djokke @ work....nieuwe foto's...we gaan vooruit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: djokke @ work....nieuwe foto's...we gaan vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:12

hoi,,
ziet er goed uit alleen..
je paard loopt wel erg laag.
dit is heel slecht voor de rug van z`n 4 jarige.
probeer er op te letten.

bij die ene foto foto 4 geloof ik,loopt ie precies goed.
verder lijkt eht em een heel fijn paardje

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 12:50

leandrotje schreef:
hoi,,
ziet er goed uit alleen..
je paard loopt wel erg laag.
dit is heel slecht voor de rug van z`n 4 jarige.
probeer er op te letten.

bij die ene foto foto 4 geloof ik,loopt ie precies goed.
verder lijkt eht em een heel fijn paardje

dank je voor je reactie!
ik laat hem niet continue laag lopen...deze foto's zijn gemaakt in een tijdsbestek van een kwartiertje...ik wissel veel af met hoog en laag.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:57

klomp schreef:
Liekjuh schreef:
hey
hij ziet er goed uit en vind jullie nog steeds een heel mooi stel...

Succes met het opbouwen en het ziet er al lekker rustig uit en ontspannen...

met de blokkade in zijn rug heb je dat laten kraken, masseren oid?

ik heb 1 maal de fysio hulp gevraagd, maar kon het volgens haar gewoon met rijden weer goed krijgen en met hulp van bets is dat al goed gelukt.

thanx voor je reactie!!

Nou top!

Nu maar hopen dat het zo blijft
vind hem echt stoer.. en jullie zijn gewoon een mooie combi..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:00

Hé leuk, ik ken Oege wel, maar de nieuwe generaties Friezen niet.
Eh, ik weet niet of je aan het lichtrijden was en het de zitmomenten daarvan betreft, dan is het allemaal okee, maar als je aan het doorzitten bent, zal ik willen aanraden te proberen rechterop te blijven, met achterovergekanteld bekken. De foto´s zijn niet allemaal van opzij, dus ik ga maar af op de foto´s waar ik kan zien dat je dat niet doen. Zoals jij zit, met voorovergekanteld bekken, steken de zitbeenknobbels naar achteren. Niet alleen maakt dat het moeilijker om schokken op te vangen, het werkt ook remmend.
Dit is wat je op de schommel doet. Bekken naar achteren kantelen en schommel zwaait op (paard gaat voorwaarts), bekken naar voren kantelen en schommel gaat terug (paard remt af of gaat achterwaarts als het al stilstaan). Simpel principe wat je in je achterhoofd kunt houden. Je moet het paard onder je kont wegrijden en volgen, als je doorzit (of eigenlijk in het algemeen).
Vandaar uit kun je dan met je handen opvangen en bepalen hoeveel voorwaarts hij mag.
Hier en daar wijzen je knieën naar voren en niet naar beneden, zoals zou moeten. Probeer je bovenbeen vertikaler te krijgen (zegt Simoontje die dat zelf van stijfheid dat amper kan ). Je kunt je been dubbelvouwen en je hiel pakken om de gewenste bovenbeen houding te krijgen, en dan je onderbeen weer langzaam tot in de beugel laten zakken. Je enkel moet onder je heup zitten, wat niet altijd het geval is (maar wederom, ik weet hoe moeilijk dat is).
Vergeleken je houding op je andere foto´s is er zeker een veel fermere, betere beenhouding. Nu je zitbeenknobbels nog meer in het zadel planten. Handjes zien er zeer vriendelijk uit, je bent duidelijk "in gesprek" met je paard, maar hier en daar lijken ze wat plat te worden. Daar moet je (men) altijd voor uitkijken, omdat je dan niet meer goed met je polsen kunt werken. (Halve)ophoudingen komen, net als geven, in de eerste plaats uit vinger en polsbewegingen, dat zou niet met de hele arm hoeven.
Heel mooi is dat je onderarmen een lijn maken met de teugel van elleboog tot bit, perfect!!!
Maarre al met al een mooier beeld, complimenten!
Wel ook nog hoofd rechtop, voor het goede.

(Dat schommelverhaal voor de mensen die het principe nog niet kenden)

PS, ik zie liever een ruiter die zich licht maakt, zoals jij, dan een die te zwaar zit... op zo´n jong paard, hè.
Dus wat is zeg is het ideale, maar zoals je nu zit is prima voor werk met een jong paard. Zolang het been maar goed ligt en de handen goed staan, mag je best wat "licht" zitten, maar je kunt af en toe korte stukjes proberen met achterovergekanteld bekken. (vooropgesteld dat zijn rug weer helmaal goed is, natuurlijk)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:12

