Charlotte & Pandour tijdens springles

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: Charlotte & Pandour tijdens springles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:35

Loezjuh schreef:
Ik ga wel mee met een aantal mensen hierboven. Je zit vind ik zo verschrikkelijk slecht nog niet, de slof vind ik nog redeiijk meevallen. Er zitten foto's tussen waarop ie volgens mij wel redelijk ontspant, terwijl ie op andere foto's heel erg 'opgekropt' gaat lopen, en ipv van vwnw zijn hals 'erop' zet. Ik neem aan dat je dit zelf ook in de gaten hebt en eraan werkt. Wél zou ik als ik jou was de slof in je handen nemen, dan kan je goed ontspannen als hij ontspant, kun je beter vóelen dat hij ontspant en zo raak je beter op elkaar ingespeeld.
Is er een reden dat je hem vastzet, en niet vasthoudt?

Over de springtechniek ben ik niet echt te spreken, al is er natuurlijk maar één foto van opzij.. Het kan dus een momentopname zijn.

Je hebt in ieder geval een érg mooi paard, veel succes ermee!

nou, ik heb haar met pandoer op het knhskamp in ermelo zien springen, met die springtechniek zit het wel goed hoor!
nog even aan je houding werken charlotte, maarja, dat komt vanzelf

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:45

ik vind het filmpje weer wel goed vergeleken bij de foto's niet dat je houding daar ineens geweldig is ofzo.. maar toch het ziet er beter uit dan op de foto's

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:05

panache schreef:
ik vind het filmpje weer wel goed vergeleken bij de foto's niet dat je houding daar ineens geweldig is ofzo.. maar toch het ziet er beter uit dan op de foto's

Loezjuh schreef:
Over de springtechniek ben ik niet echt te spreken, al is er natuurlijk maar één foto van opzij.. Het kan dus een momentopname zijn.

dit was ook de eerste keer dat ik springfoto's maken. k ben daar ook niet zown held in ..steeds of te vroeg of te laat klikken..vandaar dat een boel foto's ook mislukt zijn.

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:14

Nimmedor schreef:
heb je er nu een vaste slof aan?
neem de slof dan in je handen, kun je hem nog losser laten.
Nu geeft hij helemaal niks mee, en trekt die het paard alleen de op kop. Vin het behoorlijk dom en onverantwoord om zo te gaan rijden.
Ik zie hem NERGENS ontspannen, dat kan hij ook niet, door dat ding kan hij zijn neusje niet naar voren doen of naar de grond.
Ook in de wendingen geeft de slof helemaal niks mee.

En al niet van je houding te spreken, die is helemaal waardeloos

Leer eerst eens rijden voordat je op een paard klimt!!

Spijt me heel erg van deze reactie medebokkers, maar deze dingen kunnen me ECHT kwaad maken, een paard zo te verk l o t e n!!!

ZO hoor je met een slof om te gaan
viewtopic.php?f=10&t=471725

bah, kan hier echt NIET naar kijken!!

Ik ben het helemaal met Nimmedor eens.. moet je dat paard zien lopen zit geen enkel spatje belans in.. :S zonde van zo'n beestje,, en indd leer eerst volgens mij kun je beter op een hobbelpaardje gaan zitten van hout kun je tenminste zo'n beestje niet verknallen,,,

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:18

en daar bij wil ik nog ff zeggen dat ik zo wie zo niet van slof hou als je slof gebruikt kun je je paard ook niet zonder aan de teugelrijden,, dit is gewoon te zielig voor woorden..,.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:01

jemig..wat is iedereen hierzo toch negatief!
de slof word misschien al wat langer gebruikt..maar dr zit al een heel verschil in qua ontspanning. misschien zie je dat niet op elke foto terug..maar hij doet het wel!!(kijk maar naar het filmpje)
over een aantal weken zou ik nog wel is een keer foto's plaatsen..ik durf te wedden dat ie dan nog ontspannender is!

pandoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:11

Shadow06 schreef:
Tja, ik ben ook meer voor het in de hand houden van de slof, maar als je les hebt van iemand van wie je denkt dat hij er verstand van heeft zou ik ook naar hem luisteren en het in ieder geval proberen. Jullie zeiken hier de persoon die erop zit wel af, maar ze heeft op les op dit moment dat staat er duidelijk bij dus ik zou eerst vragen waarom de instructeur heeft geadviseerd dit te doen... Maar als jullie goed kijken kan je zien dat de slof zeker 80% van de tijd niet op druk staat en het paard dus wel wat na gaat geven, vooral op foto 9 vind ik dat hij zn hals lekker laat vallen en beter over de rug gaat lopen (voor zover je dit kan beoordelen aan de hand van foto's) hierbij moet ze niet vergeten om hem wel van achter naar voren te blijven rijden, want hij valt af en toe wel wat op de voorhand en ja, d'r houding moet ze ook nog wel even aan werken, maar ze heeft niet voor niks les neem ik aan. Verder vind ik dr houding op de sprong wel goed en ze zijn ook bezig met gymnastiseren dmv de in-uitjes en dit lijntje met vrij veel stuurwerk rijd ze toch fijn door. Dus ik denk dat er wat het springen betreft niet zoveel op aan te merken is alleen dressuurmatig kan ze nog wel wat meer hulp gebruiken denk ik, maar als ze naar de foto's kijkt zal ze zelf de grote fouten al wel kunnen zien en hieraan kunnen werken denk ik.

En ik zou het wel leuk vinden om te weten waarom je de slof op deze manier moet bevestigen en of je hem vaak zo rijd???

nou ten 1e bedankt dat je me niet afzeikt en ik weet heel goed dat mn houding niets is.. maar dat komt met name omdat ik zo vaak spring.
m'n instructeur die zei dat ik met een slof moest rijden omdat hij heel vast zat in zn linker kant van zn hals & helemaal niet wou nageven! nu ik met slof rijd gaat het stukken beter! hij is veeel rustiger geworden en lang niet meer zo erg gespannen! veel losser en t gaat me met name om het springen maar dressuur hoort er bij he.. en nu ik dit zo vaak doe is pandoer veeeel rustiger geworden in het parcour! en binnen kort ga ik de slof er af doen hoor En ik werk er echt aan om mn houding te verbeteren!!

pandoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:13

Eefjes schreef:
Nimmedor schreef:
heb je er nu een vaste slof aan?
neem de slof dan in je handen, kun je hem nog losser laten.
Nu geeft hij helemaal niks mee, en trekt die het paard alleen de op kop. Vin het behoorlijk dom en onverantwoord om zo te gaan rijden.
Ik zie hem NERGENS ontspannen, dat kan hij ook niet, door dat ding kan hij zijn neusje niet naar voren doen of naar de grond.
Ook in de wendingen geeft de slof helemaal niks mee.

En al niet van je houding te spreken, die is helemaal waardeloos

Leer eerst eens rijden voordat je op een paard klimt!!

Spijt me heel erg van deze reactie medebokkers, maar deze dingen kunnen me ECHT kwaad maken, een paard zo te verk l o t e n!!!

ZO hoor je met een slof om te gaan
viewtopic.php?f=10&t=471725

bah, kan hier echt NIET naar kijken!!

Ik ben het helemaal met Nimmedor eens.. moet je dat paard zien lopen zit geen enkel spatje belans in.. :S zonde van zo'n beestje,, en indd leer eerst volgens mij kun je beter op een hobbelpaardje gaan zitten van hout kun je tenminste zo'n beestje niet verknallen,,,

Sorry hier reageer ik niet op! kijk eerst maar eens in het echt hoe ik rijd! zo erg hoef je me nou ook weer niet Afte zeiken!

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:14

hee.. is dat niet de ouwde pony van pascale wolthuis???

je staat toch bij seiger meende ik het niet

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:15

Ik vind dat je niet zomaar kan zeggen dat ze niet kan rijden, ze is toch niet voor niets L springen geworden? Wel ben ik het er mee eens dat je de slof beter in je handen kan nemen. Maar goed, er staat een instructeur bij en die zal echt wel weten waar hij mee bezig is!
Houding en zit kan ook beter maar daar zal ook aan gewerkt worden.

pandoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:20

BrittJl0ver schreef:
Loezjuh schreef:
Ik ga wel mee met een aantal mensen hierboven. Je zit vind ik zo verschrikkelijk slecht nog niet, de slof vind ik nog redeiijk meevallen. Er zitten foto's tussen waarop ie volgens mij wel redelijk ontspant, terwijl ie op andere foto's heel erg 'opgekropt' gaat lopen, en ipv van vwnw zijn hals 'erop' zet. Ik neem aan dat je dit zelf ook in de gaten hebt en eraan werkt. Wél zou ik als ik jou was de slof in je handen nemen, dan kan je goed ontspannen als hij ontspant, kun je beter vóelen dat hij ontspant en zo raak je beter op elkaar ingespeeld.
Is er een reden dat je hem vastzet, en niet vasthoudt?

nou, ik heb haar met pandoer op het knhskamp in ermelo zien springen, met die springtechniek zit het wel goed hoor!
nog even aan je houding werken charlotte, maarja, dat komt vanzelf

Ja ik zie de fouten zelf ook in.. en ik ga er ook aan werken..

Heel erg bedankt gelukkig iets positiefs..! heel erg blij omdat te horen..(A) het het met de springtechniek goed is maar anders moeten jullie het filmpje is bekijken!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:22

Hoi,

leuk paard heb je!
Van slofteugels heb ik geen verstand, dus daar zeg ik niks over

Qua houding:

*Beugels wat langer
*Meer rechtop zitten
*Buitenhand op de plaats houden als je wendt

verder ziet het er goed uit hoor!

groetjes Charlie_pony

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:30

waarom zeurt iedereen over slofteugel ?? jah slofvastzetten is ook niet mijn ding maar als je paard er toch van gaat ontspannen je kan niet aan een foto zien hoe het paard is en waarom het een slof draagt dat weet de ruiter het beste toch ??

pandoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:35

Muislover schreef:
Ik vind dat Charlotte heel goed kan rijden!
Ze was bij mij in de week van het knhs kamp. heb ook bij haar cross gekeken..echt super !
Jammer van je houding Char.. maar daar kan je gewoon aan werken

Mn houding ga ik aan werken..

Ja Gaat ook echt super goed hoor met pandoer en mij alleen op de foto's is het anders om te zien... wat vind je van het filmpje dan?
http://www.zippyvideos.com/189274332151 ... ndour_123/

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:49

whaha lig ff dicht met deze opmerking : Leer eerst eens rijden voordat je op een paard klimt!!

wat een domme opmerking hoe kan je nu leren rijden zonder te rijden ( want dat bedoel je wel ) en wtf oohh kijk hoe ik rij ok denk maar dat je zeer goed kan rijden maar doe niet zo arrogant help iemand maar kraak ze niet af !! Zeker niet als je de situatie niet kent waarschijnlijk zal de instructeur wel weten wat je doet !!

noujah je houding is niet van de beste je zit naar voor maar wat wel al zeer goed is is dat je je paard niet hindert bij het springen ( zie voorlaatste foto ) en dat zie je ZEKER NIET bij iedereen die spingt

dus goed meid ! die houding komt wel en jij ( instructeur) zal/zullen zeker wel wetenwat het beste is i.v.m. slof

lynniej

pandoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:56

Lynnlovesyou schreef:
whaha lig ff dicht met deze opmerking : Leer eerst eens rijden voordat je op een paard klimt!!

wat een domme opmerking hoe kan je nu leren rijden zonder te rijden ( want dat bedoel je wel ) en wtf oohh kijk hoe ik rij ok denk maar dat je zeer goed kan rijden maar doe niet zo arrogant help iemand maar kraak ze niet af !! Zeker niet als je de situatie niet kent waarschijnlijk zal de instructeur wel weten wat je doet !!

noujah je houding is niet van de beste je zit naar voor maar wat wel al zeer goed is is dat je je paard niet hindert bij het springen ( zie voorlaatste foto ) en dat zie je ZEKER NIET bij iedereen die spingt

dus goed meid ! die houding komt wel en jij ( instructeur) zal/zullen zeker wel wetenwat het beste is i.v.m. slof

lynniej

WAt een Super gave reactie van jou zeg!! echt gaaf! (Y) en ja ik denk ook wel dat we zelf weten wat het best is maar je mag natuurlijk wel commetaar geven maar niet zo banketstaaf als van hun!

