Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hilli schreef:Ik rij zelf ook een Arabje en die is gelukkig bijna nergens echt bang voor.
Soms ziet ze wel eens wat (een enge brievenbus langs de weg ofzo) en dat zie je echt aankomen van te voren aan haar gedrag. Meestal is dat 'bang zijn' onzin en helpt het om te zeggen 'oooohhhhhhhh wat een mooie brievenbus... wat denk je.. zal 'ie je opeten'... Dan hoort ze meestal wel aan de manier waarop ik het zeg dat ze zich aanstelt en gaat er gewoon langs..

Franca schreef:Beste is onverstoord door blijven gaan met wat je met hem aan het doen was. Gedrag dus negeren en rustig blijven. Zelfs geruststellen kan voor hem bevestigen dat er iets 'anders dan anders' is en dat kan hem nerveus maken.
) Ik dacht toen ik ze net had, dat dat echt totaal niet waar was. Maar nu, jaren later, merk ik wel dat het echt zo is. Het opvliegende karakter is misschien niet altijd even praktisch bij wedstrijden of een rustig bosritje enzo, maar het zijn echt geweldige vrienden en ze geven zich volledig, tot ze erbij neervallen. En het is in ieder geval geen "dooie"
Citaat:wat ik ook vaak jammer vind en bedoel het niet om af te katten is dat als men een kruising hebt en dan gezegt wordt ja mijn Arabier is zo nerveus echt arabier eigen....
Als je dan in papieren kijkt en het blijkt geen Arabisch volbloed te zijn....
Wat ik hiermee bedoel is dat dit Ras hierdoor een slechte naam krijgt....