Eerste 'echte' dressuurwedstrijd met Heros!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleendje

Re: Eerste 'echte' dressuurwedstrijd met Heros!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 22:22

Hij is 1.69 en 16 jaar (5-4-1989). Ik weet niet waar je hem van kan kennen, maar er lijken natuurlijk meer paarden op hem.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:32

Ik snap niet dat jij gestart bent. Leer eerst je paard maar rond te rijden en ga dan wedstrijden starten. Het is toch droevig dat als hij Z is geweest dat jij hem niet eens rond kunt rijden.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:36

Ik zou ook eerst thuis nog wat werken om je paard nageeflijk te rijden en dan eens wedstrijden starten. Het beeld op zich is vriendelijk en ontspannen maar verdere wedstrijden moeten toch met een nageeflijk paard gereden worden...

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:41

Oei.. boktrel
Ik vind het er wel heel ontspannen uitzien, en persoonlijk zie ik dit liever dan aan paard dat in de krul getrokken word voor een proefje.
Ik zou inderdaad voor verdere wedstrijd even oeffenen om nog wat nageeflijker te rijden, maar als je zo doorgaat komt dat wel!

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 18:42

visca schreef:
Ik snap niet dat jij gestart bent. Leer eerst je paard maar rond te rijden en ga dan wedstrijden starten. Het is toch droevig dat als hij Z is geweest dat jij hem niet eens rond kunt rijden.

Whaha, dit zeg je ook alleen maar vanwege jouw topic he? Vind het wel droog.

Citaat:
Ik vind het er wel heel ontspannen uitzien, en persoonlijk zie ik dit liever dan aan paard dat in de krul getrokken word voor een proefje.

Ik dus ook.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:49

visca schreef:

O, dus een paard dat Z is geweest moet als hij op zijn 16e verkocht wordt aan een meisje dat met veel plezier af en toe een wedstrijdje start óók nog eens rond gereden worden? Paardrijden blijft een hobby hoor meid, er zit niks dwingends of gemeens hierbij, dit is gewoon plezierig om naar te kijken.

Meid, ga lekker zo door met je paardje! Met die dressuurles komt het allemaal goed, en jullie hebben er beide veel plezier in!
Dat er Engels Volbloed in zit is trouwens wel te zien

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 18:54

BasjeGuwrl schreef:
visca schreef:

O, dus een paard dat Z is geweest moet als hij op zijn 16e verkocht wordt aan een meisje dat met veel plezier af en toe een wedstrijdje start óók nog eens rond gereden worden? Paardrijden blijft een hobby hoor meid, er zit niks dwingends of gemeens hierbij, dit is gewoon plezierig om naar te kijken.

Meid, ga lekker zo door met je paardje! Met die dressuurles komt het allemaal goed, en jullie hebben er beide veel plezier in!
Dat er Engels Volbloed in zit is trouwens wel te zien

Dank je fijn om te horen dat mensen het met me eens zijn. En ja, Engels Volbloed is zeker wel te zien... (hij komt ook echt niet aan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:30

Gefeliciteerd met je winstpunt!
Het ziet er idd lekker ontspannen en zeer vriendelijk uit.

De nageefelijkheid is 1 van de lastigste dingen om onder de knie te krijgen qua paardrijden.
Veel oefenen en geduld levert een hoop op, dus dat gaat zeker goed komen.

Succes verder met hem!

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 20:05

Dank je. Maar op andere paarden gaat het ook wel makkelijker... Vandaag gemerkt bij springles.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:16

Heleendje schreef:
Hij is KWPN met Engels volbloed, en komt daardoor echt niet aan. Spieren, tja, dat komt er ook niet op om de een of andere reden... Hij is Rex magna x pascal (is de moeder, verder weet ik ff niet).
Ik kan zeker veel van hem leren ja!

leuk, heb zelf een Obelisk x Rex Magna, helemaal zwart(op 5 witte haartje na op t voorhoofd) ze is pas 2 en dus voorlopig nog lang niet onder t zadel

maar toch zonde dat jouw paard zijn spieren niet behouden heeft van toen hij op Z niveau liep, al krijg hij die wel terug met wat trainen
nageven wil hij zo te zien ook niet, hij vind het zo wel prima, hij denkt zolang jij nix van me vraagt, doe ik mn het ook niet
op deze foto http://i6.photobucket.com/albums/y206/P ... tea036.jpg volgt hij je hand, verder loopt hij op alle foto's erg uit elkaar gevallen zonder dat hij je hand wil volgen

een ex-Z paard is niet altijd makkelijk te rijden, zo hebben we een 20 jarige merrie(voorheen Z1) van mijn moeder, die bij haar alleen in de galop nageeft, bij andere mensen ook gewoon in stap en draf en mn eigen paard(Z1 niveau) daar rijdt ook niet iedereen zomaar mee weg, maar wanneer je er al een tijdje mee rijd, is na laten geven en je hand laten volgen toch wel het minimale wat hij(en jij) moet kunnen

ga lekker lessen zou ik zeggen, en longeer hem geregeld met touwtjes bijgezet of met een pessoa ofzo, dan krijgt hij ook eerder zn spieren terug, en zal hij ook weer gewend raken aan het lopen in de goede houdng, waardoor het onder t zadel ook beter zal gaan

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:17

zooo,jou paard lijkt echt op mijn paard!!
precies dezelfde manier van lopen,ook met die hals zo!
en ook nog zwart
maar goed,leuke foto,s!

