Janneke @ Dandy steigeren [Filmpje]ook ZONDER quicktime!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Janneke @ Dandy steigeren [Filmpje]ook ZONDER quicktime!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:26

Maar als dat meisje iets te hard op haar koppie terecht komt en ze wel valt dan is het OVER! Vallen kan ieder moment, met of zonder zadel of het paard nou steigert of niet, ja zelfs als je reserve-kampioen voltige bent. Echt waar, een familielid van mij is hieraan overleden, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zonder cap te gaan rijden... Je kan ook je nek breken en overlijden maar zo'n cap voorkomt veel. Mijn mening over zonder cap rijden is duidelijk ik vind het ronduit dom, zo zwaar zijn die dingen niet en zo erg jeuken ze ook niet, zoals veel niet-capdragers zeggen. En wat wil men liever: 3 jaar in coma of even krabben onder je cap?

Maargoed, het steigeren ziet er leuk uit, hij doet het erg mooi.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 11:57

risico van het paardrijden

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:15

Ja dus mag niemand er wat van zeggen. Tessyke jij blijft er over doorgaan. Laat mensen gewoon hun mening geven dan is het daarna gewoon klaar. Tuurlijk kan iemand met cap en zadel ook een ongeluk krijgen mar de kans op een ongeluk zijn vele vele malen groter zonder cap en zonder zadel. Lijkt me logisch

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:20

Leuk filmpje! Ziet er gaaf uit.

Karoliena; Jij voelt je aangevallen en reageert steeds terug.. Jij bent dus bang dat ze toch gelijk hebben?! Je had je berichtje moeten onderbouwen en verder niet meer moeten reageren. Dan was dit geen [nutteloze] discussie geworden.

Paardrijden is gevaarlijk. Ik vind dit ook hartstikke gevaarlijk (zeker zonder cap) maar dat zij nu zo dom is, dat is haar probleem. Als ik me zo druk ga maken om iedereen die dit soort dingen met zijn paard doet, dan beland ik binnen 2 weken in een inrichting.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:14

amen sjonniej! helemaal mee eens!
ikzelf vind het wel erg netjes aangeleerd,paard doet het puur op het moment dat het als commando wordt gegeven.
dat de meiden het zonder cap doen moeten ze zelf weten, is helemaal eigen risico.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:23

Het ziet er gaaf uit! Hij gaat idd. flink hoog

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:36

Ziet er goed uit hoor!

Ik vraag me toch nog steeds af, als iemand zijn paard steigeren leert spingt iedereen er meteen bovenop van "pas maar op dat hij het niet altijd gaat doen" enzo. Maar als je je paard bv. rengalop leert is het opeens heel normaal dat hij dat alleen doet als je het vraagt?
Als je paard wil steigeren uit protest dat doet hij dat toch wel of hij het nou geleerd heeft of niet. Een paard kan namelijk al steigeren, bij vrijheidsdressuur is het enige wat we doen het op commando zetten.
En ja voor je daaraan begint moet je wel een goede trainer zijn, een geschikt paard hebben en met dat paard een goede band hebben. Misschien gewoon jalours (schrijf je dat wel zo ) die mensen die er alleen maar negatief commentaar op hebben.

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:40

woow hoog

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:44

Grappig dat hij zo met zijn staart aan het zwaaien is net voordat hij gaat steigeren. Alsof hij het eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt...
Ziet er erg grappig uit. Ik kan me niet herinneren ooit op een steigerend paard te hebben gezeten, maar dat moet toch apart aanvoelen lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:55

tessyke schreef:

Idd, paardrijden is een risicosport. Daarom is er bescherming uitgevonden en het is dus ook de bedoeling dat je de basis-bescherming iig draagt. Maar ik houd erover op mijn kritiek is nu gegeven.

@TS: Ik vind het verstandig dat je hem dit zonder zadel laat uitvoeren uit voorzorg. Wat voor kunstjes kan hij eigenlijk allemaal? VD lijkt me echt supergaaf om met een paard te doen. Volgens mij hebben veel paarden er best wel veel lol in ! Het is ook wel eens iets heel anders voor paarden.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 14:58

misspapaya schreef:
*Belachelijk. Dit is pas onverantwoord gedrag. Zonder cap zonder zadel. Triest*

dat is de dikste onzin! ik had een vriendin die reed op haar dressuur paardje,heel vertrouwt met cap en rijkleding en zadel en die werd eraf gegooit dat paard is over der heen gelopne(ze had al ene klap op der nek gehad) nek gebroken dood! en dat met alles erop en eraan! Paard rijden is en blijft gewoon gevaarlijk en dat is dan neit in alle gevallen zo!

