Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fjordenfan schreef:let ook eens op of je pony wel helemaal lekker is
Wij hebben hier ook zo 1 o f2 keer per jaar een virusje op stal, waardoor ze moeilik de nek buigen en nie t na willen geven.
Soms ook me t dikke klieren, soms niet.
Als je paard ineens heel anders is zou ik niet meteen forceren, maar even afwachten
KiWiKo schreef:een goede instructeur, zal nooit tegen je zeggen dat je er maar een slof om moet gooien.........
Rk heeft een lange staat van dienst achter haar naam staan....... denk dat je daar wel wat van kan leren.
OP naar je volgende rijtechnische probleem
KiWiKo schreef:Tja![]()
![]()
Rk heeft een lange staat van dienst achter haar naam staan....... denk dat je daar wel wat van kan leren.
Maargoed![]()
OP naar je volgende rijtechnische probleem
![]()
![]()
, ik wil best jullie tips en reacties aan nemen maar niet als jullie zo een oordeel hebben gevestigd hoor, kom nou.. zielig hoor. 

klomp schreef:ik ga helemaal mee met RK!! hoe vervelend je het ook vind misschien, ze heeft dubbel en dwars gelijk! als jij zegt dat jouw instructrice je leert rechtrichten en vervolgens hier naar tips vraagt omdat je pony niet rechts wil, dan scheelt er iets aan je lesgeefmens, want anders zou je dit probleem nu niet hebben.
ik zou de tips hier van harte nemen en mocht je niet overtuigd zijn, dan kun je Bets hier op bokt nog even pb-en. zij heeft veel ervaring in rechtrichten en kan je misschien nog verder helpen.
Rijtechnisch moet je dit verbeteren, niet door verandering van harnachement

ELK paard is op een vriendelijk zacht bit zonder hulptuegels goed te krijgen.....
heb je heel goed gezien
en uiteindelijk ben je blij met 3 passen goed, die je uit kan bouwen naar 5 passen goed........ om uiteindelijk te gaan naar een contstante nette aanleuning. KiWiKo schreef:Er zit wel een kern van waarheid in, maar het is geen oplossing. Eerst het probleem weghalen.
Die "krul" komt vanzelf als je het paard van achteren naar voren en rechtgericht rijd........ zelfs bij het lastigste moeilijkste paard... MITS het lijf in orde is
KiWiKo schreef:helaas Rijtechnisch moet je dit verbeteren, niet door verandering van harnachement
Helaas (zonder dat ik vervelend wil zijn of je instructeur de grond in wil boren) maar kom op ELK paard is op een vriendelijk zacht bit zonder hulptuegels goed te krijgen.....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo heel veel op heb met instructeurs die aankomen met een slof, ander bit, een zus en een zo.
Ik geloof zeker dat je het beste wil voor je pony, en daarom is het denk ik verstandig om je te vertellen dat alles wat je eraan hangt of in hangt ter verbetering van een rijtechnisch iets ALTIJD tzt tegen je werkt.
Die krul is niet belangrijk, heb je heel goed gezien en uiteindelijk ben je blij met 3 passen goed, die je uit kan bouwen naar 5 passen goed........ om uiteindelijk te gaan naar een contstante nette aanleuning.