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 20:29

Citaat:

ga lekker lessen zou ik zeggen, en longeer hem geregeld met touwtjes bijgezet of met een pessoa ofzo, dan krijgt hij ook eerder zn spieren terug, en zal hij ook weer gewend raken aan het lopen in de goede houdng, waardoor het onder t zadel ook beter zal gaan

Pessoa doen we inderdaad ook. En lessen doe ik ook, maar het blijft lastig.

Citaat:
zooo,jou paard lijkt echt op mijn paard!!
precies dezelfde manier van lopen,ook met die hals zo!
en ook nog zwart
maar goed,leuke foto,s!

Hihi, grappig, wat is zijn afstamming?

mikolaiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:58

hoi heleendje het ziet er leuk uit. leuke combi zijn jullie...
ik hoorde dat je ook in zutphen op school komt?
xxx cathérine

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 22:54

mikolaiki schreef:
hoi heleendje het ziet er leuk uit. leuke combi zijn jullie...
ik hoorde dat je ook in zutphen op school komt?
xxx cathérine

Hoi! Dank je, heb jouw paard ook bekeken, wat een leukerd!

Ja, klopt, na de kerstvakantie.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 23:02

Heleendje schreef:
Whaha, dit zeg je ook alleen maar vanwege jouw topic he? Vind het wel droog.

Wat jij denkt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 23:04

visca schreef:

Deze jury kun je maar beter niet treffen.......die houdt niet van ontspannen gereden paarden.

Tuurlijk als je aan dressuurles toekomt zal je paard beter gaan lopen. En iedereen weet dat een hoog geschoold paard liever lui dan moe is bij een minder ervaren ruiter. Die vindt zo'n ontspannen proefje hartstikke fijn.

Als jij samen met hem echte dressuurles zult nemen dan zul je waarschijnlijk heel veel kunnen leren van zijn Z verleden.

Veel plezier en succes.

PS De KNHS en de FEI willen graag de happy athlete zien, nou Heleendje en haar paard gaven daar een perfecte demo van!!

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 23:09

Citaat:
PS De KNHS en de FEI willen graag de happy athlete zien, nou Heleendje en haar paard gaven daar een perfecte demo van!!

Echt waar? Dat wist ik niet, wat grappig!

Citaat:
Wat jij denkt.

Aha, dus jij bent er wel zo een... Je meende het dus? Hmm, interesting.

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 23:14

visca schreef:

Ik snap werkelijk niet waar je arrogantie vandaan haalt om deze opmerking te maken. Er zijn op Bokt zat foto's (en filmpjes!) te vinden die een stuk minder prettig zijn om naar te kijken.

Heleendje: ik hoop dat je je paard zo ontspannen blijft rijden, ook wanneer hij wel nageeflijk wordt.

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 23:19

Dank je Taart (klinkt grappig, sorry ). En het grappige is dat een van die filmpjes waar jij het over hebt zelfs van haar is...

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:46

Heleendje schreef:
Dank je Taart (klinkt grappig, sorry ). En het grappige is dat een van die filmpjes waar jij het over hebt zelfs van haar is...

Ja maar niet met mij op haar rug.

tienus63 schreef:
Deze jury kun je maar beter niet treffen.......die houdt niet van ontspannen gereden paarden.

Jij kan dit wel zeggen. Maar je weet niet eens hoe ik jureer.
Dus geen valse beschuldigingen

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:25

tienus63 je kunt dit niet zeggen van iemand die je niet kent en die je nog nooit hebt zien rijden of gehad hebt met jureren.
Dat is iemand veroordelen terwijl je iemand niet kent.
Vind dat erg onbeschoft.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:36

Ik had nooit gestart als ik jou was, als je het paard niet nageeeflijk kan rijden, zoals ik zie op de foto´s snap ik niet dat jij wel een punt kan rijden! dan heb je ook maar een soepele jury gehad! Maar ja dat kan maar zo,

Als wij zo rijden bij ons in de buurt krijg je echt geen punt!!!!!

Wat moet ik dan wel niet met mijn paard!! die rij ik wel nageeflijk, maar kan heel vervelend zijn een echte merrie!! Maar kan wel SUPER lopen.

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:49

droefje schreef:
kistaah schreef:

Vind het paard qua bespiering en bouw er niet echt uit zien alsof hij Z heeft gelopen!

die spieren zijn ze zo kwijt. ze hoeven net maar een paar weken minder in training te staan en je ziet het gewoon weggaan.

Z paard rijden in moeilijk, maar een Z paard onderhouden qua spier is nog moeilijker.
denk dat dat de rede is dat er nu niet heel veel op zit.

ON-topic; ik vind het vriendelijke foto's om te zien.
met wat les en oefeningen komen julllie er ook.

succes verder een zeker veel plezier.

Idd Daar ben ik het volledig mee eens!! en je begint niks voor niks bij de b togh!! met een beetje training kom je dr wel!! kvind het een super leuk paard en ik wens je dr heel veel suc6 mee!!

Groetjes!!

joline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:58

heey heleen! gefeliciteerd met je winstpunt en ik vind dat een paard niet per se aan de teugel hoeft te lopen om in een ontspannen houding te lopen.. En uiteindelijk is de ontspanning het belangrijkste!

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:10

Heleendje schreef:

en jij durft commentaar op mij te hebben. ga eerst zelf nog even door oefenen!!