Guusje en Jolanda @ UPD

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bren

Re: Guusje en Jolanda @ UPD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:06

horselover23 schreef:
Het verbaasd mij eigenlijk dat ze nog steeds gevraagd worden om demonstraties te geven.

ja idd,
misschien moet ze wel geld toe geven haha.
nee sorry vind het er niet uit zien,
rijtechnisch niet.
en het paard heeft er absoluut geen lol in

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:08

Vind het echt geen fijn beeld geven eerlijk gezegd.
En (helaas) kan haar jurk haar voeten/hakken niet verbergen, jeetje wat trekt ze die op en legt ze haar been naar achter....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:12

horselover23 schreef:
Het verbaasd mij eigenlijk dat ze nog steeds gevraagd worden om demonstraties te geven.

Tja, ze zal zichzelf wel schriftelijk aanprijzen en Hoge School dressuur klinkt dan heel chique. Vergeet niet dat organisatoren van evenementen zelf meestal geen verstand van paarden, laat staan dressuur hebben.
Maar hier zou ze vierkant worden uitgelachen, of ze krijgt heel luid boe-geroep

Verder denk ik dat amazone meer heeft aan opbouwende kritiek en dat TS er geen goed aan heeft gedaan zulke filmpjes van een ander te plaatsen. Eigenlijk niet netjes, vind ik zelf. Heeft TS hekel aan amazone, wat is de relatie tussen TS en amazone?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:26

Jeetje wat een onvriendelijk beeld!
Die fjord lijkt het ook totaal niet leuk te vinden, hij gaat hartstikke in protest!
Het ziet er allemaal te geforceerd uit.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:31

deze discussie is al vaak gevoerd en vind je het niks prima maar zo overdreven commentaar hou het een beetje bij je ..

de bak was gister tijdens de upd enorm zwaar het was voor gussje en jolanda dan ook enorm zwaar hier goed in te rijden..

een beetje dressuurpaard had hier helemaal geen piaffe in kunnen lopen..

het blijft een leuke combi en knap wat jolanda met hem heeft bereikt z2 met 20 winstpunten heeft ze heus niet zomaar ergens vandaan getoverd!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:40

Niemand zegt dat ze niet kan rijden. We zien alleen veel protest en miscommunicatie en half werk. Als de combinatie dit al jaren doet, zouden ze zelfs in de klei nog wat moeten kunnen laten zien. Een zware bak is geen excuus voor een eenzijdige spaanse pas, bv.
Een zware bak is geen excuus voor te ver naar achter gebrachte onderbenen van amazone. Ik denk dat kritiek helemaal niet slecht is, je moet wel de waarheid onder ogen zien.
Als er betere filmpjes zijn, zouden die beter geplaatst kunnen worden. Op deze filmpjes is gewoon slecht werk te zien, dus dan krijg je dat ook te horen. Ongeacht wat ze verder allemaal kunnen.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:44

aahhh guusje ,,deze vind ik niet zo geweldig.. ,volgens mij kunnen ze beter

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:57

Ik vind het geen vriendelijk beeld geven. Het is te onrustig en ziet eigenlijk niet uit als een goede samenwerking. Je ziet echt dat ze eróp zit, en niet erín... maar dat is hoe het op mij overkomt.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:58

ik ben het helemaal eens met iedereen. dat is geen passage maar gewoon dribbelend stappn volgens mij. een meisje die ik ken is fan van haar. maar nu ik deze filmpjes zie snap ik daar niks van. natuurlijk is het knap om met een fjord z2 te rijden maar ga dan een clinic geven op dat nivaeu en geen kunstjes vertonen als je paard dat niet kan

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 17:50

Lusitana schreef:
horselover23 schreef:

Tja, ze zal zichzelf wel schriftelijk aanprijzen en Hoge School dressuur klinkt dan heel chique. Vergeet niet dat organisatoren van evenementen zelf meestal geen verstand van paarden, laat staan dressuur hebben.