Al gezegd op bokt: Risico's zijn er om verminderd te worden... Denk zelf eens na wat er had kunnen gebeuren zonder cap en de hele mikmak??
Je moet het zelf weten als de TS of dergelijke zo willen eindigen als het (waarschijnlijk verzonnen) verhaal hierboven

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:04

sjoniej: amen
viola: omdat een steigerend paard gevaarlijk is en die gewoonte is heel erg moeilijk af te leren

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 16:10

Miss_Montana schreef:
tessyke schreef:

Idd, paardrijden is een risicosport. Daarom is er bescherming uitgevonden en het is dus ook de bedoeling dat je de basis-bescherming iig draagt. Maar ik houd erover op mijn kritiek is nu gegeven.

@TS: Ik vind het verstandig dat je hem dit zonder zadel laat uitvoeren uit voorzorg. Wat voor kunstjes kan hij eigenlijk allemaal? VD lijkt me echt supergaaf om met een paard te doen. Volgens mij hebben veel paarden er best wel veel lol in ! Het is ook wel eens iets heel anders voor paarden.

Heb je even....

-Flemen
-Mond openen
-Voetje geven
-Rondje draaien naar links
-Rondje draaien naar rechts
-Kusje
-Mooi
-Koothappen
-Schudden
-Doek zwaaien
-Zweep oprapen
-Pet van je hoofd halen
-Shabrak van z'n rug halen
-Voetballen
-Buigen
-Liggen
-Compliment
-Steigeren

Ekkie schreef:
Grappig dat hij zo met zijn staart aan het zwaaien is net voordat hij gaat steigeren. Alsof hij het eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt...

Sinds Dandy kan steigeren vind hij VD leuker als ooit tevoren, als ik de andere paarden apart zet om met Dan alleen in de bak te zijn en ik vraag aan Dandy op een speelse toon wat we gaan doen loopt hij zacht hinnikend achter me aan, echt zo gemoedig

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:43

Ik vind het erg knap dat je dit zo geleerd hebt

Ik zou het zelf mijn paard nooit leren, mijn bijrijdpony kan het namelijk ook op commando, en doet het dus ook alleen op commando, maar ze heeft het steigeren dus wel ontdekt. Ik zou volgende keer ook even cap op doen

Maar desondanks gaat het erg netjes. Je houd met alles rekening, gaat aan de kant ed, en de pony doet het dus alleen als je het zegt

Shadon aan het steigeren:
viewtopic.php?f=53&t=477534

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:53

viola schreef:
Ziet er goed uit hoor!

Ik vraag me toch nog steeds af, als iemand zijn paard steigeren leert spingt iedereen er meteen bovenop van "pas maar op dat hij het niet altijd gaat doen" enzo. Maar als je je paard bv. rengalop leert is het opeens heel normaal dat hij dat alleen doet als je het vraagt?
Als je paard wil steigeren uit protest dat doet hij dat toch wel of hij het nou geleerd heeft of niet. Een paard kan namelijk al steigeren, bij vrijheidsdressuur is het enige wat we doen het op commando zetten.
En ja voor je daaraan begint moet je wel een goede trainer zijn, een geschikt paard hebben en met dat paard een goede band hebben. Misschien gewoon jalours (schrijf je dat wel zo ) die mensen die er alleen maar negatief commentaar op hebben.

Ik denk dat de mensen die commentaar geven niet jaloers zijn maar ervaring hebben. Een meisje bij ons op stal had haar pony steigeren geleerd hierdoor had de pony ontdekt wat steigeren was en steigerde vervolgens elke keer als ze in verzet was. Daarbij wil ik nog niet zeggen dat alle pony's dat doen maar het kan dus wel.

