vallende paarden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 18:27

precies!!! Misselijk dit met cross Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-02 21:23

Begint die discussie weer!
Vreemd genoeg plaats je alleen maar foto's van cross.
Wedden dat er netzoveel ongelukken gebeuren bij het springen, en zelfs de dressuur!
Niet zo zeiken..
Die paarden vinden het leuk!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 14:26

Beaumau schreef:
De paarden hebben er plezier in... Probeer jij maar eens een paard dat afgebeuld en mishandeld wordt over een kruisje van 50 cm te krijgen... Hij zal het niet doen.

Mensen die dit dierenbeulerij vinden moeten eens wat verder kijken dan een paar foto's waarop het toevallig goed fout gaat.... Boos!

Ik geef toe dat ik niet zo heel goed kan schatten, maar deze hindernissen lijken mij ietsje hoger dan 50 cm...... Verward

Beaumau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:08

Cer, het gaat niet om de hoogte, het was maar een voorbeeld. Een paard wat afgebeuld wordt, zal niet eens een kruisje van 50 cm springen. Laat staan een hindernis van 1 m 50 of zo...

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:14

ahh echt zielug!!
dat is nou net het minpuntje aan de paardensport!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 15:36

Nathalie schreef:
Wedden dat er netzoveel ongelukken gebeuren bij het springen, en zelfs de dressuur!
Niet zo zeiken..

Ja, een leuke discussie is nooit weg natuurlijk Haha!

Net zoveel ongelukken bij de Cross als bij Dressuur... Ik ga het opzoeken (als dat kan) maar ik geloof er geen moer van.... Dat is voetbal met schaken vergelijken volgens mij...

http://articles.animalconcerns.org/ar-v ... asons.html
Laatst bijgewerkt door Cer op 19-03-02 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 15:43

er waren alleen maar plaatjes van de cross.
ik weet wel zeker dat hier veel meer ongelukken gebeuren dan met dressuur. net als bij races en draverijen gebeuren veel ongelukken.
het is niet dat ik tegen de cross ben maar ik vind dat ze een betere manier moeten verzinn zodat er minder ongelukken gebeuren

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 16:13

JA sorry maar bij dressuur gebeuren dr toch veeel minder ongelukken dan bij cros country!
ookal vind het paard het leuk ze hebben wel erg veel kand op een ongeluk! En das mijn mening! Haha!

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 16:21

yepz daar zit wel waarheid in maar toch is het zo dat er veel meer ongelukken bij de cross gebeuren! Trouwens ook dodelijke! Vork gezellig ahum Lips are sealed

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 16:49

Nathalie schreef:
Niet zo zeiken..

ik vind wel dat nat gelijk heeft er kan altijd wat gebeuren en niet alleen met cros ook als je gewoon in de buiten bak rijd het kan altijd en die mensen geven ook echt wel om hun paardje

Marlene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 16:57

echt heel zielig. Maar meestal komt het wel goed.
Vooral die laatste foto ziet er erg uit. Scheve mond

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 16:59

jep maar als je zo veel om je paard geeft dan ga je niet van zulke dingen doen!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 17:25

grassie schreef:
blee, dit soort foto's zijn voor mij altijd de drempel om een keer een cross te gaan rijden..

vreselijk voor de paarden, die hebben er niet om gevraagd Verdrietig

maar om nou te zeggen tegen de ruiters 'eigen schuld, dikke bult' gaat me ook wat te ver. die zullen allemaal best van hun paard houden hoor, ook al rijden ze dit soort parcoursen.

en als jij over de hei gaat galopperen, je paard blijft in een konijnenhol hangen en slaat over de kop met jou eronder, dan is dat dus ook niet zielig?
je wilde immers zelf zo hard.. dus dan zoek je het op op te vallen?!
kromme redenering.

Dit is natuurlijk heel anders. Ik heb het hier met name over hindernissen in military e.d. Mensen die van hun paard houden, rijden geen military vind ik. Wanneer je dan valt, dan is het zeker niet zielig voor de ruiter, maar alleen voor het paard. Die vragen er niet om die achterlijke hindernissen te nemen. Als je valt bij een normale hindernis, of buitenrit oid, dan is het natuurlijk ook vreselijk voor de ruiter. Hetzelfde geldt voor het geval wat jij beschrijft (konijnenhol)...dat is uiteraard niemands schuld...alleen van dat pleuriskonijn *LOL*

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:10

precies, in elke paardensport zijn er welleens ongelukken maar bij cross vraag je erom, en ik denk (weet het wel zeker) dat ut paard de ruiter misschien wel vertrouwd en daarom misschien ook wel alles springt. Maar toch houdt de ruiter niet op een speciale manier van het paard!!
Een paard weet niet wat de risico's van cross zijn, maar een beetje slimme ruiter hopelijk (sommige dus ook niet Lips are sealed Lips are sealed ) wel de risico's weet!
nog een ×:
Een ruiter die écht van zijn paard houdt weet dat je paard bij cross een DODELIJK ongeluk kán krijgen dus doet dat niet!
Okeeej ook zonder cross gebeuren er ongelukken, maar niet veel van zulk soort (als je snapt wat ik bedoel Haha!)

