Kendi @ dressuurwork (Z1) met Kelly en mij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisssy

Re: Kendi @ dressuurwork (Z1) met Kelly en mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 11:21

Ik vind Kendi een leuk beest, ze loopt goed bij je!! Ik zou alleen niet iemand die niet zoveel ervaring heeft met S&T op mijn paardje laten rijden. Maargoed dat is mijn eigen mening en het is jouw paardje natuurlijk . Ik moet wel zeggen dat Kelly haar wel leuk rijdt!

JoRiNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 11:57

leuk paardje! maar ik vind idd sommige foto's er een beetje onvriendelijk uitzien

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:10

leuk dier! over die S&T geef ik geen commentaar daar heb ik verder weinig verstand van maar het ziet er wel ontspannen uit...

wel een klein vraagje over je bandages, bandangeer jij altijd rondom de kogel?? het hoort toch juist, euhm hoe leg je dat uit, tot halverwege de kogel?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 12:28

@ KimS: Kelly was onder begeleiding hoor, als het nodig was corrigeerde ik haar fftjes Daarnaast hoeven jullie je over de S&T geen zorgen te maken. De eerste paar keren dat ik er mee reed (en ik zelf ook onervaren met S&T was) kon ik nog niet zo doseren en was ik er nog niet zo gemakkelijk mee. Als ik dan perongeluk iets te veel stang pakte, sloeg ze meteen haar hoofd eruit en ging ze kaatsen Maar dat heeft ze al heel lang niet meer gedaan, ook gister niet

@ patos: Kendi loopt wel aardig op trens hoor (anders was ik niet door de M heen gekomen) Ik heb hier nog een oud-topic
viewtopic.php?f=10&t=425083&hilit=
Dat was een M2 wedstrijd op trens Ik rij Kendi 4 dagen in de week op S&T. Als ik m'n weekelijkse springles en buitenrit maak heeft ze haar gewone bitje in en op de woensdag ook, als haar verzorger Francis haar rijd

@ Sansje: Inderdaad een verschil met dat gedoe in Oud- Beijerland

@ Chrisssy: Inderdaad, ik weet dat Kendi braaf is daarin, en ze was onder begeleiding

@ JoRiNe: Echt? welke foto's als ik vragen mag? Ik denk dat het beeldopnamens zijn, want ik was gister echt uiterst verbaasd hoe relaxed Kendi bij Kell liep. Natuurlijk soms wel eens even over de loodlijn, maar spanning heb ik niet echt gezien ofzo, hooguit eventjes op de oprichtings foto

@ RUBYWHITE: Ik bandageer altijd zo, zo doet eigelijk iedereen het bij ons op stal Hij was alleen wel een stukkie afgezakt op de een na laatste foto

Verder iedereen bedankt voor de reacties

Groetjes Kate

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:21

Ik vind je neusriem erg laag zitten daardoor krijg je snel velletjes tussen het bit en de neusriem vooral als je de stang iets meer gebruikt.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:00

@ Katja, dat zag ik inderdaad ook al Zal hem wel ff wat hoger doen morgen

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:22

hooiihooii
Mooiie foto's hoor ziet er netjes uit ,,
en ging goed met stang en trens rijden als je t niet gewent ben
ik zie je wel weer op de manege

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 20:18

Thanx Rianne

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:50

Heb je bijgeplaatste topic gezien en daar loopt Kendi idd ook heel aardig. Persoonlijk zou ik nooit zo vaak trainen op S&T, maar dat verschilt natuurlijk ook per paard. Bedankt voor je Pb trouwens!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:57

Ik vind dat erg verschillend per paard. Sommige kun je beter wat vaker op een trens rijden maar ik heb er ook genoeg gereden die ik gewoon standaard met stang en trens liet lopen in de dressuurtraining.
Vooral paarden die snel een beetje te licht worden aan de voorkant zijn vaak moeilijker in het overstappen en dan kan hetzelfde bit wel makkelijker zijn.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 17:42

@ Patos: Alsje

@ Katja: Dat heb ik dus ook heel sterk. Kendi klikt als ik net heb overgestapt vaak helemaal los van het bit. Dan kan ik drijven wat ik wil, maar dan heb ik gewoon niets om tegen aan te rijden en is ze niet stil met haar hoofd. Als ik haar voor een wedstrijd 4 dagen achter elkaar op S&T heb, hebben we daar geen last van

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:48

ik vind het er eigenlijk niet zo super uit zien vind het op de M foto's een mooier/vriendelijker beeld.
wel een mooi paard!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 20:51

@ pharagirlke: Ik was aan het losrijden he, niet veel speciaals gedaan en voor Kelly was het pas de 4e keer op Ken en de laatste keer was een half jaar terug

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:55

Wat een leuk paardje !!
Kan je 'm niet rijden met een lichter bitje ?
Hij loopt heel mooi !

