waccabuc @ work in lila setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loutjuh

Re: waccabuc @ work in lila setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:41

er lief paard zo te zien! maar ook ik vind het een gespannen beeld geven met je instructrice er op, en ga helemaal met lenn mee!

zoals aan je reactie te lezen twijfel je zelf ook erg over haar rijkunsten. En ik vind dat je juist van je instructrice op en top vertrouwen moet hebben en al wetend dat je het juiste en goede leert.

Les van een Z2 ruiter krijgen wil al niks zeggen. Maar les krijgen en les geven zijn twee hele verschillende dingen. Misschien dat ze op haar eigen paard (wat ik overigens niet op de foto terug zie) goed rijd, maar dat wil niet zegge dat je dat van de grond af ook ziet bij een ander.
(ik wil hier absoluut niemand mee afkraken)

doe wat het beste is voor jou en je paard, en laat je niet misleiden door het plaatje maar geniet ervan!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 21:49

me hande heb ik zo omdat me handezo veel stiller zijn wat dus weer bevoordelijk is voor buc zijn aanleuning
weet iemand wat de jusite houding is? qwa benen,rug,schouders enzo...

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:56

Wat gaat bij jou voor, jouw (geforceerde) houding of dat je paard lekker kan lopen? Je moet gewoon mee zijn met je paard.

Hoezo is je handhouding zo bevorderlijk voor zijn aanleuning als hij voorheen fijner nageeflijk liep?

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:58

Leuk paardje hoor, dat lila staat haar erg mooi !! Alleen uhm, heeft ze nou een ingezakte rug of leek dat nou zo bij die ene foto waar ze zonder zadel vast stond ? Het zag er in elk geval nogal scary uit !!!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 22:07

hij heeft idd een ingezakte rug maar meneer is al op leeftijd ;{)

@ len.. als buc ontspanne is zit ik ook veel netter.... zit ik netter loopt buc ook weeranders zegmaar... nu ik zo zit op buc merk ik wel dat ik ten eerste beterkan door zitten...

Hoezo is je handhouding zo bevorderlijk voor zijn aanleuning als hij voorheen fijner nageeflijk liep?

op de wedstrijden gingen mijn handen nogal erg heen en weer en toen ontspande buc niet nu isdat veel stiller... zodat buc beter kan ontspanne/.. toen zijn nageefelijk heid goed was... had ik geen teugels in me handen ;') was puur metlongeren en uitstappe en uitdrave zeg maar... hield ik dusde teugels vast aan t uit einde...

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:10

Vandaar !! Hoe oud is hij dan ?

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 22:13

Maxielover schreef:
Vandaar !! Hoe oud is hij dan ?

hijs 21 jsaar

ouwja ik ben die gene met de blauwe rijbroek en groene polo....

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:15

Aha

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 22:29

Maxielover schreef:
Aha

Verder iemand nog commetaar ? mag ook positief hoor haha

zie altijdvan die topic met k weetniet hoeveel berichten

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:30

Mooi zadel, ziet er nog netjes uit voor een 2e handsje! Alleen vindt ik jullie als combi niet zo ontspannen!! Je geeft namelijk ook al aan bij 1 foto dat hij vlak daarna ging steigeren..
Maar goed daar kan ik verder ook niet echt over oordelen.

Hij ziet er trouwens nog goed uit voor zijn leeftijd

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 22:34

FuRyoMaRLoeS schreef:
Mooi zadel, ziet er nog netjes uit voor een 2e handsje! Alleen vindt ik jullie als combi niet zo ontspannen!! Je geeft namelijk ook al aan bij 1 foto dat hij vlak daarna ging steigeren..
Maar goed daar kan ik verder ook niet echt over oordelen.

Hij ziet er trouwens nog goed uit voor zijn leeftijd

die foto vant steigeren ben ik dus niet... daar zit ik er niet op

ik ben dus diegene met die groene shirt en paarse sokke die met beige bodywarmer is sanne die zat er goed op maar daarbij vond ik buc niet ontspanne... die andere met blauwe bodywarmer is jen( van haar heb ik nu 1x les gehad) bij haar wou die steigeren...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:35

ohhh oke sorry, dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen. Maar vat me niet verkeerd op hoor. Ik bedoel het niet negatief! ik vind dat je een leuk paardje hebt!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 22:37

FuRyoMaRLoeS schreef:
ohhh oke sorry, dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen. Maar vat me niet verkeerd op hoor. Ik bedoel het niet negatief! ik vind dat je een leuk paardje hebt!
haha geeft niet joh
iedereen kan zich een keer vergisse

gelukkig hoeft jen er ook niet fulltime op te rijde zoals mij

wat k ga doen qwa lesse....
ik kijk het eerst even... krijg ik een tevrede gevoel na de lesse dan ga ik denk ik weldoor... me handen hou ik gewoon iets lager dan wat ik nu heb...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:41

Lessen is altijd fijn, vind ik dan!

Off topic : wat me nu pas op valt, WACCABUC, hihi wat een super gave naam!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:42

Leuk setje staat goed bij hem
Maar ik vind dat 'ie nog al uitmekaar loopt bij je
Bij jen loop ie losser en meer verzameld ..

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 22:43

FuRyoMaRLoeS schreef:
Lessen is altijd fijn, vind ik dan!

