Ik en Pony @ eerste keer springen B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_zanne

Re: Ik en Pony @ eerste keer springen B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:18

Rikylover schreef:
scherpere sporen ga ik niet gebruiken. Ze is een manege pony die ik verzorg en wedstrijden mee rijd.
Ze is in de manege lessen totaal niet aan het been en als ik met scherpe sporen ga rijden doet ze al helemaal niks meer

ow ok

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:23

leuke pony!
ik vind wel dat hij op een paar foto's heel erg duikt voor de hindernis..,
het kan moment opnames zijn..,
maar verder ziet het er leuk uit

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 18:46

Lisanne_Kees: ze zijn idd wel goed gelukt ja.
het probleem is dat als je niet uitkomt en niet goed op tempo rijd een super vervelende sprong krijgt. En dat is voor paard en ruiter niet zo lkkr
pOnYlOvSter: Dankje , bedoel je als ze springt of voor de hindernis?

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:44

Leuke pony zeg !
Ik vind foto 12 erg mooi.
Ze heeft wel een hele mooie donkere kleur

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:59

Sja, ik zou zeggen, de pony eerst dressuurmatig goed voor het been zien te krijgen... Is toch wel redeiljk essentieel... Is lastig omdat het dus een manegepony is, maar scherpere sporen vind ik een beetje banketstaaf, als je het beestje op een gewone manier kan leren pom voorwaarts te zijn...

Bovendien zijn sporen niet bedoeld om je paard voorwaarts te rijden, maar om je hulpen te verfijnen...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 23:10

Idd ik ben het helemaal met Jacksel eens want eigenlijk gebruiken mensen wel sporen maar weten ze niet waarvoor die zijn.
Daarom draag ik geen sporen want mijn pony is al voorwaarts genoeg het enigste is aangezien hij moet leren wijken en al dat gezeur(hij is al 10 jaar maar goed) daarvoor gebruik ik mijn spoor en dat is een ieniemienie knopje(anders lig ik eraf) zodat hij dan probeert zijn achterhand mee te nemen.

Ff on topic:
Je hebt een super mooie pony wat ist voor iets(ik dacht iets van haffie met welsh ofsow).
Hij is namelijk lekker fors gebouwd en en heeft een mooi koppie.

Nog een tip om hem sneller te maken:
Rijd super maar dan ook super veel overgangen en probeer hem gevoelig te maken op je been.
Succes nog

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:30

Echt een leuke pony!! wat voor ras is het?

Als ik mijn paard iets actiever voor de sprong wil hebben, geef ik een extra tikje op het moment zat ze af gaat zetten, dat geeft haar net iets meer pit. Je zegt dat dat niet helpt. Is ze met dressuur en buitenrijden wel wat feller, of ook zo 'sloom' (weet even niet hoe ik het anders kan noemen)? Uit eigen ervaring weet ik dat sommige manegepony's niet meer op het been/tikje met de zeep reageren, maar er zijn ook sommige die het absluut niet pikken als je ze een tikje geeft.

Misschien kan je Riky wat bijvoeren (natuurlijk wel in overleg van de baas)?

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 10:38

Hey, ze is een gewone Haflinger maar is wel vrij donker (best mooi vind k zelf )
Met dressuur en buitenrijden is ze idd wat feller omdat ik met een andere zweep rij waar ze wel op reageerd, ze reageerd namelijk niet op mn springzweep.
O en ze krijgt btw zo min mogelijk voer omdat ze veel te dik is, komt omdat ze zeer weinig in de manege lessen rijd (omdat ze snel een bok geeft) en in de zomer lkkr in de wei staat om zich vol te proppen met gras

thnx voor de leuke reacties

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:41

Bijvoeren, asjeblieft, ze is al veel te dik

Ze pikt het ook niet van allemaal als ze d'r tikken. D'r zijn d'r maar weinig die op haar rijden in de manegeles, omdat ze je d'r gewoonweg afbokt, niet eens heel gemeen, ze staat gewoon stil dan. Maar je glijd er gewoon vanaf, en dat heeft ze al ZOVAAK gepresteerd.

Ellen is de enige die haar een beetje echt bij kan tikken. Maar Riky is gewoon niet snel, en ik denk ook niet dat ze dat zal worden, want ze was moet ik zeggen, vrij actief voor haar doen met losrijden bijvoorbeeld Haha.

*Ellen: tegelijkertijd *

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 19:16

Mik_beer schreef:
Bijvoeren, asjeblieft, ze is al veel te dik

Ze pikt het ook niet van allemaal als ze d'r tikken. D'r zijn d'r maar weinig die op haar rijden in de manegeles, omdat ze je d'r gewoonweg afbokt, niet eens heel gemeen, ze staat gewoon stil dan. Maar je glijd er gewoon vanaf, en dat heeft ze al ZOVAAK gepresteerd.

Ellen is de enige die haar een beetje echt bij kan tikken. Maar Riky is gewoon niet snel, en ik denk ook niet dat ze dat zal worden, want ze was moet ik zeggen, vrij actief voor haar doen met losrijden bijvoorbeeld Haha.

*Ellen: tegelijkertijd *

ze is idd niet erg snel, maar ook niet echt sloom.
maar dat actief zijn tijdens het losrijden viel nog wel mee
ze kan trouwens wel heel snel zijn, op ponykamp, dan is ze niet te houden als ze eenmaal aan het crossen is

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:43

Echt goed voor t been wordt zo'n pony nooit, ze zijn slim en gebruiken het toch wel dat ze elke keer anders aangepakt worden, waarvan 9 van de 10 keer veelste lief.

Maar ik vindt het springen er super uitzien! Netjes hoor!

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 13:32

Toydoll schreef:
Echt goed voor t been wordt zo'n pony nooit, ze zijn slim en gebruiken het toch wel dat ze elke keer anders aangepakt worden, waarvan 9 van de 10 keer veelste lief.

Maar ik vindt het springen er super uitzien! Netjes hoor!

ja, daar heb je gelijk in, meestal zijn ze heel lief tegen dr in de hoop dat ze niet bokt en hoeft ze dus niks te doen

Dankje, ik was er zelf ook dik tevreden over

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:15

Rikylover schreef:
ja, daar heb je gelijk in, meestal zijn ze heel lief tegen dr in de hoop dat ze niet bokt en hoeft ze dus niks te doen

Dankje, ik was er zelf ook dik tevreden over

Precies dat bedoelde ik ook
Als ze nou echt een tijd lang door 1 goede ruiter gereden en verzorgt zou worden veranderd dat wel, maar die kans hebben ze neit altijd.

Als je het zelf goed vondt gaat, ging het toch ook super
Dat is mijn maatstaf wel altijd teminste. een keer werd ik eerste, maar het voelde zo bagger, ik was ook helemaal niet tevreden.
en een keer eindigde ik wat lager, maar het voelde super, en de manege eigenaar gaf nog een compliment dat het zo super netjes ging (dat doet ie absoluut niet vaak) toen was mijn dag helemaaal goed