Lady @ work (Z2) paar weken terug met mijn instructeur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

obelix

Re: Lady @ work (Z2) paar weken terug met mijn instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:21

leuk dier heb je zeg!! Je instructeur rijdt m wel redelijk geloof ik.. Kun jij m trouwens per pm even doorgeven wat de naam van je instructeur is? Hij komt me zo bekend voor nml.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 19:59

jep dit is promises maar we noemen haar lady ze meet 156.5 ongeveer ze oogt wat groot maar dat komt ook omdat ze paard is gefokt. ik ga straks met haar naar de paarden in januari in de Z1

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:01

van wie krijg je les?
ik vind hem ook erg hard in de hand en als het is wie ik denk dat het is klopt dat ook

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 20:27

ja ik denk dat jij wel weet wie hij is. maar ik wil liever zijn naam niet op internet zetten stuur je wel een pb

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:54

Ik vind bijna geen een foto fijn om te zien.
Ik heb altijd geleerd dat activiteit en oprichting uit de achterhand komt maar niet door gewoon je handen vast te zetten

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:00

Jij hebt zeker wel staan kwijlen aan de kant of niet?
Je paard heeft echt supergangen!
Nog veel succes samen!
-xXx- Lissy

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:20

ik vind hem bij jou beter lopen, je instructeur geeft verder wel fijn les hoor, maa vind jou vriendelijkjer rijden

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:23

Oei, hij loopt wel erg in de krul! Mara commentaar is al wel gegeven daarover.
Verder veel succes met rijden enzo.
Wel mooie belichting in de foto's! (zon)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:27

nou ik heb ook naar je profiel gekeken en ik vind hem daar lekkerder lopen dan met je instructeur!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:49

Ik moet toch even voor je instructeur opkomen. Als ik op een paard van een lesklant ga zitten geeft dat meestal ook niet het fijnste beeld. Dat komt omdat je meestal in een korte tijd probeert om een bepaald probleem op te zoeken en op te lossen.
Daardoor kan er best even wat meer spanning komen en moet je soms wel eens wat duidelijker in je hulpen zijn.
Dat wil nog niet zeggen dat haar instructeur altijd zo rijdt.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 22:59

ja katja _/-o_

kijk als ik ga rijden is het allemaal wat simpel ik probeer natuurlijk wel veel beter te worden maar heb voor lady nog nooit een ander paard op dit nivo gereden, en mijn instructeur heeft veel meer kennis en kent ook echt alle handigheidjes om een paard beter te laten lopen. en als mijn instructeur er op gaat zitten probeerd ze echt tegen te stribbelen en net als iedereen moet je je paard daar door heen krijgen. ook al is het niet altijd even vriendelijk. ik ben ook tegen een harde hand maar soms is het echt nodig vooral bij mijn pony (als iemand op mijn pony gaat zitten dan begrijp je mijn instructeur meteen. en ook als je gaat kijken naar de les.)

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 08:59

wauw mooi paard en loopt super zeg!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:27

Katja schreef:
Ik moet toch even voor je instructeur opkomen. Als ik op een paard van een lesklant ga zitten geeft dat meestal ook niet het fijnste beeld. Dat komt omdat je meestal in een korte tijd probeert om een bepaald probleem op te zoeken en op te lossen.
Daardoor kan er best even wat meer spanning komen en moet je soms wel eens wat duidelijker in je hulpen zijn.

Nou sorru hoor maar hier door kom je 1 probleem tegen en dat is dat het paard met zijn kin op zijn borst loopt. zijn achterhand niet mee neemt en daardoor stijf blijft in zijn rug. bij de eigenaar loopt ie ontspannen. mijn instructrise gaat ook wel eens op een paard van een lesklant zitten maar rijdt ze toch echt niet zo. als je als instructeur op een paard gaat zitten. vind ik dat je er niet op moet gaan zitten met het idee het moet nu lukken. dus ik zet me handen strak dan geeft ze wel na.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:40

Als je er niet even fanatiek mee aan de slag gaat dan kun je er net zo goed niet op gaan zitten.
Ik stap meestal op omdat er een probleem is waar mijn lesklant niet doorheen komt en dat geeft niet altijd de mooiste momentopnames.