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 19:29

ik zeg niet dat bij dressuur en springen geen ongelukken gebeuren maar het is gewoon logisch dat dat bij cross veel meer ongelukken gebeuren.
een spier knapt niet zo snel als dat een paard verkeerd afzet. ook logisch dat bij cross meer ongelukken gebeuren dan bij springen.
als een paard bij springen een balk eraf gooit, kan hij bij de cross zijn been breken. ik vind ok dat je dan niet echt van je paard houd je neemt namelijk een groot risico, en dat wil je niet als je er echt van houd!

lysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:36

Boogie*Girl schreef:
ik wou net zeggen, de paarden vinden het wel leuk om te doen.
maar ik vind dat ze die hindernissen los moeten maken, en wat lager, het paard heeft evenveel plezier maar dan zullen er veel minder ongelukken gebeuren. eigenlijk vind ik het beter dat het paard plezier heeft in de cross dat ie dat kei leuk vond en dan na een aantal jaar valt en sterft, dan dat het paard zn hele lange leven rondjes dressuur door de bak moet rijden(als die dat niet leuk vind dan) het is natuurlijk wle afschuwelijk voor het paard om zo te vallen maar dan nog...

ff heel anders maar beetje te vergelijken: ik heb konijntjes, die mogen uurtje door de tuin de rest in een ren, maar daarvoor had ik een konijn die liep altijd los behalve snachts, door het huis, de sere, de garage, af en toe boven, door de tuin en als mn vader de auto ging wassen zelfs voor op straat!
dat konijntje is na zon 4 jaar doodgegaan omdat ie iets giftigs heeft gegeten, een konijn in een hokje leeft gemiddeld veel langer, wienig kans op iets giftigs eten, pootje breken enz. maar het is toch veel fijner een wat korter leuk leven dan een lang saai leven in een klein hokje zitten?

hier ben ik het zo'n beetje mee eens hoewel het natuurlijk vreselijk is als je zo met je paard valt. dan kan de ruiter er ook niet altijd wat aan doen.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:41

ik ben het er niet mee eens je paard kan ook wel een leuk leven hebben zonder cross! Je hebt nog meer dingen die je met je paardje kunt doen, veeeeeeel meeeeeeeer

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:43

Ik vind dat je dit wel mag maar het moet wel verantwoord gebeuren want als dat niet gebeurt gebeurenm vaak juist de ongelukken!! Ik vind het ook wel leuk om in het bos een paar van die sprongen te maken maar dan moet me pony het wel durven en dat durft ze niet. Al deze paarden hebben een jarenlange training hiervoor gehad en de mensen weten echt wel wat ze doen. Met springen vallen er ook zovaak mensen met paard en al.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:45

yep, maar met springen kunnen de balken eraf vallen en bij cross niet. Oke bij springen kunnen ook wel eens ongelukken gebeuren maar bij cross gebeurd het wel errug vaak!!

Mellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:47

Ieieieh wat zielig. Hoe krijgt iemand het toch voor elkaar zo`n foto precies op het juiste moment te nemen....

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:51

jah je hebt mensen die drop kicken als een paard valt Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Misselijk Misselijk Misselijk

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 21:01

Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap

Slotje svp?

Misschien moeten jullie eerst eens kijken naar jullie eigen paarden? Ik ben nu natuurlijk helemaal vergeten dat et bij jullie perfect is en dat jullie zoooo goed voor jullie paard zijn? Verward

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 21:29

Steef schreef:
:O Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap

Slotje svp?

Misschien moeten jullie eerst eens kijken naar jullie eigen paarden? Ik ben nu natuurlijk helemaal vergeten dat et bij jullie perfect is en dat jullie zoooo goed voor jullie paard zijn? Verward

waarom slotje?? Verward
mag er niet meer gediscuseerd worden?
Verward

waarom vraag je om ene slotje je hoeft toch niet perse dit te lezen of wel dan..

rowanlover29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 19:52

ik vind dat echt nie kunnen en die vent geeft dat lieve paardje ook nog een een heeeeeeeeeeeeeeeeele harde Boos! Extreme duivel mep ook ik zou dat echt nie pikken ahahahah

Crossers moeten echt zelf maar eens voor paard spelen ahahha Boos!