Grote gelderse ruin met Sjoerd aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Re: Grote gelderse ruin met Sjoerd aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 20:28

Heleendje schreef:
Citaat:
Hij is nog erg onervaren en Sjoerd is hem de zithulpen aan het leren.

Hij leert hem de zithulpen dus rijdt ie maar met sporen...

Heb niks tegen sporen hoor, maar dat lijkt me elkaar een beetje tegenspreken...

Ik weet niet hoe jij je spoor dan gebruikt..

Ziet er goed uit Sjoerd..
Paard is ook ontzettend leuk!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:43

Citaat:

Nou.. ik denk dat ze bedoelt dat ze hem niet gebruikt om ZIThulpen aan te leren.. Hierbij gebruik je natuurlijk niet je spoor.. (tenminste.. ik niet )
Maargoed, dat wil niet zeggen dat je geen sporen aan mag hebben hierbij, mits je ze maar goed gebruikt.
Ik vind het een heel erg gaaf paard, en zeker niet slecht eruit zien... alleen vind ik zijn zit voor het aanleren van zithulpen niet goed. Hij kijkt te veel naar beneden, en zit nog niet helemaal in balans. Hij heeft soms niet eens contact met zijn kont, en dat is toch het belangrijkste medium om je hulpen door te geven
Maargoed.. nobody's perfect, en zo te zien is ie goed op weg..
[/quote]

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:49

Citaat:

Ik rij zelf niet met spoor.

Citaat:
Nou.. ik denk dat ze bedoelt dat ze hem niet gebruikt om ZIThulpen aan te leren.. Hierbij gebruik je natuurlijk niet je spoor.. (tenminste.. ik niet )

Juist ja.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:09

heej,

wat een leuke foto's , ik vind het een leuk paard om te zien, het rijden ziet er ook erg vriendelijk uit moe tik zeggen, erg ongedwongen....

ik wou dat meer mensen zo hun paard reden... is een stuk diervriendelijker... vind ik dan he

ik vind ook je sjabrak mooi welke kleur is dat?

MardoKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:13

Tjonge!! wat een mooi paardje !! Echt!! lijk op die van mij , wie is eigenlijk de vader?

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 12:54

Mooie foto's Aman!
Rick ziet er super goed uit in vergelijking tot een jaar geleden.
Sjoerd vormt een mooie combi met hem. Ik vind zelfs dat hij beter op Rick past dan op Midler. Dit ziet er voor het oog veel mooier uit.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 14:06

Sjoerd te paard
Loopt netjes zeg.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:33

ik ben ook erg benieuwd naar de afstamming van dit paard.. Ik vind hem wel dezelfde bouw hebben als mijn paard... Mijn paardje is ook 1.75 m

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:43

afstamming is cabochon x unitas x marconi

groetjes

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 17:39

Heleendje schreef:
Citaat:

Ik rij zelf niet met spoor.

[quote]

Sorry voor het off topic gaan.Maar als je je paard op je zit terug laat komen moet je altijd je been eraan houden anders krijg je niet een mooie overgang en duikt je paard op de voorhand in plaats dat hij met zijn achterbenen afremt.Als je je been eraan houd betekend dat je been en niet je spoor want die raakt dan niet de buik van je paard je spoor raakt pas de buik van je paard als jij dat wilt.

Sjoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:04

Hallo allemaal, ten eerst gave foto's Aman! Je hebt goed vast weten te leggen hoe Rick nu is! Voor alle topic-deenemers even wat commentaar: Rick is dus een 7-jarige gelderse ruin, idd Cabochon x Unitas x Marconie. Hij is al langer onder t zadel maar ze hebben hem eigenlijk alleen voor de koets laten lopen en nog niks aangeleerd onder het zadel. Ik rijd hem nu kleine 4 weken en hij maakt dus goede vorderingen. Aangezien hij nogal graag "doorbeukt" is het idd erg lastig om hem relax neerwaarts te rijden en hem op z'n achterhand te krijgen, daarom loopt ie nog teveel op de voorhand (goed opgemerkt door jullie), hij gaat wel al vaker in balans lopen maar het is nog lang niet stabiel en constant genoeg! Ik rijd in de les veel overgangen en soms moet de "handrem" er nog aan te pas komen maar het gaat steeds beter! Ik zit op de foto's idd te ver naar voren, dat is ook nog lang niet goed genoeg maar begint beter te gaan. Die sporen gebruik ik puur als ondersteunig, verder niet nodig! Het is de bedoeling dat ik hem in November of December voor het eerst ga starten, lekker relax in de B om hem de kans te geven te groeien. Z'n stokmaat is ongeveer 1.74 trouwens, we moeten hem weer eens meten eigenlijk!
Als jullie meer vragen hebben, vraag maar raak, ik ga proberen alles te beantwoorden!

Groetjes
Sjoerd

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 19:13

Heej Sjoerd, leuk je hier nou is tegen te komen, en ook gelijk is wat foto's van je rijkunsten te bekijken. Al het nuttige commentaar is al gegeven dus daar ga ik me niet meer over uit laten. Leuk beest en een leuke combi jullie zo saampies, ben bang dat ik nog wel de nodige concurrentie van je ga krijgen. Ik ga in Januarie starten en ook maar weer is beginnen in de B, maar dan wel met een drie en half jarige. Ik kom snel wel is ff in Real life naar je kijken.

Liefs, Sabrien

Magic_Ubaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:00

heeej

Echt leuke foto's...succes verder!voor mij is t voorlopig weer wachten..
xxx joyce

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:37

Moesji schreef:
Erg leuk paard!
Heeft ie nou zulke weke koten? (Heeft mijn verzorgpaard ook) Misschien lijkt het alleen maar zo op de foto's, ik vraag t maar even...

Ik had nog een vraagje :p

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:46

ik vind de linkerhand ven de ruiter niet prettig om te zien op sommige foto's mijn persoonlijke mening.
verder lijkt het me een vrij moeilijk paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:26

Haha, ik dacht dat het hier om dé Sjoerd ging Maar...mooie plaatjes hoor ziet er leuk uit voor een groen paardje!

Wat me ook opviel was dat ie nogal diep door zn koten zakt, zoals Moesji ook opviel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 23:01

Chiqa schreef:
Haha, ik dacht dat het hier om dé Sjoerd ging Maar...mooie plaatjes hoor ziet er leuk uit voor een groen paardje!

Wat me ook opviel was dat ie nogal diep door zn koten zakt, zoals Moesji ook opviel.

ik ook
vind het een mooi paard! Hij straalt enorm veel rust uit vind ik, iets in de aard van
'nou jonges, doe maar op, ik wacht wel tot jullie klaar zijn' *loopt onverstoort door al zou der een bom langs hem ontploffen*

ofja zo vind ik hem overkomen op de fotos.