Avondzon dressuur in nieuwe piste (mooi)!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Re: Avondzon dressuur in nieuwe piste (mooi)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:19

Astragirl schreef:
bonitobol, je hebt het juist hoor, ik heb bij het inrijden veel de neiging mijn handen ook laag te houden met de hals mee. Het probleem is bij deze draver dat ze goed ontspant met een lange teugel maar daarbij durft op de voorhand te vallen. Als ik dan overgangen maak om ze meer actiever te maken en mijn teugels korter hoe gaat ze meteen hangen. Dus heb ik altijd geleerd loslaten... Maar andere zeggen doorvragen... Dus zit ik hier klem...

Mijn huurpaard heeft dit ook ! Met een lange teugels trekt ie lekker zijn hals , komt mooi naar beneden maar al dat gewicht valt op zijn voorhand.. Als ik dan de teugels korter neem protesteert hij in het begin maar uiteindelijk ontspant hij ook met die kortere teugels.

Misschien is dit een tip : Zet je handen op een zekere hoogte , afstand etc. en houdt ze daar ( er moet een goed contact zijn ) Drijf je paardje met je benen , je zit etc .. vanzelf gaat ie naar je hand zakken , en aan de teugel komen omdat je zijn gewicht onder zijn lichaam duwt .. Snap je wat ik bedoel ? Je hoeft dus op dat moment je handen niet naar achter te brengen of meer spanning op de teugels te zetten..
gewoon drijven met je been ..

Succes ! ( oh en natuurlijk kan je als beloning hem de hals even laten strekken , in draf bv.. is ook nog eens goed voor de spieren )

misschien zie je het wat aan deze foto's :

Afbeelding
Hier zie je dat ik de hals wat losser laat maar hij wel een beetje op de voorhand loopt ..

Afbeelding
Afbeelding

Op deze foto's is dat dan weer beter..

Afbeelding
en halsstrekken ..

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:30

Mooi paard heb je ziet er goed uit!!
Maar jou paard lijkt egt heeel veel op macho!!!
Zouden zo tweelingen kunnen zijn haha!!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 19:31

Bedankt voor je uitleg!

Als ik het goed begrijp moet ik mijn teugels op 1 vaste plaats houden (iets korter en hoger dan?) en dan gewoon daar houden. Er tegen drijven met je been, enz...

Want door met lange teugels te rijden, gaan je misschien hangen en profiteren om op de voorhand te rijden?

Zal het zeker eens proberen!
Bedankt hoor!

Haha? macho, zou geen naam zijn voor ons bangerikje
Heb je soms een foo?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:38

[quote="Astragirl"]Bedankt voor je uitleg!

Als ik het goed begrijp moet ik mijn teugels op 1 vaste plaats houden (iets korter en hoger dan?) en dan gewoon daar houden. Er tegen drijven met je been, enz...

Want door met lange teugels te rijden, gaan je misschien hangen en profiteren om op de voorhand te rijden?

Zal het zeker eens proberen!
Bedankt hoor!

[quote]
inderdaad , je teugels op 1 vaste plaats ( en inderdaad wat korter en hoger ) en gewoon daarhouden. Drijf je paard zijn gewicht onder de rest. En rijd natuurlijk veel overgangen .. als ie struikelt of het gewicht valt naar voor bij de overgang , weet je dat ie te veel op de voorhand liep. Ik hoop dat je na een tijdje resultaat zal zien en die overgangen vlekkeloos verlopen Groetjes Mieke

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:45

Leuke foto's, en een erg leuke draver En ach, wat boeit de afstammeling nou

wel mag je je handen iets meer gesloten houden, dus niet zover uit elkaar. En je armen goed houden!

Succes met je draver

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 20:59

Ik zal erop proberen letten! bedankt!