andalusische hengst in spanje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

retseH

Re: andalusische hengst in spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:19

Je rijdt hem idd netjes. Lekker ontspannen.
Hij heeft idd wel een beetje een rare verhouding.
Verder gaaf hoor!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:55

Het ziet eruit als een hoefkatrol/artrose probleem..hoe oud is dat paard?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:00

Wow wat mooi zeg, ziet er erg leuk uit.
mijn ouders zijn net terug van mallorca en gaven mij ook de tip om te gaan, waar zij zaten kon je ook paarden huren, zoals ik het nu op jouw foto's zie ziet het er super uit, dat moet ik zeker ook eens doen

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:35

Best een gaaf diertje everlien.Alleen jammer met een iets aparte bouw.
En natuurlijk weer erg mooie foto´s
Verder een leuke vakantie gehad??

Vedetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 23:15

Voor dit paard is maar 1 woord: WOW!!!!!!!!

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:45

Eef wat gaaf!!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 17:18

ik wou dat ik hem mee naar huis kon nemen.
hij reed echt erg lekker en als hij lange manen had gehad.........
hij was echt mooi om te zien. net zilver

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 21:43

Elisa2 schreef:

geen idee hoe oud het paard was.
ik weet er ook niet veel van. maar ik had hem wel graag willen hebben

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:45

Elisa2 schreef:

En hoe zie je dat als ik vragen mag.....
Ben wel benieuwd

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:50

Nou omdat paarden met een hoefkatrol/artrose probleem..vaak vrij kort lopen voor {zoals deze} en door de pijn in hun voorbenen ook hun rug weg drukken {zoals deze ook doet} En als ik het zo bekijk,rijdt ze hem heel netjes dus ligt dat niet aan het rijden.En het verhaaltje erbij dat ie een paar jaar geleden wel erg ruim was...dan lijkt het er heel erg op..ik vind het wel een super mooi paard trouwens..was ik vergeten bij de vorige reactie te zeggen..

leonardus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:10

Elisa2 schreef:
Nou omdat paarden met een hoefkatrol/artrose probleem..vaak vrij kort lopen voor {zoals deze} en door de pijn in hun voorbenen ook hun rug weg drukken {zoals deze ook doet} En als ik het zo bekijk,rijdt ze hem heel netjes dus ligt dat niet aan het rijden.En het verhaaltje erbij dat ie een paar jaar geleden wel erg ruim was...dan lijkt het er heel erg op..ik vind het wel een super mooi paard trouwens..was ik vergeten bij de vorige reactie te zeggen..

Hoefkatrol/ artrose???
ik heb op je snelkoppeling gekeken en er vallen mij een paar dingen op.
A:Hoefkatrolontsteking is bijna altijd het gevolg van verkeerde training. Hierdoor wordt vooral de voorhand overbelast en ontstaat er als gevolg hiervan kreupelheid. Aangezien de hoef de zwakste schakel is bij het paard komen de klachten hier het eerst tot uiting.
Ik zie geen kreupelheid.
B:Een rechtgericht paard is een paard dat zich in beide richtingen even makkelijk laat buigen op vraag en niet onder dwang. Om dit resultaat te krijgen mag het paard geen steun vinden op de binnenteugel. Door de binnenteugel uit te nodigen wanneer het paard zoekt zal het paard in een contrastelling zelf naar evenwicht zoeken.
Als je foto 5 bekijkt zal je zien dat het paard geen steun vindt op de binnenteugel
Een weg gedrukte rug zie ik hier ook niet.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:26

Elisa2 schreef:

Veel Andalusiers hebben geen mega ruime gangen zoals KWPNers. Ze zijn korter in de beweging en scoren daarom vaak slecht op verruimde gangen. Een Andalusier is wel weer een kei in verzamelde gangen.

Knap dat je kan zien via een foto of een paard iets mankeert. Een foto is een moment opname van nog minder dan een seconde.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:37

Hoho je hoort mij niet zeggen dat ie het ook daadwerkelijk mankeert,ik zeg alleen het lijkt erop. Ik weet ook wel dat andalusiers anders lopen dan een kwpn'er maar daarom kunnen ze nog wel lekker lopen.Leonardus verdiep je er eens wat meer in in de praktijk en we praten verder..Tussen dingen die er staan..wat je ziet en wat er daadwerkelijk gebeurt zit een hoop verschil..

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:43

Zoo wat een galop heeft dat paard zeg! De foto's zijn ook heel goed getimed.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:47

Woww wat een kanjer, had je niet de neiging om die stiekum mee te smokkelen in je koffer?

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 22:43

Melanie15 schreef:
Zoo wat een galop heeft dat paard zeg! De foto's zijn ook heel goed getimed.

nou getimed.... leo heeft 500 foto's gemaakt dus ik kon er wel een paar mooie tussen uit halen.
hij heeft een digitale spiegelreflex dus die schiet 5 foto's per seconde

leonardus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:00

Elisa2 schreef:
Hoho je hoort mij niet zeggen dat ie het ook daadwerkelijk mankeert,ik zeg alleen het lijkt erop. Ik weet ook wel dat andalusiers anders lopen dan een kwpn'er maar daarom kunnen ze nog wel lekker lopen.Leonardus verdiep je er eens wat meer in in de praktijk en we praten verder..Tussen dingen die er staan..wat je ziet en wat er daadwerkelijk gebeurt zit een hoop verschil..

Grappig dat je dit zegt,
Maar volgens mij snap je Antoine de Bodt niet helemaal gezien je uitspraken.
Meer rij ervaring wil niet zeggen dat je een paard juist berijdt hoeveel mensen verkloten hun paard niet door onkunde en het gemis van kennis??
Een ander wat ik je wil meegegeven is dat je niet zomaar een paard kan beoordelen van een foto want dit is een opname van 1/5 sec.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:03

wat een heerlijk paard echt mooi. lijkt me leuk om te berijden

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:54

Mooi paard zeg! Dat is nog eens leuk meegenomen op je vakantie!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 21:19

leonardus schreef:
Elisa2 schreef:

Grappig dat je dit zegt,
Maar volgens mij snap je Antoine de Bodt niet helemaal gezien je uitspraken.
Meer rij ervaring wil niet zeggen dat je een paard juist berijdt hoeveel mensen verkloten hun paard niet door onkunde en het gemis van kennis??
Een ander wat ik je wil meegegeven is dat je niet zomaar een paard kan beoordelen van een foto want dit is een opname van 1/5 sec.

Ik denk wel dat ik hem aardig snap,wil niet zeggen dat ik het 100% met hem eens ben. En nogmaals ik zeg ook niet dat het paard het ook daadwerkelijk mankeert,ik zeg alleen maar dat het erop lijkt zoals ie op die foto staat. Als het haar eigen paard was geweest had ze het na kunnen laten kijken. Je weet het nooit natuurlijk.
En ik ben het volledig met je eens dat meer rijervaring helemaal niks zegt,er zijn idd een hoop mensen die hun paard verkloten door onkunde. Ik denk dat we nog wel redelijk op 1 lijn liggen.