écht wel
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Vind het leuk om jullie eens samen te zien, ook al zijn het dan niet de allercharmantste foto's! RoughRebel schreef:He Charlene!
Aise is echt geweldig!! (maar idd niet zo'n springtalent) Vind het leuk om jullie eens samen te zien, ook al zijn het dan niet de allercharmantste foto's!
Veel plezier volgende week!!
)
) 

sandr0 schreef:Verder vind ik t een leuke fries maar ja t zijn geen springers( uitzonderingen daar gelaten). Ze zijn te zwaar gebouwd en als t paard er dan ookal geen zin in heeft zou ik t niet doen.
Jullie hebben nog genoeg te oefenen, maar zijn geloof ik wel goed bezig!

) en vooral bij deze foto's: er was de hele tijd een instructrice bij.
PinkiiY schreef:Mooie foto's![]()
Ik ben ook niet erg fan van je houding, maar hoef denk ik niet te vertellen wat anders kan.. is al vaak genoeg verteld!
Zou ook oppassen met een paard wat absoluut niet voorwaarts is en springen, voor je het weet heb je een balk doormidden (of erger..)
Iepke schreef:sandr0 schreef:Verder vind ik t een leuke fries maar ja t zijn geen springers( uitzonderingen daar gelaten). Ze zijn te zwaar gebouwd en als t paard er dan ookal geen zin in heeft zou ik t niet doen.
Huh?Wat vliegt daar over de hindernis..! *Klik*
Dit een uitzondering dan?![]()
Vind dat je een leuke fries hebt, hij ziet er goed uit!Het is idd niet echt een springer zo te zien, maar ach, wat zou het, als jullie er lol in hebben, leuk toch![]()
Jullie hebben nog genoeg te oefenen, maar zijn geloof ik wel goed bezig!

Citaat:* constant tegen midden gangen rijden (midden stap, midden draf en midden galop)
* 1 keer been, geen reactie dat meteen tik (en een harde ferme tik, want je wilt direct reactie)
* Constante druk op je teugels. Dan kan je paard jouw hand op zoeken en lekker nagevelijk lopen.
Zonder die druk zal hij je hand immers nooit vinden.
* Beugels misschien één of twee gaatjes korter? Dan kun je je hakken veel beter uitdrukken.
* voordat je weer gaat springen; je beugels 2 gaatjes korter dan bij het inrijden en in verlichte zit over de balkjes draven.
Door voor het springen de verlichte zit even door te nemen, doe je hem boven de sprong al veel beter.

Quarterh0rse schreef:Of de foto's echt momentopnames zijn weet ik niet aangezien er behoorlijk wat foto's zijn neergezet en je zo toch echt wel een beeld krijgt van het totaalplaatje.
Verder vind ik het een erg mooi beessie!
Maar ik zou eerst beginnen door het paard voorwaarts te maken, je zegt dat dat niet lukt, ligt het bv niet aan het voer? weet niet wat ie allemaal krijgt want inprecipe moet het dan niet aan het paard liggen. Vind ie het in de bak niet gewoon doodsaai?
Volgens mij ligt je zadel te veel naar voren of hij past niet helemaal lekker, hij ligt zowat om de schoft en ook z'n schouders zijn niet echt vrij waardoor ie misschien ook niet lekker loopt.
Probeer niet je rug zo hol te maken voor de sprong en teveel te gaan staan, desnoodsblijf je in je zadel zitten en ga je gewoon goed mee met de sprong.
Misschien niet het commentaar wat je verwacht maar dit is nou eenmaal bokt
) dat doet dan heb je niet veel te zeggen
.
Donderwolkje schreef:@ Aiselover: Wat ga jij onwijs goed om met alle commentaar![]()
Van de mensen die netjes onderbouwd commentaar geven zou ik het ok heel goed kunnen hebben, maar van de rotte appels die het alleen maar op een zeurderige manier kunnen zeggen zou ik denken:
Ik ga verder niet zeuren en zeiken, maar misschien heb je aan deze tips iets.
Ik heb een Friese merrie in gereden en toen moest ik dit ook doen:Citaat:* constant tegen midden gangen rijden (midden stap, midden draf en midden galop)
* 1 keer been, geen reactie dat meteen tik (en een harde ferme tik, want je wilt direct reactie)
* Constante druk op je teugels. Dan kan je paard jouw hand op zoeken en lekker nagevelijk lopen.
Zonder die druk zal hij je hand immers nooit vinden.
* Beugels misschien één of twee gaatjes korter? Dan kun je je hakken veel beter uitdrukken.
* voordat je weer gaat springen; je beugels 2 gaatjes korter dan bij het inrijden en in verlichte zit over de balkjes draven.
Door voor het springen de verlichte zit even door te nemen, doe je hem boven de sprong al veel beter.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt![]()
Je hebt in ieder geval een leuke Fries onder je kont

)