Off topic : wat me nu pas op valt, WACCABUC, hihi wat een super gave naam!

zijn officiele naam is waccabuc tomahawk... vernoemd naarzijn vader: waccabuc aka tuffy dude,

over dat uit mekaar lope klopt,ik lette meer op mijn eigen houding vandaag...
ene keer let ik op me eigen houdingandere keer let ik op beide...
anders word het teveel voor mezelf ik weet het het is fout maar kan nietalels tegelijk leren en we zijn opweg naar t goeie

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:44

Noeki schreef:
Leuk setje staat goed bij hem
Maar ik vind dat 'ie nog al uitmekaar loopt bij je
Bij jen loop ie losser en meer verzameld ..

Noem je dat verzameld? Sorry bij mij staat verzameling onder onspanning. Dat vind ik totaal geen onspanning!!!!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:54

Ik ben het echt met iedereen eens!!
Het is misschien wel goed om je paard lekker aan een lossere teugel voorwaard te rijden en waarom ben zo erg bezig met je eigen houding... Het is niet erg als je een btje bezig met met niet in de weg zitten voor je paard maar misschien moet jeje nu eerst eens concentreren op de houding van je paard want dat is niet echt best!!

Mijn merrie doet hetzelfde als jou paard die drukt ook der rug weg en zet dan die ondernek derop!! en het is niet bevordelijk voor de rug van je paard kan ik je zeggen.... DUs misschien is het dus een idee om een Goede instructrice/teur te gaan zoeken die evt. de papieren op zak heeft!!! maar om nou les te krijgen van een meisje van 15 die dan Toevallig zelf lest bij een Zruiter vind ik zonde en denk ook niet dat je paard er van vooruit gaat!!

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 04:35

eey

ziet erg erg goed uit met buc je gata voor uit jeniffer probeer goed niet in z'n mond te zitten met overgang naar galop enzo maar volgends mij gaat dat ook al hele goe den dat met ej voeten kantelen wat je eerst altijd deed dat gaat volgends mij ook hele goed en over jeniffer [[ die andere je lesgever ]] het ziet er goed uit hoor met haar erop ook ik denk dat dat ontspannen zo lijkt omdat buc vaak probeert z'n bit vast te pakken en ik zou gewoon op hara vertrouwen

verder je zetje is erg leuk! jeniffers haar ziet er ook vet cool uit.. !!

ik miss jullie en zie jullie snel ik kom 18 december terug denk rond een uur of 12 ben ik in heerhugowaard en dan bel ik je wel en boeken we hem same naar daarow ok?

en dan kenne we chelsea ook wel belle en dan gaan we gewoon met z'n 3en boeken naar jeniffer enzo

ik heb er nu al zin in sanne's haar is trouwens ook leuk

dikke kussen en huggy's from me !!

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 04:37

owja en je zit erg goed recht op vergeleken met weet ik veel hoelang ik je al niet heb zien rijden ga zo door !!!

RoOws

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 04:40

MsMarit schreef:
Ik ben het echt met iedereen eens!!
Het is misschien wel goed om je paard lekker aan een lossere teugel voorwaard te rijden en waarom ben zo erg bezig met je eigen houding... Het is niet erg als je een btje bezig met met niet in de weg zitten voor je paard maar misschien moet jeje nu eerst eens concentreren op de houding van je paard want dat is niet echt best!!

Mijn merrie doet hetzelfde als jou paard die drukt ook der rug weg en zet dan die ondernek derop!! en het is niet bevordelijk voor de rug van je paard kan ik je zeggen.... DUs misschien is het dus een idee om een Goede instructrice/teur te gaan zoeken die evt. de papieren op zak heeft!!! maar om nou les te krijgen van een meisje van 15 die dan Toevallig zelf lest bij een Zruiter vind ik zonde en denk ook niet dat je paard er van vooruit gaat!!

hier ben ik het niet helemala mee eens.. mischien is het zo dat het met lange teugel z'n rug beter gebruikt.. maar hij doetd at ook met korte teugel.. alleen met lange teugel gaat hij makkelijker aan de teugel omdat ie gewoon met zachte hand is ingereden met bijna geen contact, maar buc gaat echt vooruit! als je foto's zag van 1 jaar geleden is dit echt veel beter! en vanaf z'n 3de heeft ie al z'n rug ik geloof zelfs z'n hele leven al

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:39

Het gaat er niet om dat hij zo'n doorgezakte rug heeft!! het ging erom dat hijzelf in een totaal niet ontspannen houding loopt.... als dat wel zo zou zijn waarom zou hij dan gaan stijgeren als iemand wat van hem vraagt!!! Als hij lekker ontspannen zijn rug zou gebruiken doet hij het niet ho0r.....

En tuurlijk zie ik ook wel dat er IETS verbetering is in het paard met nu en paar jaar terug.. maar het is nogsteeds niet goed! ze zal nog hard moeten werken...

En dan kan jij zeggen dat het er allemaal super uit ziet enzo enzo... maar dan krijg ik het gevoel dat je je vriendin een had boven het hoofd houd!!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 16:45

nog even een toevoeging....

op de foto's ziet buc er idd gespanne uit maar in hetecht was hij erg ontspanne dit zijn natuurlijk ook maar moment opnamens...

vooral die foto metsanne lijkt buc er gespanne maar dat was hij neit waarom hij probeerde te steigeren weet ik niet kwam misschien omdat ze eenverkeerde hulp gaf of uitprobere

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 17:16

verder iedereen beankdt voor zijn reacties

GoldenDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:45

hey jen! ik ben trots op je! ik ben erg blij om te zien dat jullie nou een beetje een team vormen! je kan zien dat ie beter loopt met een wat lossere teugel! heeft ie trouwens serieus gesteigerd??? das dan de eerste keer in zn leven! geef hem een knuffie van me!
liefs Fab