Willemieke @ work. (fries!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

Re: Willemieke @ work. (fries!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 20:35

Vind em wel heel erg kort lopen, het ziet er erg gespannen uit, krijg er pijn in mn rug van als ik ernaar kijk .. Voortaan langer laten en dmv overgangen kont eronder proberen te krijgen, vind dit niet de goede manier.. Deze Fries toont heel mooi, en vind dit eigenlijk gewoon zonde..

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 20:39

Mensen bedankt voor de reacties!

Inmiddels weet ik dat ie te kort loopt, daar hoef ik dus geen reacties meer over. Dat is wel duidelijk zo!!

Dus niet meer zo aanvallend!

Beetje jammer dat als je denkt dat het eens leuk is om foto's te plaatsen je gelijk zo afgezeikt moet worden.............

en dan vraag je misschien om commentaar maar mensen het mag soms ook echt een beetje minder.

vr.gr. Wendy.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:18

Ik denk niet dat je het moet zien als afzeiken (oké, sommige mensen zijn niet echt subtiel, maar het is bokt, dus daar moet je rekening mee houden).

Ik vind het een prácht van een peerd, dat absoluut!! De rest is al gezegd, ik zal er ook niet over doorzagen.

Ik weet hoe het is als je wordt aangevallen

Groetjes!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 21:50

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-03-22 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 22:35

heej leuk paardje!
commentaar is al gegen

succes er verder mee!

LadyRoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 00:01

Pfff...ik vind dat sommige hier een beetje ver op de zaak ingaan. Iedereen heeft zijn eigen manier van longeren..ik vind het niet goed als iedereen maar over 1 het zelfde ding door loopt te piepen en dan vooral op zo'n afkrakende manier! Ik krijg haast het gevoel van sommige dat deze meiden hun paard mishandelen! Dat is naar mijn mening niet bepaald opbouwende kritiek..
Naar mijn mening..en dat is MIJN mening is het pessoatuig een fijn hulpmiddel om mee te longeren. Over de kwestie dat ze de longeerlijn door het bit naar de singel leid is ook iets wat mij niet onbekend is..ik heb een tijdlang bij Edwin Agterhuis gewerkt, hij heeft een trainingsstal en richt veel jonge paarden af.
Hij gebruikte deze methode ook bij paarden die al wat verder in hun opleiding waren, maar ook bij de wat groenere paarden. Wat wel heel belangrijk is om niet aan de longeerlijn te trekken, maar het paard met de zweep hierna toe te drijven. Zodanig kan je, je paard met deze lijn iets begrenzen en eventueel iets buigen. Als je paard loslaat, ontspan jij ook je hand uiteraart! Ik vind deze methode, met het juiste gevoel, dus helemaal niet slecht!!

Zo..nu heb ik even mn zegje gedaan..Verder wou ik nog even zeggen dat ik het een mooi paardje vind

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 21:46

Ik vind het een prachtig paard! Echter, ook ik denk dat het paard achter de teugel loopt. Het hoogste punt van de hals moet net achter de oren zitten, niet halverwege de nek zoals op de foto's. Als ze dezelfde houding heeft als je haar rijd loopt ze helaas in de verkeerde (ongezonde) houding.
Veel succes verder met je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 22:20

wendy007 schreef:

Ik zie echt geen valse houding en ze knijpt al helemaal niet met d'r staart tussen d'r billen. maar dat is jouw mening.

www.hansanders.nl

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:54

friezen hebben idd snel de neiging om te opgekropt te gaan lopen, doen ze van nature
daarom is het juist van belang om van deze paarden wat meer lengte te vragen in de hals, rond lopen kan ze wel, maar het neusje eruit is van belang. daarom zou ik haar meer ruimte geven met de pessoa, zodat ze die ruimte en lengte dan ook kan opzoeken. door zo kort te longeren leert ze idd juist om in die valse houding te lopen, door meer ruimte zal ze waarschijnlijk ook wel eens de rug wegdrukken, maar als ze dan wel stukken mooi naar beneden gaat kun je die toch belonen en stimuleren?
dan gaat het gelijdelijk steeds wel wat beter.
ik longeer mijn paard met 'het touwtje van haanstra' maar heb hem eigenlijk altijd best lang staan. hij is er juist een die heel snel zijn rug wegdrukt, maar zo leert hij wel zelf die ontspanning dan ook weer op te zoeken. en wordt hij daar als het ware voor beloont, omdat hij dan lekker lang en ontspannen kan lopen.
ik zou zeggen probeer het gewoon eens een tijdje, en kijken hoe dat gaat
verder vind ik het echt een super mooi paard, dus daar mag je trots op wezen!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:59

