Ramona@work dringend tips gezocht!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sliertje

Re: Ramona@work dringend tips gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:03

wat mij opvalt, het paard heeft op geen elke foto de oortjes mooi naar voren... alleen bij de laatste foto wanneer er niemand opzit.
En als je het zadel van achteren ophoogt met schuim, dan komt hij van voren nog meer op de schoft te liggen.
Je moet echt kijken naar een zadel dat goedpast, en vraag de eigenaar van het paard eens of hij/zij kan helpen met zadels passen want hierdoor wordt het rijden alleen minder voor je..
En jij kan er niets aandoen want als je niet weet wanneer een zadel goed ligt dan is dat niet jouw schuld maar de eigenaar moet er een beetje op toezien dat het allemaal lekker zit voor het beestje.
Jammer dat hij/zij dat niet doet.
Heel veel succes ermee en ik hoop dat het goedkomt!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 07:35

Ze hebben daarnog wel een andere zadel liggen dus zou kijken of die beter ligt.

Ja over de oren...
Ze had de oren wel naar voren onder het rijden niet zo veel maar het is een begin omdat ze best vaak iets naar achteren heeft
maar dat gaat allemaal wel goed komen

bedankt voor de tips

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:36

hoi,
het lijkt allemaal een heel gespannen geheel op de foto's....
jij zit helemaal achterin het zadel, ga eens voorin zitten.
Je trekt je hakken op, doe daarom je beugels eens een gaatje of 2 korter, want dit is een veelzeidigheidszadel, en op de foto's lijkt het tenminste alsof ej de beugels veel te lang hebt...
Je hebt je armen helemaal recht, probeer ze eens te buigen. En je handen niet plat wegdrukken op de manenkam, maar rechtop in een vuist. En mischien moet je er toch eens over denken een ander zadel aan te schaffen, je paard drukt zn hele rug weg, en kijkt niet erg blij, maar dat kan ook wel komen omdat jij in een verkeerde houdign zit... Maar het is geen nieuw zadeltje lijkt op de foto's te zien, dus laten nakijken kan zowieso geen kwaad,mischien kan deze nog opgevuld worden zodat hij goed ligt op dit paard...
En heb je ook lessen met dit paard? zo niet, probeer dan een geschikte instructrice te vinden die je verder kan helpen met dit probleem...

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:34

ik vind je houding vooral bij je rug,schouders en armen slecht ...
tips : probeer niet als een pudding in elkaar te vallen.. knikjes in je armen, schouders los doen.. ( maak rondjes om ze los te maken ) handen netjes rechtop net of je kaarsjes in je handen hebt.. en probeer met zo minder mogelijk spanning te rijden..(spanning in je lichaam) ...

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:11

Nou hierbij de tips.

Laat ik eerst even beginnen dat je de ene keer als een houte plank op je paard zit om vervolgens als een drilpudding in elkaar te storten. Sorry dit moest ik even kwijt. Het is als een geintje bedoeld.
Hier tip uno: doe als eerst je beugels eens korter dit zal al een stuk helpen om je evenwicht te vinden.
Ten tweede: hou je vuisten rechtop.
Ten derde: knik ik je elleboog.

Probeer dit eerst maar en dan zul je zien dat je al snel voorruitgang boekt.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 00:54

Bedankt voor de tips
in het begin had ik ze heel kort maar omdat ik vaak gehoort had dat de beugels kort waren had ik ze langer gemaakt,maar jullie hebben gelijk ze zijn te lang,dus ze gaan 2 gaatjes korter

fellow1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:48

hoi ramona
ik denk wanneer je je ellebogen meer bij je lichaam houdt dat het al een heel stukl scheelt......... en verder natuurlijk tenen binnenboord etc en je rug recht

verder leuke foto's hoor

groetjes manon

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:55

Wat kunnen jullie toch allemaal goed op onduidelijke foto's zien of een zadel goed of slecht ligt .

Tja, de tips zijn al gegeven en als je les volgt zal het allemaal wel verbeteren.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 13:16

mij valt het op dat je onwijs ver achter in het zadel zit in de galop.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 15:46

Allereerst: leuke pony!
Maar kan je niet proberen om 1x in de 2 weken te lessen ? Bij een ponyclub bijv ? Volgens mij hoeft dat niet alles te kosten hoor.. Bij mij is 1 les n keer 4 euro.. Nou, dat 2x in de mnd.. ?
Succes iig