Echt super gaaf van me Meis!!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:53

Nou joh ik vind het er goed uit zien !! dat gezeik ook altijd !! gezelliggggggggg

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:06

Eefjes, mocht je nog willen reageren: graag even mijn reactie in dit topic doorlezen voordat je weer zoiets plaatst.

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:17

wat een heerlijk penny gezeur weer!

ze weet vast waar ze mee bezig is, en ik vind het er echt niet slecht uit zien. Foto's zijn momentopname's.... bekijk het filmpje!

Jammer van je houding, maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen!

Alie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:25

Nou meid ik vind het filmpje er verder netjes uitzien hoor!! En trek je verder niks aan van het commentaar van sommigen hier.. Opbouwende kritiek waar je wat aanhebt is natuurlijk prima en kun je wat van leren maar vind het wel erg jammer dat sommige mensen hier alleen maar kritiek neerzetten om iemand af te zeiken! Op deze manier is het dus absoluut niet leuk om hier foto's neer te zetten als er zo op gereageerd wordt!!
En ik ben ook niet een echte voorstander van de slof maar als je zelf zegt dat het helpt heb ik er alle vertrouwen in!!
Veel succes verder samen!

Alie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:27

Eefjes schreef:
en daar bij wil ik nog ff zeggen dat ik zo wie zo niet van slof hou als je slof gebruikt kun je je paard ook niet zonder aan de teugelrijden,, dit is gewoon te zielig voor woorden..,.

Dit bedoel ik dus

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 22:48

Ik vind dat sommige al een mening naar voren smijten terwijl ze nog niet eens weten waarom die slof eraan zit Zoals ze zelf al zegt heeft ze die slofteugel eraan om hem losser te krijgen en niet haar paard nageeflijk te willen hebben. Als ze echt zo slecht met die slof zou rijden zou ze echt geen foto's erop zetten dat ze met slof rijdt. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je eerst is iets moet vragen voordat je gelijk weer zo'n idiote rotreactie geeft Ik vind het er netjes uitzien ! vooral die in-uitjes zien er goed uit!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:39

pandoer schreef:
love_sander schreef:
Idd ze kan iets rechterop zitten, maar verder loopt ie super, zo vanaf de foto's.
Kan ook fijn springen, ofniet?

Ja ik weet het allemaal Ik moet aan mn houding werken.. ! maar wat de meeste zeggen over dat hij niet ontspant!? dat doet ie juist wel en daar werk ik nu ook aan..! Dus maar ja.. moet zelf weten wat je er van vind.. en het gaat me met name om het springen dus! en het springen gaat door dit dressuur met slof Stukken beter!!!

Ik doe helemaal niet negatief, ik vindt hem er wel ontspannen uit zien

bijou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:53

Jeetje!!!!wat zeik je haar af Nimmedor!!!!
Je weet wat ze zeggen hè...de beste ruiters staan langs de kant!!! En als jij zo'n super ruiter bent (zoals jezelf beweert) waarom rij jij dan met slof? ook al hangt hij los je hebt hem duidelijk wel nodig!!
Ik zelf ben absoluut geen voorstander van de slof...maar mensen die zelf een slof nodig hebben om hun paard te rijden moeten zeker hun mond houden over diegene die dat ook doen!!!!!
En over dat leren rijden voordat je op een paard stapt......je leert rijden door het te doen...en daarbij maak je fouten, maar daar leer je juist van!!!!

pandoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:31

bijou schreef:
Jeetje!!!!wat zeik je haar af Nimmedor!!!!
Je weet wat ze zeggen hè...de beste ruiters staan langs de kant!!! En als jij zo'n super ruiter bent (zoals jezelf beweert) waarom rij jij dan met slof? ook al hangt hij los je hebt hem duidelijk wel nodig!!
Ik zelf ben absoluut geen voorstander van de slof...maar mensen die zelf een slof nodig hebben om hun paard te rijden moeten zeker hun mond houden over diegene die dat ook doen!!!!!
En over dat leren rijden voordat je op een paard stapt......je leert rijden door het te doen...en daarbij maak je fouten, maar daar leer je juist van!!!!

Dat vind ik dus ook Thnx!!