Maar hier zou ze vierkant worden uitgelachen, of ze krijgt heel luid boe-geroep

Verder denk ik dat amazone meer heeft aan opbouwende kritiek en dat TS er geen goed aan heeft gedaan zulke filmpjes van een ander te plaatsen. Eigenlijk niet netjes, vind ik zelf. Heeft TS hekel aan amazone, wat is de relatie tussen TS en amazone?

Waarom zou ik geen foto's mogen plaatsen terwijl heel nederland naar de show had kunnen gaan
Daarbij vind ik dat er ook weer flink word overdreven.
Guus liet op de show ook hele mooie stukjes zien.
Zijn drafappuyement kunnen een hoop KWPNers nog een puntje aan zuigen.
Zijn piaffe en passage is niet perfect nee maar ik zie een andere fjord het nog niet zo snel doen.
De bak was echt zo loodzwaar dat een Lingh hier ook niet perfect in zou lopen.
Ik heb aan de bakrand gestaan en het protest waar jullie het allemaal over hebben viel reuze mee. In de piaffe en passage heeft hij het moeilijk maar dat lijkt me logisch.
Ik heb in de Z1 en Z2 kuren heel wat meer spanning en verzet gezien.
De pony was verder netjes aan het bit (wat anders geweest is dus ik vond dit al zeer netjes!).

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:58

bij een paar filmpjes leek het er ook even op dat die onregelmatig liep

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:17

ik bewonde rze allebiij enorm maar ik denk dat ze hier allebij nogal moe/uitgeput of iets dergelijks waren want voorwaarts is het ook niet echt...
Ze hadden waarschijnlijk hun dag niet..(?)
(hoe komen ze anders op GP niveau???)
Dit zegt niet dat ik vind dat het een fijn beeld geeft..

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:23

NathalieW schreef:
(hoe komen ze anders op GP niveau???)

Zij rijden niet op GP niveau, ze doen bepaalde oefeningen die in de GP ook voorkomen, zij het in een meer afgewerkte vorm. Ik vind het ook geen ontspannen/prettig beeld geven, maar heb de combinatie niet irl zien rijden, dus vind het moeilijk om er nu zo wat over te zeggen. Ik kan al die oefeningen iig nog niet rijden met mijn KWPN-er en ben ook nog lang geen Z2, dus vind het wel knap van ze.

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:07

Nou hoor ik bij hun best wel vaak excuus
Vorig jaar zag het er ook zo uit en hadden heel veel mensen zoiets van HUH? en toen was de bak ook te klein en het was te druk en weet ik wat en paard had zijn dag niet...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:13

Ik vind het een voorbeeld van een veel te braaf paard

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:31

Lusitana schreef:
Niemand zegt dat ze niet kan rijden. We zien alleen veel protest en miscommunicatie en half werk. Als de combinatie dit al jaren doet, zouden ze zelfs in de klei nog wat moeten kunnen laten zien. Een zware bak is geen excuus voor een eenzijdige spaanse pas, bv.
Een zware bak is geen excuus voor te ver naar achter gebrachte onderbenen van amazone. Ik denk dat kritiek helemaal niet slecht is, je moet wel de waarheid onder ogen zien.
Als er betere filmpjes zijn, zouden die beter geplaatst kunnen worden. Op deze filmpjes is gewoon slecht werk te zien, dus dan krijg je dat ook te horen. Ongeacht wat ze verder allemaal kunnen.

100% mee eens

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:49

En dit laat zien dat er veel te veel brave paarden zijn in NL.
Ik heb alleen het 1e filmpje nog gezien, maar wat daar gebeurd is niet veel meer dan het slaan naar de spoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:53

maarja de paarden die dit niet pikken zijn de zogenaamde lastpakken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:55

Juist, maar als alle paarden zo slim zouden zijn. Zo de paardrijdende massa toch behoorlijk gekrompen zijn

