Badira&July 1e keer@HAW

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Re: Badira&July 1e keer@HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:25

Whaa, badira is geweldig!

Sorry hoor, maar ik vind je zeer onverstandig. Een haflinger inrijden zonder cap, en nu een paard rijden die 3 jaar niet heeft gelopen......
zonder cap
Je hebt geen verantwoordelijkheidsgevoel. Maarja, boeiend, als jij een keer goed op je hoofd valt, zet je het liefst voortaan 2 cappen op je hoofd.

Tenen naar binnen, en springles nemen!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:26

Pattypaard schreef:
love_sander: volgens mij had ze geen last van de vliegen hoor,soms trok ze wel naar beneden heen maar dan ook echt naar beneden en niet een beetje.

Naja het lijkt IMO gewoon dat het paard naar beneden trekt.
Misschien ben je te sterk in de hand?
Ik heb enkele fotos van je haflinger gezien, die liep precies het zelfde.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:59

love_sander schreef:
Pattypaard schreef:
love_sander: volgens mij had ze geen last van de vliegen hoor,soms trok ze wel naar beneden heen maar dan ook echt naar beneden en niet een beetje.

ehm..dat was van chingyi(haflinger) niet van mij
al sta ik misschien wel soms rijden op de foto van op de haflinger,,
maar wie er normaal altijd op rijd is chingyi.
Volgens mij ben ik niet te sterk in de hand, zou natuurlijk altijd kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:19

Bobbielover schreef:
Tenen naar binnen, en springles nemen!

De basis dressuur erin stampen lijkt me beter

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:53

Pattypaard schreef:
love_sander schreef:

ehm..dat was van chingyi(haflinger) niet van mij
al sta ik misschien wel soms rijden op de foto van op de haflinger,,
maar wie er normaal altijd op rijd is chingyi.
Volgens mij ben ik niet te sterk in de hand, zou natuurlijk altijd kunnen

Ik had het ook over ChingYi.
Dat van jou ziet er iig al beter uit door de cap

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:55

HOeveel verzorgpaarden heb jij wel niet IK heb der 1 heb der zat aan En als je eerst is goed les neemt dan kom je ene heel eind maar zoo

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:01

Ja, volgens mij heb je er nogal veel.
Misschien is het een plan om al je tijd en energie in 1 pony te steken. Daar flink mee gaan lessen zodat je goed leert rijden. En dan misschien weer 1 erbij nemen. Dan zul je zien dat je van de lessen wat geleerd hebt. En ook zonder begeleiding een aardig eind komt

pindakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:13

aparte techniek heeft die pony met springen

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 21:28

cap lijkt me eigenkeus..maar ik ga denk ik toch maar weer met cap rijden...
July is hartstikke mak...voorheen van alles mee gedaan..Ze heeft ook wedstrijden gelopen enzo..het afbuigen doet ze als vanzelf alleen in het begin moet je een klein beetje vragen maar dan gaat ze vanzelf...

DIT TOPIC GAAT NIET OVER MIJN HAF!!!VOOR VRAGEN STUUR MAAR EEN PM!!! Thnx

Dit paardje mag ik rijden als ik zin heb...ik zou die anderen noooooit in de steek durven laten. Maar als ik eens tijd en zin heb kan ik daarheen gaan en even rijden als ik wil. Dus mijn bijrijdtpaard]

Ben nu met July ook al veel wendingen aan het rijden..heb vandaag ook heeel eventjes gereden en veel gestapt en veel voltes gedaan...eerst heb ik haar even losgegooit om haar zelf maar even aan het werk te zetten zonder iemand erop en toen heb ik wat stapoefeningen gedaan en dat ging heel goed

noekje: bedankt :d het is een volbloed arabier
Ja ik weet het...maarja het is een begin...hier trok ze af en toe even naar beneden

KindnessM: over cap staat boven...Bedankt ja dat zadel van de haflinger past ook niet en beinvloed mijn zit...zonder zadel zit ik dan ook veel beter op hem. Maar ben nu aan het zoeken voor een goed dressuurzadel.