Ontopic: Ik vind het een leuk filmpje!! Lijkt me leuk als je pony zoveel kunstjes kan :d

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:55

Rupsje schreef:
hij doet het inderdaad erg stoer met die beentjes ! Ik vind dat je wel duidelijk ziet dat hij dit op comando doet, en ik denk niet dat hij dit zal doen als je gewoon aan het rijden bent. Mijn pony steigert heeel soms wel als ik rijd, (dit heb ik haar absoluut niet aangeleerd) maar dit doet ze omdat ze erg aan het trutten is dan en bij het minste of geringste staat het haar dan even niet aan.. maar zo hoog doet ze het nooit.. Ik probeer er juist vanaf te komen, en het gaat al stukken beter ! Ik vind het er netjes en beheerst uit zien , en jullie weten heus wel waar je mee bezig bent ! Veel plezier nog met je paardje..

gelijk... maar mijn pony heeft 1 keer gesteigerd op buitenrit, ze rende keihard naar de weg...
mijn vriendin heeft een vreogere circus pony van een handelaar oud beestje maar kan ook steigeren op commando(lang niet zo hoog meer als dees) en kusjes geven heel erg schattig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:06

Katie1989 schreef:

Heb je even....

-Flemen
-Mond openen
-Voetje geven
-Rondje draaien naar links
-Rondje draaien naar rechts
-Kusje
-Mooi
-Koothappen
-Schudden
-Doek zwaaien
-Zweep oprapen
-Pet van je hoofd halen
-Shabrak van z'n rug halen
-Voetballen
-Buigen
-Liggen
-Compliment
-Steigeren

Hahaha echt gaaf joh! Erg leergierig paard, hij zal het vast fantastischvinden al die dingetjes leren. In 1 woord: GAAF!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:49

tessyke schreef:
sjoniej: amen
viola: omdat een steigerend paard gevaarlijk is en die gewoonte is heel erg moeilijk af te leren

En een paard wat bv. steeds in rengalop gaat is niet gevaarlijk?
Met een verkeerde training word alles gevaarlijk. Met goede training is het steigeren net zo min gevaarlijk als het optillen van een voetje.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:38

Een nog altijd eindeloze discussie wordt weer uit de sloot gevist... Mensen mensen, de meningen van iedereen zijn bekend zo onderhand. Er zijn 2 kampen, en die worden het toch nooit met elkaar eens!

Waarom dan toch door blijven drammen en alle dingen nógmaals op een rijtje te zetten waarom het toch allemaal zo fout en gevaarlijk is wat ze doet. Ten eerste: Het is haar verantwoording, als er iets gebeurt breken jullie echt niet je kleine teen hoor! En ten tweede: Keet is een lekker eigenwijs ding die zich toch echt niets van al het commentaar aantrekt, dus verspilde moeite .

Ik vind het er netjes uitzien Keet, doe het je zeker niet na. Veel succes nog .

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:42

Dit is bokt he
Wel knap aangeleerd..verder geen commentaar....ik zal maar even "meningloos" zijn. Lijkt me beter haha!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:44

CocoChanel schreef:
Dit is bokt he
Wel knap aangeleerd..verder geen commentaar....ik zal maar even "meningloos" zijn. Lijkt me beter haha!

Ja dit is bokt, maar het begint steeds minder gezellig te worden naar mijn mening. En dat komt vooral door dit soort discussies .

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 18:47

Steigeren kan trouwens bij verkeerd/overmatig gebruik ook nadelige gevolgen hebben voor de pezen en spieren...
Ja en dat zegt de TS-er, ik heb over alles nagedacht en heb ok naar Dandy's gedrag en dergelijke gekeken of het verantwoord was.

Dat van geen cap en rijkleding kan ik inkomen!
Maar steigeren vind ik meevallen zolang je je pony goed genoeg kent en goed alle nadelen bekijkt!

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:41

Gaaf filmpje Keet!! Hij doet het echt mooi! Ik ga me niet helemaal met de wel-of-niet-steigeren-discussie mengen, het hele verhaal begint een beetje vermoeiend te worden en intussen kan iedereen alle voor- en tegenargumenten wel dromen (ik wel tenminste )

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:00

Echt heel cool, Ik heb een vraagje hoor.. Hoe kun je je pony nou het beste iets aanleren? Heb je daar mischien een paar tips voor?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 20:04

lowara schreef:
amen sjonniej! helemaal mee eens!
ikzelf vind het wel erg netjes aangeleerd,paard doet het puur op het moment dat het als commando wordt gegeven.
dat de meiden het zonder cap doen moeten ze zelf weten, is helemaal eigen risico.

Idd, hier sluit ik me bij aan.