Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) die mensen die er alleen maar negatief commentaar op hebben. tessyke schreef:risico van het paardrijden
! Het is ook wel eens iets heel anders voor paarden. misspapaya schreef:*Belachelijk. Dit is pas onverantwoord gedrag. Zonder cap zonder zadel. Triest*
dat is de dikste onzin! ik had een vriendin die reed op haar dressuur paardje,heel vertrouwt met cap en rijkleding en zadel en die werd eraf gegooit dat paard is over der heen gelopne(ze had al ene klap op der nek gehad) nek gebroken dood! en dat met alles erop en eraan! Paard rijden is en blijft gewoon gevaarlijk en dat is dan neit in alle gevallen zo!

Miss_Montana schreef:tessyke schreef:risico van het paardrijden
Idd, paardrijden is een risicosport. Daarom is er bescherming uitgevonden en het is dus ook de bedoeling dat je de basis-bescherming iig draagt. Maar ik houd erover op mijn kritiek is nu gegeven.
@TS: Ik vind het verstandig dat je hem dit zonder zadel laat uitvoeren uit voorzorg. Wat voor kunstjes kan hij eigenlijk allemaal? VD lijkt me echt supergaaf om met een paard te doen. Volgens mij hebben veel paarden er best wel veel lol in! Het is ook wel eens iets heel anders voor paarden.
Ekkie schreef:Grappig dat hij zo met zijn staart aan het zwaaien is net voordat hij gaat steigeren. Alsof hij het eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt...

viola schreef:Ziet er goed uit hoor!
Ik vraag me toch nog steeds af, als iemand zijn paard steigeren leert spingt iedereen er meteen bovenop van "pas maar op dat hij het niet altijd gaat doen" enzo. Maar als je je paard bv. rengalop leert is het opeens heel normaal dat hij dat alleen doet als je het vraagt?
Als je paard wil steigeren uit protest dat doet hij dat toch wel of hij het nou geleerd heeft of niet. Een paard kan namelijk al steigeren, bij vrijheidsdressuur is het enige wat we doen het op commando zetten.
En ja voor je daaraan begint moet je wel een goede trainer zijn, een geschikt paard hebben en met dat paard een goede band hebben. Misschien gewoon jalours (schrijf je dat wel zo) die mensen die er alleen maar negatief commentaar op hebben.
Rupsje schreef:hij doet het inderdaad erg stoer met die beentjes !Ik vind dat je wel duidelijk ziet dat hij dit op comando doet, en ik denk niet dat hij dit zal doen als je gewoon aan het rijden bent. Mijn pony steigert heeel soms wel als ik rijd, (dit heb ik haar absoluut niet aangeleerd) maar dit doet ze omdat ze erg aan het trutten is dan en bij het minste of geringste staat het haar dan even niet aan..
maar zo hoog doet ze het nooit..
Ik probeer er juist vanaf te komen, en het gaat al stukken beter ! Ik vind het er netjes en beheerst uit zien , en jullie weten heus wel waar je mee bezig bent !
Veel plezier nog met je paardje..
gelijk... maar mijn pony heeft 1 keer gesteigerd op buitenrit, ze rende keihard naar de weg...
Katie1989 schreef:
Heb je even....
-Flemen
-Mond openen
-Voetje geven
-Rondje draaien naar links
-Rondje draaien naar rechts
-Kusje
-Mooi
-Koothappen
-Schudden
-Doek zwaaien
-Zweep oprapen
-Pet van je hoofd halen
-Shabrak van z'n rug halen
-Voetballen
-Buigen
-Liggen
-Compliment
-Steigeren
tessyke schreef:sjoniej: amen
viola: omdat een steigerend paard gevaarlijk is en die gewoonte is heel erg moeilijk af te leren
.
. 
CocoChanel schreef:Dit is bokt he
Wel knap aangeleerd..verder geen commentaar....ik zal maar even "meningloos" zijn. Lijkt me beter haha!
. 
Ik ga me niet helemaal met de wel-of-niet-steigeren-discussie mengen, het hele verhaal begint een beetje vermoeiend te worden en intussen kan iedereen alle voor- en tegenargumenten wel dromen
(ik wel tenminste
) lowara schreef:amen sjonniej! helemaal mee eens!
ikzelf vind het wel erg netjes aangeleerd,paard doet het puur op het moment dat het als commando wordt gegeven.
dat de meiden het zonder cap doen moeten ze zelf weten, is helemaal eigen risico.