Lusitana schreef:
Hé leuk, ik ken Oege wel, maar de nieuwe generaties Friezen niet.
Eh, ik weet niet of je aan het lichtrijden was en het de zitmomenten daarvan betreft, dan is het allemaal okee, maar als je aan het doorzitten bent, zal ik willen aanraden te proberen rechterop te blijven, met achterovergekanteld bekken. De foto´s zijn niet allemaal van opzij, dus ik ga maar af op de foto´s waar ik kan zien dat je dat niet doen. Zoals jij zit, met voorovergekanteld bekken, steken de zitbeenknobbels naar achteren. Niet alleen maakt dat het moeilijker om schokken op te vangen, het werkt ook remmend.
Dit is wat je op de schommel doet. Bekken naar achteren kantelen en schommel zwaait op (paard gaat voorwaarts), bekken naar voren kantelen en schommel gaat terug (paard remt af of gaat achterwaarts als het al stilstaan). Simpel principe wat je in je achterhoofd kunt houden. Je moet het paard onder je kont wegrijden en volgen, als je doorzit (of eigenlijk in het algemeen).
Vandaar uit kun je dan met je handen opvangen en bepalen hoeveel voorwaarts hij mag.
Hier en daar wijzen je knieën naar voren en niet naar beneden, zoals zou moeten. Probeer je bovenbeen vertikaler te krijgen (zegt Simoontje die dat zelf van stijfheid dat amper kan ). Je kunt je been dubbelvouwen en je hiel pakken om de gewenste bovenbeen houding te krijgen, en dan je onderbeen weer langzaam tot in de beugel laten zakken. Je enkel moet onder je heup zitten, wat niet altijd het geval is (maar wederom, ik weet hoe moeilijk dat is).
Vergeleken je houding op je andere foto´s is er zeker een veel fermere, betere beenhouding. Nu je zitbeenknobbels nog meer in het zadel planten. Handjes zien er zeer vriendelijk uit, je bent duidelijk "in gesprek" met je paard, maar hier en daar lijken ze wat plat te worden. Daar moet je (men) altijd voor uitkijken, omdat je dan niet meer goed met je polsen kunt werken. (Halve)ophoudingen komen, net als geven, in de eerste plaats uit vinger en polsbewegingen, dat zou niet met de hele arm hoeven.
Heel mooi is dat je onderarmen een lijn maken met de teugel van elleboog tot bit, perfect!!!
Maarre al met al een mooier beeld, complimenten!
Wel ook nog hoofd rechtop, voor het goede.

(Dat schommelverhaal voor de mensen die het principe nog niet kenden)

PS, ik zie liever een ruiter die zich licht maakt, zoals jij, dan een die te zwaar zit... op zo´n jong paard, hè.
Dus wat is zeg is het ideale, maar zoals je nu zit is prima voor werk met een jong paard. Zolang het been maar goed ligt en de handen goed staan, mag je best wat "licht" zitten, maar je kunt af en toe korte stukjes proberen met achterovergekanteld bekken. (vooropgesteld dat zijn rug weer helmaal goed is, natuurlijk)

hey simone!!

leuk dat je even zeer uitgebreid reageert vanuit het zuiden!!
dank je voor de zeer interessante tips en uitleg...ik neem ze graag aan!
mijn houding is inderdaad lang nog niet perfect, maar na lange tijd in stoelzit te hebben gezeten ben ik al erg blij met hoe mijn zit nu is, maar het kan altijd nog beter.

heel erg bedankt!!

groetjes joyce

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 08:44

niemand meer?

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:44

Erg mooie fijne foto's!

Zoals ik ook in het andere topic zei vind ik het beeld er fijn uitzien en ik vind het gewoon een schitterend friesje!

Gewoon gaan starten hoor!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:36

Geeft een erg prettig beeld, heel netjes!
Prachtige Fries ook, lekker achterbeen

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:32

Ziet er gaaf uit! Dat lang en laag is juist goed voor die jonge dieren Dr zit echt een hele power bij, ziet er heel leuk uit zo. Veel plezier met haar

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:44

Wat heb jij een power onder je kont!!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:45

mooie foto's.Je hebt m al een heel eind goed voor elkaar.Dat lag en rond werk vind ik super, dat je dat nu al een heel eind goed voorelkaar hebt,zeker omdat het een fries is.Ik zou zo zeggen ga zo door

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:52

Mooie fries, een fries bij ons op stal is ook van Oege.
Loopt ook netjes, bij de eerste foto lijkt hij iets te diep
maar dat kan een moment opname zijn.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 21:36

@ jaike; haha, nee ik heb daar echt geen zin meer in en ook geen tijd...misschien een keer voor de lol maar meer niet, maar erg bedankt voor je reactie!
@basjeguwrl; thanx!!
@anydale; thanx...HIJ rijd erg fijn!
@luuz; ja we sjouwen lekker door...onder het zadel is het een pittig paard, maar normaal is het een echte drul, haha..thanx!!
@maverick; ja, het gaat weer de goede kant op! ik vind laag rijden ook erg fijn, maar we rijden ook regelmatig richting de oprichting en oefenen hard om het neusje eruit te krijgen. thanx!!
@mistralle;ja, hij kruipt soms stiekum weer even achter de teugel, echt friezenkwaaltje...maar dat gebeurt steeds minder en is het hoofd op de loodlijn of er net iets voor...thanx!!

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 13:22

Heej,

Djokke gaat zeker vooruit!!
Ik zie je straks op stal misschien nog een paar foto's maken neem me digi mee.

Groetjes

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 20:13

thanx daan!!

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:40

Hij heeft een zeer mooie nek..
Alleen hij moet nog wel wat omhoog.. maar daar ben je al me bezig.. super hoor!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 14:42

beukiej schreef:
Hij heeft een zeer mooie nek..
Alleen hij moet nog wel wat omhoog.. maar daar ben je al me bezig.. super hoor!

thanxs! maar kijk anders even naar mijn latere topic...daar is hij meer opgericht

groetjes joyce

edit; dit is de link; viewtopic.php?f=10&t=481626&hilit=