Masja en Tenuta @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: Masja en Tenuta @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:35

Marwszjeuh schreef:
Zoals je zelf al aangaf, toen jy voor 't eerste erop stapte reed je ook zo weg.
Het paard is dan een tikkel 'overdonderd' door de andere rijstijl.
Daarom loopt ze fyn, het kan natuurlijk ook andersom werken. Maar in dit geval dus dat het fijn loopt.
Zodra ze begint te wennen aan de ruiter, als die het paard dus meerdere keren gaat rijden, begint ze vanzelf de zwakke plekken van de ruiter te vinden.
Veel succes in elk geval met haar & hopen dat het bij jullie uiteindelijk ook zo lekker gaat

Helemaal mee eens!!!! Goed gezegt!!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:54

hoi anouk,
gave foto's zeg. wat loopt tenuta super!
Ik wil toch ff wat kwijt.
jij hebt al een paar keer met haar mee gemaakt dat ze stijgert of zo en masje niet.
dus die gaat er ook meteen onstpannen op zitten.
en nog wat anders. als je kijkt hoeveel je in die paar weken dat je haar nu hebt al hebt bereikt ben ik er echt van overtuigd dat het niet lang duurt voordat ze bij jou ook zo loopt.
ook heeft masja sporen om en jij heb die voor zover ik weet nog niet om gehad. dus zij kan tenuta ook meer voorwaarts rijden.
het komt allemaal goed zeker weten!
splash hebben ze in het begin toch ook gezegd dat die niet zoveel kon omdat het een draver was. moet je kijken wat je daar mee bereikt hebt!
x eef

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:11

Evelien: ik stapte niet ontspannen op hoor Ik had de foto's gezien en weet hoe steving Anouk zit. Dus als zij valt....

Ik heb met haar gesprongen, je wil niet weten hoe gestressed ik er toen op zat Haha.

Tenuta is erg slim. Intelligent dier. Ze weet heel goed hoe ze redelijk braaf haar rondje kan lopen. Anouk moet gewoon nog even handiger worden. Dat komt wel, daar ben ik niet bang voor.

Ik rij liever met sporen dan met zweep. Anouk juist andersom. Ieder zijn voorkeur. Anouk kon haar zonder sporen ook netjes naar voren houden. Had niet het idee dat ze bij haar met minder impuls liep.

Tenuta is gewoon een erg leuk dier, met veel potentie. Daar kan Anouk nog lekker op vooruit. Samen leer je

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 23:08

Ziet er netjes uit, weer springen he. (en heel hoog ) Als ze het zelf leuk vind is het goed.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 08:00

Dank jullie wel
@ dondahsteen, ik probeer het gevecht ook niet aan te gaan. Dat heb ik wel van Splash geleerd
@ Spirit, dat klopt de eerste week ging het super
@ Elena, volgens mij zit de kielriem niet te strak, past ruim een vuist tussen!
@ Eef, de laatste 2 weken heeft ze amper tot niet gestijgert. Dat trucje vond ik ook niet zo leuk dus ben blij dat ze dat aan het afleren is. Dinsdag had ze echt geen zin toen probeerde ze het nog maar voor de rest niet

quicklylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:56

11 en 13 zijn mooi

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:37

oke dan is het goed veel plezier en succes met haar

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:57

Tenuta blijft een mooii paard!
Masja rijd er netjes mee!
Toen ik mijn pony net had heeft het ook een hele tijd geduurd voordat het echt goed ging. Moest ik voor het rijden ook eerst longeren want anders kon ik er niet op. Het komt vast wel goed met jou en Tenuta. Op de foto's lijk je er druk met je handen probeer je handen te ontspannen!
Succes verder!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:09

Nouk tenuta ziet er goed uit!
vergeet niet dat masja al veel geleerd heeft van Tiara over een poosje rij jij ook zo hoor je bent al hard op weg

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:19

tis een super paard!! en jullie komen er wel hoor

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:04

Mooi beestje!

Je hebt gezien hoe hij kan lopen, misschien doe je iets fout oid? Ik bedoel, met je onrustig met je handen, benen of iets anders dan Masja had gedaan? Probeer het te ontdekken, dat helpt heel veel! En als je het deze keer niet hebt gezien, probeer dan te vragen of Masja er nog een keer op wilt rijden? Ik zeg je, het helpt heel erg lijkt mij

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 21:59

Dank jullie wel
We zijn samen hard aan het werk het gaat steeds beter, ben zelf wat brutaler geworden en daardoor vindt Tenuta het allemaal wat leuker!!