Wie zegt dat haar instructeur erop ging om de pony met een superachterbeen op lengte te rijden??
Ts gaf al aan de haar pony nogal sterk kan zijn en dat is misschien iets waar de instructeur mee bezig is geweest. Er zijn zat paarden die met de kin op de borst kunnen lopen zonder na te geven.

Zoals al aangegeven eerder in dit topic kan de ts heel fijn rijden als haar intructeur erop gezeten heeft dus zo slecht zal het allemaal niet zijn.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:18

sjezus wat kan iedereen zeiken zeg!!
tzijn maar fotoos hoor
ik vind het er super uitzien! leuk beestje ooK!
succes en op naar de GP

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:32

Katja schreef:

ik ken hem en over het algemeen rijd hij met superveel druk aande voorkant. voor zijn paarden werkt het absoluut, anders zal hij niet altijd met zeer hoge punten thuiskomen. maar niet elk paard kan je op die manier rijden.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 10:34

Leuk paard

Ik stap ook vaak op het paard van een leerling om even te voelen. Ik heb mezelf dan niet op foto gezien, maar weet wel dat je even kijkt wat de mogelijkheden zijn van het dier.
Ik vind de foto's ook strak ogen, maar misschien gaf het paard zich niet helemaal en dacht hij dat hij het zo kon oplossen. Je weet op het moment dat je eropstapt niet hoeveel het paard pikt(hoever je kan gaan), en dat zoek ik eigenlijk vaak wel even op..

Wel laat ik daarna het paard zelf lopen en weet wat ik aan hem heb, ik vind het jammer dat dat moment hier op de foto's niet te zien is.
Ik ga ervoor om in ieder geval met een stuk ontspanning af te sluiten, hoe hard je het paard ook even aan het werk hebt gezet

Mij zou je trouwens ook nooit zonder cap op het paard zien maar ik wil toch een compliment geven voor degene die dat ook doen. (ik vind toch dat instructeurs daarin een voorbeeldfunctie hebben)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:06

net of ik mijn paard zie met die zwiepende staart

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:00

Heej pharagirlke. Het heeft niets te maken met onkunde, maar ik vind dat topruiters best het goeie voorbeeld mogen geven en een cap dragen. Amateurruiters zullen dit voorbeeld dan meer volgen en dat zorgt voor meer veiligheid en minder ernstige ongevallen in de paardensport Lijkt me toch wel iets belangrijks om aan bij te dragen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:11

Mooi paard heb je!
Lijkt me inderdaad niet de makkelijkste om te rijden. Leuk dat je binnenkort bij de paarden gaat starten, veel succes!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 15:09

dank je wel voor de reacties mijn instructeur rijdt ook wel met een harde hand en misschien ook wel bij zijn eigen paarden maar dat is op de manier die hij rijdt en dat helpt ook wel bij de paarden anders was hij nooit zover gekomen. maar zoals iemand hier boven al zei hij probeerd haar gewoon even kijken tot hoever hij kon gaan.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:03

Mooiie paardje!
Ziet er beetje gespannen uit. Maar ja jou instructeur rijd bijna nooiit op je paard dus dan is het wel even wennen.
Enne hij mag wel wat meer rechtop zitten jah

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 19:12

Als ik op een paard van een lesklant ga zitten dan is dat alleen om eventjes te voelen..het probleem kan ik toch niet oplossen in een half uurtje..dus als ik voel wat het probleem is..ga ik er met leerling en paard mee aan de slag.
Ontopic: Heel mooi paard! Heeft veel potentie zo te zien..suc6 ermee!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:40

Hij lijkt heel erg (qua manier van rijden) op een jongen van wie ik les heb gehad . Maar die sprong met zijn eigen paarden eigenlijk alleen maar. Kan je toch even de naam PB'en?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:36

whahaha nee deze instructeur is toch vooral op de dressuur gericht.ik heb van zijn vrouw les gehad.
hij rijd zelf enkele paarden in het Z en leid ze zelf op.