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:07

Taaclover schreef:
Waarom zou ik geen foto's mogen plaatsen terwijl heel nederland naar de show had kunnen gaan
Daarbij vind ik dat er ook weer flink word overdreven.
Guus liet op de show ook hele mooie stukjes zien.
Zijn drafappuyement kunnen een hoop KWPNers nog een puntje aan zuigen.
Zijn piaffe en passage is niet perfect nee maar ik zie een andere fjord het nog niet zo snel doen.
De bak was echt zo loodzwaar dat een Lingh hier ook niet perfect in zou lopen.
Ik heb aan de bakrand gestaan en het protest waar jullie het allemaal over hebben viel reuze mee. In de piaffe en passage heeft hij het moeilijk maar dat lijkt me logisch.
Ik heb in de Z1 en Z2 kuren heel wat meer spanning en verzet gezien.
De pony was verder netjes aan het bit (wat anders geweest is dus ik vond dit al zeer netjes!).

Er is een verschil met dingen onder de aandacht brengen op deze manier en naar een show gaan, maar dat terzijde.
Luister, je mag van mij best filmpjes plaatsen, maar als je wat beters had kunnen laten zien, was er niet zoveel commentaar gekomen. Waarom plaats amazone zelf de fimpjes niet?
Ik kan hier ook wel een filmpje van weet ik het wie op zetten, maar wat heeft de ruiter/amazone daaraan?
Wat is dan de bedoeling achter zo´n filmpje?
"Kijk, dit heb ik gezien op de paardendagen".
Nou leuk, waarom trek je je dan zoveel aan van het commentaar?

Lingh zal ook in een loodzware bak presteren, dat kan ik je verzekeren. Van de grond komen heeft maar gedeeltelijk met de ondergrond te maken.

Als het protest meeviel, waarom staan hier dan tig fimpjes met protest en niet tig filmpjes van betere momenten?
Absoluut waar dat er in de dressuurring ook een hoop protest te zien is, maar het gaat nu even over deze filmpjes en niet over alle paarden in Nederland.

Ik snap dat er mensen rondlopen die een enorme bewondering voor deze combinatie hebben, maar er lopen ook mensen rond die weten hoe het echt hoort en , eh, daar krijg je dan het soort commentaar van wat je hier allemaal kunt lezen.

Ik zit nog steeds met de vraag waarom het zo moeilijk te accepteren is dat mensen met eerlijke, kloppende kritiek komen als het gewoon filmpjes zijn van een optreden waar je verder niks mee te maken hebt?

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:11

Ik vind dat jullie wel erg overdreven reageren. Oke haar benen zitten idd behoorlijk ver naar achter. Ik zie dat hele verzet niet zo hoor. Ik kan me het wel voorstellen zo als die bak vrij zwaar was. En ik zie geen oren naar achter, maar oren opzij. Ten teken datie zijn aandacht erbij heeft.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:22

Beloved; Kijk even goed naar het eerste filmpje en denk dan nog een keer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:27

KiWiKo schreef:

Ga ik in mee

Ik kan me voorstellen dat het iets minder ging vanwege een zware bak, maar zoals ik meerdere mensen hier zie vertellen gaan de meeste oefeningen altijd wel een beetje zo. Een clinic geven is leuk, maar als je paard het niet aan kan of het niet leuk vind hou het niveau dan een klein treetje lager, doe je jezelf en het paard op de langere duur een stuk meer plezier mee, en buiten dat kun je dit commentaar natuurlijk verwachten, ook als het Anky was geweest.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:31

KiWiKo schreef:

Ik ben het met je eens,
ik heb de combinatie regelmatig gezien, en ik vind het waardeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:38

Ik vind dat je niet te serieus moet gaan doen als je zo'n combinatie beoordeeld. Ik zie het meer als iets ludieks met een hoge amusementswaarde. Ik denk dat Jolanda dat zelf ook wat meer mee moet nemen in haar clinics, ze is zelf zo vreselijk serieus over alles wat ze met Guusje doet en die naam Olympic Guusje schept nogal wat verwachtingen. Naar mijn idee moet ze er gewoon een leuke show vanmaken en vooral niet refereren aan GP oefeningen en dan is het best leuk wat ze doet.