veraA: Die pony die springt daar normaal met gemak overheen dus daar zal het niet aan liggen...ze probeert gewoon uit wat ze kan en niet kan...want direct toen de balk ernaast lag ging ze er ineens wel overheen...ze stelde zich gewoon aan. maar Ok volgende keer een grondbalk erbij
En dat "heel veel" troep valt wel mee...er lag alleen zo'n rood ding in en de eigenaar was ergens mee bezig en dat is er ondertussen alwer uit

miranda1983:"nee ik zet mijn handen niet vast...dat lijkt wel heel erg zo zie ik maar ik zet ze echt niet vast wel is het zo dat ik bij Badira in draf meer druk moet zetten en dan er met mijn handen naar het zadel toe ga, maar vastzetten doe ik absoluut niet

loveshadow: bedankt haha ja idd...maar af en toe dan "trekt"ze me echt uit het zadel en dan heb ik geen grip meer haha
ahh zal wel lukken

veraA: ik longeer of laat haar even loslopen voordat ik erop ga

love_sander: Ze heeft geen last van vliegen maar ze trekt idd wel af en toe de teugels uit je handen

Rafaela: hahaha bedankt...ze lijkt ook heel veel op mijn verzorgponytje...ik was dan ook meteen verliefd op der toen ik haar voor het eerst "zag" en ben nu dan ook echt zo'n geluksvogel dat ik haar mag bijrijden

gekkesies: heeey!! bedankt
ik zet ze niet vast en ja bij July idd veel wendingen maken enzo

Whisperke: Bedankt...Bij Imke daar en dan nog een stukje verder
Ja dat lukt zeker wel wissel gewoon om...ik kan daar niet elke dag terecht dus de dagen dat ik daar niet terecht kan...zijn er best wel veel...rijdt ik gewoon om Marcus

Bobbielover: hahaha jah he
tjaah capgedeelte staat bovenaan

love_sander: nee ik trek het paard absoluut niet naar beneden....ik vraag het...dat kan dan dus ook vaker een heeel aantal rondjes duren maar ik ga er niet aan lopen reiten.
Mijn haflinger loopt aan de loste teugel al naar beneden dus dan kun je absoluut niet zeggen dat ik trek

noedel: de paarden kennen de basis...ze hebben wedstrijden gelopen enzo. Het zijn uitstekende leerpaarden en beheersen de basis super hoor. Dat IK nog veel moet leren is anders.

Ja zeg loop es ff niet zo te zeuren over een cap...heey als ik val is het mkijn probleem en niet die van jullie dus niet zo onnozel reageren...en dan heb ik het maar over 1 iemand en doe zal het zelf wel weten denk ik

ik heb maar 3 verzorgpony's die ik echt verzorg..waarvan ik er 1 rijdt.
Deze 2 doe ik alleen als ik eens zin heb om langs te komen.

pindakaas: dat heeft ze idd het dan ook erg raar..aan haar techniek moet nog veel verbeterd worden

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:40

HEt zijn alleen maar tips hoor als je der nou wat mee doet..
Als je les neemt leer je nieuwe dingen om je paard nog beter te laten lopen

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 21:41

voor je het nog niet weet...ik les af en toe met mijn haf

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:46

Iedereen heeft commentaar, wel terecht commentaar, maar vind dat ook best gezegd mag worden dat je rijden wel degelijk vooruit is gegaan.. Heb nl ook n topic gezien van jou op die haf en vind dit er al wel beter uitzien! Verder ga ik mee met het gegeven commentaar, doe er wat mee ..
Ik pm je over die haf Ben wel benieuwd eigenlijk

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:47

@ Chingyi, in je lange reacties staan alleen maar ontkenningen en smoesjes. Ik denk dat ik voor iedereen hier spreek als ik zeg, dat we het beste met jou en je paardjes voor hebben. Daarom geven we tips, en soms ook commentaar. Commentaar komt iets harder aan, waardoor je er dus waarschijnlijk iets meer overna gaat denken.

Meid, geef dan even eerlijk toe. Dat dat rode ding wél gevaarlijk is, of hij er nou even of heel lang lag, of hij nu weg is of er nog ligt. Hij was op dat moment dat je de foto's nam gewoon gevaarlijk. Daar kun je geen excuus voor bedenken, dat is gewoon zo. Geef dat dan ook toe.

