Kür op muziek Z (UPD)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: Kür op muziek Z (UPD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:11

Talishe schreef:
Het lelijkste paard van allemaal... zo zie je maar weer dat een jury soms andere smaak heeft.

Sorry hoor maar heb je wel over je uitspraak nagedacht voordat je het hier plaatste?
Ik weet niet of je een beetje begrijpt waar het in de dressuur om gaat?! Hoe het paard verder liep maakt me in dit geval geel bal uit maar ik vind niet dat jij - of wie dan ook - het recht heeft om een combinatie te beoordelen op het feit dat het paard mooi of lelijk is.
Daar gaat het dus absoluut niet om. Wel om de uitstraling en het beeld van de gehele proef en de combinatie maar echt niet of het paard mooi of lelijk is. Natuurlijk zal het ene paard de jury meer aanspreken dan het andere paard maar dat zegt helemaal niets over de uitvoering van de oefeningen en de bewegingen van het paard.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:11

Laat het Wouter maar niet horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:13

Het zijn inderdaad niet de sjiekste dressuurpaardjes die hier op de foto's voorbij komen en een deel is ook ietwat krom getimed , maar ik moet zeggen dat ik toch wel positief verrast ben door het feit dat zoveel ruiters nog een correcte oprichting hebben, dus echt met het neusje wat voor de loodlijn en de nek als hoogste punt, in plaats van de derde halswervel. Dat zie je in hogere klasses eigenlijk niet meer terug.

Als je naar foto 1 kijkt, zie je ook niet zo'n verkeerd beeld voor een Z klasse, waar verzameling toch nog lang niet zo zwaar hoeft te zijn als hogere klasses. Paard heeft een mooie, correcte hoofd-halshouding, misschien iets hoog, maar wel goed, de achterhand is verder gedaald dan de voorhand en de achterhoef gaat eerder landen dan de diagonale voorhoef. Dat is gewoon een correcte verzamelde draf in de landingsfase als je een niet spectaculair bewegend paard hebt.

De houding van veel ruiters vind ik niet geweldig, maar hoe de paarden aan de teugel staan valt me eigenlijk nog helemaal niet zo tegen als ik alleen op de foto's af ga.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:20

Bettine schreef:
Taaclover schreef:
Hij loopt heel erg opgekropt en vreselijk gespannen!

Ik heb 1 echt mooie proef gezien en die vrouw won ook
Het paardje op de 2e en 3e foto

Had die vrouw op de 2e en 3e foto serieus gewonnen of lees is dat verkeerd? :/
Die proef heb ik nog gezien en dat was echt belabberd slecht, iedereen liep erover te kletsen later
Paard lag in 3 stukken, was niet verzameld opgericht of wat dan ook, de muziek was ronduit poedersuiker en die vrouw zat erop of ze heel nodig naar de wc moest

Maar ze was wel de enige die haar paard ontspannen door de proef kon sturen
Haar oefeningen waren ook erg netjes gereden (in verhouding met de rest).
En dat iedereen erover kletst heeft naar mijn mening vaak ook met jaloezie te maken (wie wil daar nou niet rijden).
Ik gunde het haar in ieder geval het meest.

Talishe schreef:
Ik vond de paarde in het echt tog een stuk mooier lopen, zo zie je maar weer dat het moment opnames waren. een paar waren ook nog aardig groen, beetje steigeren enzo. en ja, foto 3 heeft gewonnen. het lelijkste paard van allemaal... zo zie je maar weer dat een jury soms andere smaak heeft.

Als jij denkt dat het om het extrerieur van het paard gaat heb je nog een hoop te leren.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 10:41

een jongen als Jeroen rijd gewoon supernetjes rond, en zit super, beter dan veel van de dames Van alleen een paar momentopnames is dat niet echt te zien. De meeste paarden en ruiters hadden nog nooit zo'n entourage meegemaakt, vandaar de spanning en vele fouten helaas

Taaclover had nog wat beter getimede foto's! Thanks!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 10:45

wow deze foto's zijn zeker gaaf!!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:07

Wat een ielige paardjes allemaal, die buffels vind je meestal alleen in de grand prix denk ik ze lopen wel erg mooi, ook hele mooie foto's, knap gemaakt!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:50

ja deze foto's zijn zeker wat beter wouter!
geeft een veel beter beeld!

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:35

Goh wat zitten de beste ruiters toch weer op de tribune!!!

Titsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:35

leuke foto's! maar dit zijn ze niet allemaal ik mis de schimmel die als laatste was

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:09

Wouter die foto´s zien er idd wat prettiger uit
Wat waren je punten, als ik vragen mag?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 07:39

Die laatste fotos van wouter zijn inderdaad super.

daarbij denk ik dat sommige mensen hier maar beter hun mond kunen houden want zelf kunnen ze het geen steek beter. Als het inderdaad voor veel paarden hun eerste kur zal zijn dan komt daar veel spanning aan te pas, alles is nieuw en alles is wennen, nu ben ik het met jullie eens dat er best wel slechte combinaties tussen zullen zitten, maar sommige reacties vind ik gewoon echt te dom voor woorden, bijvoorbeeld, dat is het lelijkste paard van allemaal. dressuur gaat een gedeelte om ze verzorging, het gaat erom hoe je je paard aan het lopen hebt en hoe netjes je het aanpakt, daarbij werkt een goede uitstraling niet tegen.

Bombari, je vind genoeg byffels (spierbonken) in het z, wat zelf in de b al, dat ligt puur aan training en de bouw. Tevens lopen er in de gp zat iele paarden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 08:45

Tja vanaf de kant is altijd makkelijk praten natuurlijk. Hoewel mensen wel hun mening mogen geven natuurlijk.

Weet iemand nu al waar de uitslagen te vinden zijn?

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:12

Ik vind eigenlijk dat de foto's heel erg verkeerd getimed zijn. Zo krijg je nogal een verkeerd beeld van de combinaties.
Ik ben ook wel benieuwd naar je punten Wouter24; de laatste foto's zien er netjes uit.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:27

Talishe schreef:
Ik vond de paarde in het echt tog een stuk mooier lopen, zo zie je maar weer dat het moment opnames waren. een paar waren ook nog aardig groen, beetje steigeren enzo. en ja, foto 3 heeft gewonnen. het lelijkste paard van allemaal... zo zie je maar weer dat een jury soms andere smaak heeft.

Als jij denkt dat het om het extrerieur van het paard gaat heb je nog een hoop te leren.
[/quote]

inderdaad kelly, helaas gaat het bij veel mensen vaak om een knap koppie en niet hoe een dier loopt en beweegt.

ik vond beide heren heel netjes rijden.. het paard van wouter vond sommige dingen af en toe wat spannend maar dat wist hij heel netjes optevangen, daarna weer super verder te rijden.

foto's zijn moment opname's en geven niet vaak de beste indruk.
[/quote]

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:28

Suzanne F. schreef:

Maaike van Rijn, Christiane Goes en Danielle La Soe waren de drie die terug mochten komen voor de prijsuitreiking, vierde was Jeroen de Bree, verder weet ik het niet.

@Tigger Mijn paard draaide twee keer om, dus me punten waren niet om over naar huis te schrijven

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:46

Ehmm Wouter is dat nou Ozep die je rijd?? Misschien hele domme vraag hoor.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:48

De beste stuurlui zitten inderdaad meestal aan wal.
Feit blijft wel dat ik heel veel fouten heb gezien die in de L ook niet meer mogen voorkomen.
Een aantal paarden was niet gehoorzaam aan de hulpen. En tot 2x aanspringen in galop tijdens het tonen van de uitgestrekte draf...
Aan de andere kant was het een spannende entourage en denk ik dat de ruiters en paarden er veel van geleerd hebben. Dus alleen maar een super ervaring, en voor de toeschouwers leuk om te zien.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:53

Wouter24 schreef:
Suzanne F. schreef:

Maaike van Rijn, Christiane Goes en Danielle La Soe waren de drie die terug mochten komen voor de prijsuitreiking, vierde was Jeroen de Bree, verder weet ik het niet.

Een na laatste was Denise v Delden (met die schimmel)
En laatste....? }>

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:57

Die laatste fotos zijn wel mooi idd.
Ik vind de combinatie op foto 16 er het sympathiektst uitzien...

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:59

youngster schreef:

Dat dacht ik ook al gezien te hebben....

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:02

Ik heb ook nog wat foto's van mij en Joop op de UPD
Met dank aan Taaclover!

Afbeelding

Afbeelding

Bettine onthoofd
Afbeelding

Travers:
Afbeelding

Travers andere kant:
Afbeelding

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:37

youngster schreef:

Kan bijna niet missen, dat koppie

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:46

is ook zo kijk maar op de startlijst

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:05

Ik dacht Ozep ook al te herkennen.
De rest van het commentaar, ach, tja...