Zitten mooie foto's tussen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dressagelady schreef:Ik ben vandaag ook geweest
Zover ik weet zijn er (gelukkig) geen ongelukken gebeurt?
of wel?
BounceBabe; ik heb ook een paard daar zien lopen die inderdaad niet helemaal lekker liep, een donkerbruine was dat..!
Groetjess
heidehofs schreef:BounceBabe schreef:Het was zeker gaaf dit jaar! Geen ongelukken gezien ofzo! Wel zodra de paarden over de finish waren, zag ik toch een paard dat behoorlijk aan het hinken was. Maargoed, dit is zo ontzettend zwaar!
Het was super! Die sfeer etc, tot volgend jaar!![]()
ja heb ik ook gezien!
een vos kleurige toch?

Was echt super om te zien, toch heel anders dan op foto's en op tv! Moniek schreef:mooie foto's hoor
Maar ik vind het er totaal niet vriendelijk uitzien.
Maar goed dat is mijn mening.
Moniek schreef:
Dat geloof ik ook wel maar er gebeuren toch nog zoveel ongelukken mee
Weet niet of het wel zo verstandig is om je paard zo te laten lopen.
Heb er een naar gevoel bij.

daarvan moet ik ff slikken

lijkt me echt gafa om te doen maar zou hetw el eng vinden. en ik vind t eg niet zelig voor die paarden, ze hebben er heel veel lol in anders zouden ze t nooit doen. en een ongeluk kan altijd gebeuren
maartjuh schreef:Moniek schreef:
Dat geloof ik ook wel maar er gebeuren toch nog zoveel ongelukken mee
Weet niet of het wel zo verstandig is om je paard zo te laten lopen.
Heb er een naar gevoel bij.
Neem dan eens een keer de moeite om te gaan kijken, dat gevoel zal snel verdwijnen. Het enige wat je om je heen ziet, zijn paarden die helemaal dol op crossen zijn. Vaak niet tegen te houden, zeker niet bij de start. Geloof me, als deze paarden het niet leuk vinden zouden ze echt niet over zo'n enorme hindernissen klimmen..
Mooi foto's, ziet er gaaf uit... Ooit, oooit wil ik dit ook doen, op dit niveau , met een goed paard

!!
die zet ik vanmiddag online. RGERRITS schreef:ik ga nooit meer kijken vind het levensgevaarlijk, iedere keer gebeuren er rare dingen, heb zelf al meegemaakt jaren terug in boekelo dat paarden dood kwamen en de lappen vel bij de benen aan hingen en paard afgevoerd werd naar de slacht...ik vindt het een erg nare sport, je jaagt zelf je paard de dood in...wel mooie fotos daar mn compliment voor
. Lees nog even wat maartjuh zei , want zij heeft groot gelijk . De paarden zijn er dol op , ze leven voor het crossen !! Ook bij de start zijn ze niet te houden omdat ze over die hindernissen willen vliegen !! En de dood in jagen is onzin , als je paard het niks vind zal hij deze hoogtes niet gaan trotseren . En gevaarlijk , wat is gevaarlijk ?? Met springen kan je paard ook gespiesd worden door een balk die verkeerd tussen de benen komt , en met dressuur kunnen ze ook een klap in hun been krijgen waardoor ze nooit meer zullen lopen . Aan elke tak van de sport zitten risico’s , en dat zal altijd zo blijven ! En ik vind wel dat de eventing paarden een prachtig leven hebben , heerlijk door het bos altijd enzo
Als ik een paard was zou ik zo wel willen leven !!
Sommige niet echt scherp maar geeft een leuk beeld !! Soraya92 schreef:RGERRITS schreef:ik ga nooit meer kijken vind het levensgevaarlijk, iedere keer gebeuren er rare dingen, heb zelf al meegemaakt jaren terug in boekelo dat paarden dood kwamen en de lappen vel bij de benen aan hingen en paard afgevoerd werd naar de slacht...ik vindt het een erg nare sport, je jaagt zelf je paard de dood in...wel mooie fotos daar mn compliment voor
En weer komt hier die eeuwige Ja-Nee discussie .... Lees nog even wat maartjuh zei , want zij heeft groot gelijk . De paarden zijn er dol op , ze leven voor het crossen !! Ook bij de start zijn ze niet te houden omdat ze over die hindernissen willen vliegen !! En de dood in jagen is onzin , als je paard het niks vind zal hij deze hoogtes niet gaan trotseren . En gevaarlijk , wat is gevaarlijk ?? Met springen kan je paard ook gespiesd worden door een balk die verkeerd tussen de benen komt , en met dressuur kunnen ze ook een klap in hun been krijgen waardoor ze nooit meer zullen lopen . Aan elke tak van de sport zitten risico’s , en dat zal altijd zo blijven ! En ik vind wel dat de eventing paarden een prachtig leven hebben , heerlijk door het bos altijd enzo
Als ik een paard was zou ik zo wel willen leven !!
Ontopic : Erg leuke foto’sSommige niet echt scherp maar geeft een leuk beeld !!

bonitobol schreef:mooi getimed ..
alleen vind ik de beelden soms nogal onvriendelijk ( zware bitten , sjorren in de mond , zweep in de lucht ) Maar goed daar kan jij niet aan doen ..
De nationale military in de blauwe zaal waar ik foto's van trok zag er toch op dat gebied aangenamer uit
Je ziet ook veel bitten met "scharen" wat is de bedoeling daarvan ?
mooie foto's hoor ! Goed getrokken !

BounceBabe schreef:Ik heb 2 ruiters zien stoppen, omdat hun paarden het niet meer aankon. Ok training is dan ook een punt!
Moniek schreef:Je hebt niet voor niks de controles van de veearts dat heb je echt niet met dressuur enzo.

Karin schreef:BounceBabe schreef:Ik heb 2 ruiters zien stoppen, omdat hun paarden het niet meer aankon. Ok training is dan ook een punt!
Hmm, dat heeft IMO niet zoveel met training te maken. Een paard kan ook wel eens zijn dag niet hebben, het is geen machine. Ruiters op dat niveau denken heus wel tien keer na voor ze besluiten of hun paard er klaar voor is. Die nemen over het algemeen echt geen onvoldoende getraind paard mee naar zo'n wedstrijd.Moniek schreef:Je hebt niet voor niks de controles van de veearts dat heb je echt niet met dressuur enzo.
Met het oog op het welzijn van paarden zou het IMO goed zijn bij
iedere hippische discipline veterinaire controles te houden, zowel voor als na de wedstrijd. Dus ook bij de dressuur. Maar dat is een andere discussie.
Voor de TS: erg gaaf om te zien, die foto's!
De uitzending van TV Oost is overigens te vinden in het archief op www.rtvoost.nl