Over het springen zonder grondbalk geef je een goede reactie. Je geeft een verklaring dat het niet aan die geen grondbalk lag. Maar dat je er voortaan 1 zal gebruiken, en dat is goed van je

En over je cap. Ik vind het gewoon dom. Hoeveel mensen zijn er wel niet van hun pony gevallen, hersenschudding, schedelbreuk, of erger. Er zijn meerdere mensen overleden door wonden aan hun hoofd. Dus ik vind het gewoon dom, en wil voorkomen dat het ook met jou gebeurt

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 21:50

veraA: ik zeg toch ook niet dat het niet gevaarlijk is zeg alleen dat die er nu uit is
haha ja klopt...ga dan ook maar weer eens een nieuwe aanschaffen

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:50

veraA schreef:
@ Chingyi, in je lange reacties staan alleen maar ontkenningen en smoesjes. Ik denk dat ik voor iedereen hier spreek als ik zeg, dat we het beste met jou en je paardjes voor hebben. Daarom geven we tips, en soms ook commentaar. Commentaar komt iets harder aan, waardoor je er dus waarschijnlijk iets meer overna gaat denken.

Meid, geef dan even eerlijk toe. Dat dat rode ding wél gevaarlijk is, of hij er nou even of heel lang lag, of hij nu weg is of er nog ligt. Hij was op dat moment dat je de foto's nam gewoon gevaarlijk. Daar kun je geen excuus voor bedenken, dat is gewoon zo. Geef dat dan ook toe.

Over het springen zonder grondbalk geef je een goede reactie. Je geeft een verklaring dat het niet aan die geen grondbalk lag. Maar dat je er voortaan 1 zal gebruiken, en dat is goed van je

En over je cap. Ik vind het gewoon dom. Hoeveel mensen zijn er wel niet van hun pony gevallen, hersenschudding, schedelbreuk, of erger. Er zijn meerdere mensen overleden door wonden aan hun hoofd. Dus ik vind het gewoon dom, en wil voorkomen dat het ook met jou gebeurt

HElemaal mee eens!!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:51

Helemaal met veraA eens. Het is erg onverantwoordelijk. Ik denk dat het verdere commenteer al gezegd is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:42

Geweldig.........zoals je nu weer rijdt. (Ja moet toch positief commentaar geven toch?) En goh dat zonder cap is natuurlijk eigen keus maar ja wij moeten er weer voor de tigste keer tegen aankijken. (je schreef in een ander topic dat je met je haf onderuit gegaan bent, jammer dat je nog niets geleerd hebt daarvan) En natuurlijk ga je voor de honderdste keer een zadel, cap en weet ik het wat allemaal nog meer aanschaffen. Of ga je toch maar weer op allerlei topics reageren waar iets te koop is en dan uiteindelijk toch maar weer niet doen en in de winkel je zoveelste anky-pad aanschaffen.

Vat dit niet negatief op, mijn bedoelingen zijn net zo positief als die van jou

Wishful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:36

slimmerik schreef:
Geweldig.........zoals je nu weer rijdt. (Ja moet toch positief commentaar geven toch?) En goh dat zonder cap is natuurlijk eigen keus maar ja wij moeten er weer voor de tigste keer tegen aankijken. (je schreef in een ander topic dat je met je haf onderuit gegaan bent, jammer dat je nog niets geleerd hebt daarvan) En natuurlijk ga je voor de honderdste keer een zadel, cap en weet ik het wat allemaal nog meer aanschaffen. Of ga je toch maar weer op allerlei topics reageren waar iets te koop is en dan uiteindelijk toch maar weer niet doen en in de winkel je zoveelste anky-pad aanschaffen.

Vat dit niet negatief op, mijn bedoelingen zijn net zo positief als die van jou

Ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd begrijpen, maar volgens mij moet hier helemaal niemand iets . Of klikt jouw muis uit zichzelf op bepaalde links?

On(this)topic: meiden, leuke foto's, veel plezier met de paardjes en ga voor datgene wat belangrijk voor hen is

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:26

ChingYi schreef:
cap lijkt me eigenkeus..maar ik ga denk ik toch maar weer met cap rijden...
July is hartstikke mak...voorheen van alles mee gedaan..Ze heeft ook wedstrijden gelopen enzo..het afbuigen doet ze als vanzelf alleen in het begin moet je een klein beetje vragen maar dan gaat ze vanzelf...

