[NRPS] Akim's Pako @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elibeest

Re: [NRPS] Akim's Pako @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:46

super hoor marsss... t is alleen ook nooit goed op bokt he.... rij je m rond en diep krijg je van: hij loopt te diep.. hij loopt achter de loodlijn... enz enz enz... (ook al ben je m dan rond en diep aan t losrijden...) rij je m meer op druk en mooier opgericht dan is t weer: hij loopt te opgekropt en te kort in de hals....

Rij gewoon je proeven zo en je hebt zo weer winst hoor....

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 09:19

dankuu _/-o_

ik vond hem zo echt super lopen, totaal niet opgekropt igl hij was gewoon lekker constant in zn aanleuning

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:52

haha.. nou je zag t op je laatste wedstrijd... rijd m zo en je hebt gelijk 2 winst

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:53

die 4e foto

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:55

Passoa schreef:
Pako Ft. Marsss Jaa

Super foto ;s he! Echt hij stond iedereen x weer kwijlend stil!
Enne geen dank hoor voor het foot's maken een groomen Doe het graag !!

Hey Yv,

t is wel duidelijk dat we t fotograveren aan jou moeten overlaten

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 15:44

elibeest schreef:
die 4e foto

uhuu die 4de is zeker wel mooi

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:09

De nek (achter de oren) hoort het hoogste punt te zijn en de neus ten alle tijden voor de loodlijn.. Als je de hals wat rond wilt krijgen, geef hem dan de ruimte dat het kan.
Ik zou nooit aan bevelen een pony diep te rijden, onder welke omstandigheden dan ook en op deze plaatjes zie je dan de totaal verkeerde uitwerking. Zo mag een pony nooit in de ring verschijnen, sorry. Zijn hoofd zit gevouwen, is niet gedragen.
Verder lijkt het alsof je niet genoeg gewicht in het zadel legt. In galop kom je er zelfs uit. Dit komt waarschijnlijk door een licht voorover kiepen of in elk geval gewicht naar voren plaatsen, zoals zichtbaar op sommige foto´s. Probeer je bekken goed achterover te kantelen, borst naar voren/schouders naar achteren.
Wel een hele mooie pony. Veel succes ermee.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:40

Lusitana schreef:
Zijn hoofd zit gevouwen, is niet gedragen.

De pony zijn hoofd zit zeker niet gevouwen en is wel zeker gedragen. je kunt nl. op ieder moment in de oefening hem meer ruimte geven en hij blijft dan heel mooi in zijn "zelfhouding". Dit is alleen mogelijk als ie dus wel gedragen is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:49

Waarom staan er dan niet wat foto´s bij waarop de neus voor de loodlijn is met een gebogen hals...

Ik oordeel alleen plaatjes, ik weet niet wat de pony op andere momenten doet of kan. En op deze plaatjes gaat het fout.

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:55

Mooie pony!!
Probeer alleen wa meer op je kont te zitten, op sommige foto's lijkt het alsof je vrij ver in je zadel zit.
Iets meer ruimte in die hals mag best, maar het zijn natuurlijk momentopnames.. Maar het zou een mooier beeld geven. succes ermee.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:59

zal vragen of ze binnenkort wat andere foto's maakt en plaatst

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:27

hmm zo goed dann

Afbeelding
-was me teugel kwijt en zie zelf hoe die wel zn hoofd wel draagt
(Wel beetje bagger foto maar het gaat om zn houding)

Afbeelding
- zo genoeg halsvrijheid

hmm zo beginnen we dus altijd en niet gelijk in de krul horr, die eerste foto's zijn van de stukken dat ie goed ging lopen

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:26

Wat is boktdus okweer een zeik forumhe;) Mar!!Ik en eli en bar uiteraard weten als geen anderedat het er gewoonsuper uit ziet! En daar is de jury het mee eens dus wie is bokt om daar wat over te zegge rij voor jezelf!! Plaats opbokt wat je leuk vind
Maarree eli foto's maken EN voorlezen uhmmkben dan weleen vrouw maar dat kan ik toch echt niet

