Ex-renner en handgalop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Ex-renner en handgalop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 08:42

Ja zo zijn we nu ook bezig. Aan de dubbele longe doet hij wel wat hij moet doen zeg maar
Hij gaat al stukken vooruit, dus miss dat ik te snel wil. Achterwaarts mag ik nog niet, pas als hij zijn rug goed (en de hele les) kan en gaat gebruiken. Hij kan ook niet achterwaarts omdat hij dan zijn rug nog erger wegdrukt enzo...
Mensen dachten dat ik me aanstelde, maar toen mijn instructeur erop zette om het hem te laten voelen... hihi toen begreep hij wat ik bedoelde. Hij kan me nu ook veel beter helpen.
Ik zal maar gewoon geduld hebben

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:24

He Monique idd veel geduld hebben en dan kan ook jou Liekje
een HANDGALLOPJE (wat een drukte om nix weer...zucht)

ik wil met Mango gaan joggen een nog rustiger gallopje en ik moet zeggen ik vlieg af en toe maar sommige stukken zitten al heerlijk!
vanavond weer!

succes met je witte kanjer!!!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:12

Hey Mo, tijd niet gezien/gehoord! Idd het is niet zo makkelijk om een ex renner netjes te laten galoperen maar bij mij gaat het ook al een stuk beter. Buiten gaat het redelijk relaxt maar in de bak is het toch maar een klein bakje voor een galopje...mmmm het gaat bij mij ook al steeds beter maar idd eerst de basis en ontspanning is erg belangrijk dat merk ik nu wel met die bolle waar ik nu poging western mee aan het doen ben...wel een uitdaging!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 18:59

Wat ik overigens wel doe is galoperen om hem goed los te krijgen. Hij wordt daar namelijk wel goed los van. Maar daarna ben ik vooral bezig met zijn ruggebruik. Met losrijden ook wel maar dan gaat hij eerder in protest omdat het nog moeilijk is.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:54

Kan je hem niet longeren met een pessoa teugel? Die kan je laag instellen waardoor het ruggebruik verbeterd wordt?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 15:42

Ik longeer hem met dubbele longe, dat heeft hetzelfde effect.