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:59

Ik vind het er helemaal niet onvriendelijk uitzien hoor, kom dan s in het echt kijken

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 23:12

@ Noeki: Tuurlijk kan dat wel, maar zoals ik al vaak heb gezegd houd Kendi er niet van als ik wissel van bit, dus daarom doe ik mijn dressuurtraining altijd met S&T

Thanks Jess

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 23:42

kendilover: ik vind kendi met haar ook beter lopen...Dus haar hoef je niet te verdedigen maar goed, bij het losrijden gaat het bij mij ook niet altijd vlot dus twas niet slecht bedoeld hoor! Ik vind de M fotos alleen mooier

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:36

mooi paard heb jij zeg!!!
ik vind dat je knap rijdt, en ook je vriendin doet dat erg goed, zeker als ze hem niet gewoon is!!!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 10:23

@ pharagirlke: Das ook logisch want das tijdens een proefje

@ Theake: Bedankt

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:09

Ik vind t persoonlijk een hele mooie combinatie (eigenaresse en haar paard) en vind het er lekker ontspannen uitzien... losrijden is nou eenmaal niet altijd even charmant en flitsend... ik bedoel daar is het losrijden voor... dat een paard op s&t loopt betekend dan ook niet automatisch dat hij in de oprichting moet.

Ik heb deze combi een aantal keer aan de start gezien op concours en ik vond het er dan echt goed uitzien (Oud Beijerland daargelaten dan)...

Ben overigens verliefd op je paard... hihi (laat die van mij t maar niej horen... dan wordt ie jaloers)

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:20

Ik moet zeggen indd dat ik mooiere fotows heb gezien, nou weet ik dat je aan het losrijden was, maar dat mog er ook wel spectaculairder uitzien.. volgens mij is ie wat achteruit gegaan ook qua bespiering maar kan ik fout hebben, ik blijf het een topcombi vinden maar moet wel even wat meer aan gedaan worden want we willen wel een stijgende lijn blijven zien

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:59

Sansje schreef:
Train jij altijd met S&T dan? Vind ik nl wel erg veel dan... maar vind het er netjes uitzien... geeft weer eens een wat ander beeld dan wat ik van Kendi gezien heb op de Oud Beyerlandse ruiterdagen! Vind het overigens een heeeel leuk paard.!

waarom zou dat dan niet goed zijn volgens jou? *gewoon een vraag hoor...niet aanvallend bedoeld*

ik rij mijn paard namelijk ook altijd op S&T....het lijkt me niet logisch dat een paard telkens een ander bit ingehangen krijgt...maar dat verschilt inderdaad ook erg per paard natuurlijk

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 07:59

Ik rijd alleen op concours met S&T en de dag ervoor een keer. Als ik iedere dag met S&T rijd, wordt mijn paard alleen maar sterker! M'n paard is namelijk nogal sterk in de mond en als ik dan maar 1 of 2 keer in de week de stang erin doe, komt het ook veel beter door.
En zo raar is dat niet hoor, dat je je paard er de rest van de week een ander bit inhangt. Ik doe de rest van de week gewoon op de trens...

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:17

Ik train mijn oude paard alleen maar op s&t. Met buitenrijden doe ik een trenshoofdstel in, maar dan doe ik ook nog weleens de slof eraan.
Mijn jonge paard train(de) ik 2 á 3 keer per week op s&t, maar die loppt op een gewoon trensje veel lekkerder.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:41

@ powiepower: mijn ervaring met S&T is (was) dat mijn beestjes soepeler bleven in de mond op enkel trens... dan deed ik net zoals Chalotje alleen de dag ervoor S&T erin... dan bleef / was het effect groter en showde hij net een beetje extra op de wedstrijd... zeg maar het zelfde idee als dat je door de week niet met spoor rijdt en er tijdens je proefje een spoortje omhangt om even wat extra's te hebben... Mijn instructrice zag ook liever dat hij door de weeks op een trensje werd gereden en uiteindelijk weet zij het denk ik nog beter dan ik... maar zal ook wel paard-afhankelijk zijn...

Overigens: De TS geeft duidelijk aan waarom het bij haar paard niet zo werkt en met die verklaring vind ik het dan ook logisch dat zij wel vaker met S&T rijdt...