaal voor een nog niet ingereden paard. ook ga j er toch zelf op als het paard nog ingereden moet worden. het moet wennen aan jou.
en meteen je teugels zo strak op een jong paard is ook niet erg goed.
verder erg mooi paardje!!

helemaal goed hoor, suc6 nog verder he, en veel plezier ! qtiej_gurl schreef:
een volwassene kan tog net zo goed zijn rug breken. DAt risico blijft r gewoon voor IEDEREEN die op een paard stapt. En wat maakt het dan uit dat ze zo jong is? Ik heb mijn eerste pony(1.50) ingereden toen ik 8 was en ik leef tog ook nog steeds. oke er KAN wat gebeuren maar dat wil echt niet zegge dat er altijd iets gebeurt!!!
tienus63 schreef:ja, het is ons verzorgpaard en wij mogen het beleren. Want zij rijdt nu op een hele oude en wil graag op een jongere ook omdat ze dan in de lessen meer kan.
Wij rijden het paard voor haar in.

wemkelover schreef:
zo jong is ze helemaal niet. Ze is al dertien, veertien en ikzelf ben nog maar 17 en zij zit stukken beter dan mij.
Bedankt voor de reactie !! Dat bovenstaande is niet voor jou bedoelt hor.