dit met cross
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Beaumau schreef:De paarden hebben er plezier in... Probeer jij maar eens een paard dat afgebeuld en mishandeld wordt over een kruisje van 50 cm te krijgen... Hij zal het niet doen.
Mensen die dit dierenbeulerij vinden moeten eens wat verder kijken dan een paar foto's waarop het toevallig goed fout gaat....

Nathalie schreef:Begint die discussie weer!
Vreemd genoeg plaats je alleen maar foto's van cross.
Wedden dat er netzoveel ongelukken gebeuren bij het springen, en zelfs de dressuur!
Niet zo zeiken..
Die paarden vinden het leuk!

Nathalie schreef:Begint die discussie weer!
Vreemd genoeg plaats je alleen maar foto's van cross.
Wedden dat er netzoveel ongelukken gebeuren bij het springen, en zelfs de dressuur!
Niet zo zeiken..
Die paarden vinden het leuk!
grassie schreef:blee, dit soort foto's zijn voor mij altijd de drempel om een keer een cross te gaan rijden..
vreselijk voor de paarden, die hebben er niet om gevraagd![]()
maar om nou te zeggen tegen de ruiters 'eigen schuld, dikke bult' gaat me ook wat te ver. die zullen allemaal best van hun paard houden hoor, ook al rijden ze dit soort parcoursen.
en als jij over de hei gaat galopperen, je paard blijft in een konijnenhol hangen en slaat over de kop met jou eronder, dan is dat dus ook niet zielig?
je wilde immers zelf zo hard.. dus dan zoek je het op op te vallen?!
kromme redenering.
) wel de risico's weet!
) Boogie*Girl schreef:ik wou net zeggen, de paarden vinden het wel leuk om te doen.
maar ik vind dat ze die hindernissen los moeten maken, en wat lager, het paard heeft evenveel plezier maar dan zullen er veel minder ongelukken gebeuren. eigenlijk vind ik het beter dat het paard plezier heeft in de cross dat ie dat kei leuk vond en dan na een aantal jaar valt en sterft, dan dat het paard zn hele lange leven rondjes dressuur door de bak moet rijden(als die dat niet leuk vind dan) het is natuurlijk wle afschuwelijk voor het paard om zo te vallen maar dan nog...
ff heel anders maar beetje te vergelijken: ik heb konijntjes, die mogen uurtje door de tuin de rest in een ren, maar daarvoor had ik een konijn die liep altijd los behalve snachts, door het huis, de sere, de garage, af en toe boven, door de tuin en als mn vader de auto ging wassen zelfs voor op straat!
dat konijntje is na zon 4 jaar doodgegaan omdat ie iets giftigs heeft gegeten, een konijn in een hokje leeft gemiddeld veel langer, wienig kans op iets giftigs eten, pootje breken enz. maar het is toch veel fijner een wat korter leuk leven dan een lang saai leven in een klein hokje zitten?
Steef schreef::O![]()
![]()
![]()
![]()
Slotje svp?
Misschien moeten jullie eerst eens kijken naar jullie eigen paarden? Ik ben nu natuurlijk helemaal vergeten dat et bij jullie perfect is en dat jullie zoooo goed voor jullie paard zijn?