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb laatst ook op een paardje gereden die 2 jaar niet heeft gereden maar Z dresuur is geweest, maar dat wil niet zeggen dat ze makkelijk aan de teugel ging en netjes stelling had, het zou bij die van jou misschien wel kunnen, maar het is niet logisch omdat ze voorheen alles al kon

ik heb maar 3 verzorgpony's die ik echt verzorg..waarvan ik er 1 rijdt.
Deze 2 doe ik alleen als ik eens zin heb om langs te komen.
Dit vind ik ook geen goede stelling van een verzorgpaardje hebben, lijkt mij ook niet fijn voor de paarden om alleen te komen wanneer jij zin hebt, dan worden ze ineens 3 dagen gereden en dan weer 2 weken stil, lijkt mij niet prettig ook niet voor de eigenaar en als je goed bezig wil zijn met de paarden dan hou je het maar bij 1 en ga je daar mee verder niet de helft daar en de helft daar.
En dat van de cap ben ik het met de rest eens, zet dat ding eens op!

858585

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:28

Hoi, leuke paardjes, ik had al eerder gezegd dat houding deels afhankelijk is van t paard wat je rijd! Deze foto's zijn hier t bewijs van, je zit een stuk beter!

Natuurlijk is er nog een hoop te leren, maar goed je zegt ook niet dat je geweldig bent dus dat lijkt mij geen probleem!

Wel wil ik even commentaar geven over t af en toe rijden van paarden die verder niets doen : Pas daar heel erg mee op. Na een half uurtje ontspannen lopen in jullie ogen kan t beestje al stijf van de spierpijn staan de volgende dag!
stalbenen komen hier ook uit voort < zorg dus als je gaat rijden dat je een opbouw en afbouw inplant. Buitenritje, rijden , trainen, buitenritje ofzo ! En niet een dag je paard ff aan t werk zetten, spieren bouw je er niet mee op , wel verzuring en dat kan op lange termijn erg schadelijk voor je paard worden.

Ik weet dat je met de beste bedoelingen voor je paardjes zorgt, tot nu toe heb je van mij ook alleen maar opbouwende jkritiek en complimenten gekregen, maar dit wilde ik toch even zeggen!

Groetjes Belinda

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:35

tjee, je wil die bruine wel meteen hard aan het werk zetten zeg!

ten eerste, na 3 jaar rijden kan het paard uiteraard erg stijf zijn, dus is het niet te bedoeling dat je hem zoals jij zegt 'naar beneden laat lopen', tenzij het paard het zelf aangeeft. Na 3 jaar niet rijden, vind ik het longeren alleen al lang zat, het paard kan daar echt spierpijn van krijgen.

Ook van je cap; het is je eigen keuzen maar ik vind het domste wat je kan doen!! stel dat het paard je ervan af gooit.. watdan? Baas/jij verantwoordelijk voor schade?

en je kan wel zeggen dat iedereen geen rot commentaar moet geven, maar ik denk toch echt dat de meeste echt gelijk hebben!

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:34

@slimmerik:
ik zal maar er niks aan toe voegen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:48

Ze heeft al weer op een topic gereageerd waar 3 pony's gratis worden aangeboden. Uhhhhhhhhh oh ja die rijdt ze er ook nog wel even bij....gna gna gna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:55

ChingYi schreef:
noedel: de paarden kennen de basis...ze hebben wedstrijden gelopen enzo. Het zijn uitstekende leerpaarden en beheersen de basis super hoor. Dat IK nog veel moet leren is anders.

Vast wel, maar na 3 jaar stil staan is het misschien wel handig om weer even onderaan te beginnen ipv wedstrijdniveau?

We zullen maar zeggen dat eerder gehaalde resultaten geen garienties zijn voor de toekomst?

Ik had het ook eigenlijk over jou, want als JIJ nog veel moet leren, waarom zou je dan al hoger dan het basis niveau gaan rijden (ook al kunnen die paarden dat nog zo goed) ?

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:03

euhhm 1:da paard heeft drie stilgestaan,dus waar is in vredesnaam je cap,je gaat rijden op eens tuk grond waar zo te zien allemaal dingen staan,da paard is lang niet gereden wat denk je dat der gebeurd als die der vandoor schiet of ideoot gaat doen je klapt mijn ze beiden in die ongein daar?
2:springen doe je et grondbalk heb je die niet spring dan niet,