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:55

eli lezen.. jij foto's

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:06

whaha maar dan moet je wel uitkijken dat je geen aanwijzingen geeft want anders wordt mar dalijk gediskwalifiseerd.... Ofik maar gewoon foto's bij het losrijden Het is nu toch weer buiten losrijden binne proeven En binnen foto's zijn vaak niet zo mooi heh

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:50

Ah is vorige keer ook goed gegaan hoor... en als ze maar met losrijden al goed naar eli luistert... komt t allemaal wel voor elkaar

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:41

Whaha jij zegt het

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:37

Lusitana schreef:
De nek (achter de oren) hoort het hoogste punt te zijn en de neus ten alle tijden voor de loodlijn.. Als je de hals wat rond wilt krijgen, geef hem dan de ruimte dat het kan.
Ik zou nooit aan bevelen een pony diep te rijden, onder welke omstandigheden dan ook en op deze plaatjes zie je dan de totaal verkeerde uitwerking. Zo mag een pony nooit in de ring verschijnen, sorry. Zijn hoofd zit gevouwen, is niet gedragen.
Verder lijkt het alsof je niet genoeg gewicht in het zadel legt. In galop kom je er zelfs uit. Dit komt waarschijnlijk door een licht voorover kiepen of in elk geval gewicht naar voren plaatsen, zoals zichtbaar op sommige foto´s. Probeer je bekken goed achterover te kantelen, borst naar voren/schouders naar achteren.

Zo mag een pony nooit in de ring verschijnen... hmm... Daar ben ik het niet mee eens.
Ik ga geen discussie voeren over rond en diep rijden. Pako loopt in dit systeem goed, en gaat geleidelijk aan zelfs steeds beter. Deze combi heeft nu iedere wedstrijd een dikke wp en prijs.
Misschien zien de juryleden het wel verkeerd, en jij goed, je weet het niet tegenwoordig he?!)
Marleen dr houding is een moeilijk punt. Ze is zelf een beetje onzeker in haar rijden en daardoor af en toe wat afwachtend. Maar ja, zo heb ik er meer hoor meis ! Gewoon meer op concours, en lekker met mij mee naar de Orun om ervaring op te doen.
Komt goed!!!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:38

Lusitana schreef:

Zo mag een pony nooit in de ring verschijnen... hmm... Daar ben ik het niet mee eens.
Ik ga geen discussie voeren over rond en diep rijden. Pako loopt in dit systeem goed, en gaat geleidelijk aan zelfs steeds beter. Deze combi heeft nu iedere wedstrijd een dikke wp en prijs.
Misschien zien de juryleden het wel verkeerd, en jij goed, je weet het niet tegenwoordig he?!)
Marleen dr houding is een moeilijk punt. Ze is zelf een beetje onzeker in haar rijden en daardoor af en toe wat afwachtend. Maar ja, zo heb ik er meer hoor meis ! Gewoon meer op concours, en lekker met mij mee naar de Orun om ervaring op te doen.
Komt goed!!!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:56

Oke, af en toe was het mooier geweest om de hals iets uit te schuiven. Ikwas hier zelf niet bij aanwezig, anders had ik er wel een klein beetje aan veranderd.

marsss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 19:11

agh ja me houding is iig al een stuk beter dan dat het was
En ja als de jury ook zou vinden dat Pako een verkeerde halshouding had dan zou ik vast geen winst rijden en zal er vast wel commentaar op me protocol staan

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:40

ziet er netjes uit voor een net beginnende b ruiter !
stoere pony !

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 08:30

Hey Bar gaat ze dan met Pako mee Dat zou zooooo stoer zijn...
Nu maar wel even afwachten of ze kan rijden zaterdag maar oke

hihi.. mag eli dan ook mee?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:07

Tuurlijk mag je mee! Ja, ze gaat met Pako meerijden voor de Orun. Ik had een slachtoffer nodig, en het is goed voor de ervaring en voor Marleen dr zelfvertrouwen!