Ik vind het een super mooie fries !!!
Over het longeren heb ik geen commentaar, want je bent al helemaal de grond in gestampt en ik doe dat niet.

Sommige reacties vind ik wel erg ver gaan .. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:03

mooi paardje
vind vooral de 5e foto heel mooi..
ga verder geen commentaar geven iedereen heeft zijn eigen manier van trainen en ik denk dat jij het beste weet hoe je je paardje moet trainen..

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:21

wat een kwijl fries over de manier van het longeren ga ik dus geen commentaar meer geven , je zult het wel gesnapt hebben
echt hele leuke foto's !

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:33

als ze zo uit zichzelf zich gaan opkroppen , kan je juist beter het paard wat lager instellen, en hem lekker over de rug laten lopen, is weer eens wat anders, en afwisseling is belangrijk voor een paard. ik vind het er verder niet slecht uitzien, ik maak zo ook me longeerlijk vaak vast , mits ik hulpteugels eraan heb, zonder hulpteugels is het niet verantwoord om je lijn zo vast te maken, wnat dan trek je ze krom.....

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:46

Ik weet niet of iedereen wel weet hoe je met passoa moet longeren?? Er zit namelijk een trainingsschema aan vast. Je begint de eerste periode los te longeren, met weinig druk, zodat het paard er aan kan wennen. Na een aantal keren ga je steeds iets strakker optomen. Je gaat steeds wat strakker, zodat het paard leert meer zijn achterbenen onder het lichaam te brengen en meer balans gaat vinden. Doordat je hem steeds wat strakker optoomt moet hij wel zijn achterbenen eronder plaatsen om meer ruimte te krijgen aan de voorkant. Als je altijd maar op 1 stand blijft longeren dan bereik je dus niets, je blijft stilstaan in de training (okee, het is goed voor de conditie, maar kwa beter lopen blijf je op hetzelfde punt)!

Ik vind dat deze Fries er erg goed bij loopt, ze word goed aan het werk gezet en loopt ontspannen.. Ze loopt ook erg mooi ruim en voorwaarts voor zover ik kan zien. Je moet er alleen opletten dat het hoogste punt van de hals niet in het midden is, maar bij haar oren..
Ik zou zeggen...blijf zo longeren. Misschien ook eens in de dressuurstand voor meer oprichting?

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 21:43

Bedankt marn, ik zal die dressuurstand ook eens uitproberen, ik zal ook eens op het hoogste punt van de hals letten. Thnx voor de nuttige informatie

berthina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 21:48

zo te lezen hebben hier veel mensen verstand van het bijzetten van een paard, maar ik blijf van mening dat een ruiter daar een goedde reden voor heeft en dat je echt niet op een foto kan zien hoe je het wel zou moeten doen!

ik vind het er goed uitzien, straks misschien iets meer over de rug laten lopen!succes!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:49

Gaaf paard zeg! Wat is de afstamming? Ik rijd een Gradus x Lute en ze lijken wel een beetje op elkaar!

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 17:49

Sfieke schreef:
Gaaf paard zeg! Wat is de afstamming? Ik rijd een Gradus x Lute en ze lijken wel een beetje op elkaar!

Dank je, Willemieke is een Krist x Bendert. Krist is jammer genoeg afgekeurd. Gradus paarden vind ik over het algemeen ook wel mooi.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:09

Hee Wendy!

Ik heb met je samen gewerkt op Vlieland! Misschien dat je dat nog weet ..was ff aant rondneuzen en kwam jou fotootjes toen tegen! Ik rijd ook een friese merrie, v.Reitse, ze is 1 jaar onder het zadel en ben haar nu aan het 'trainen'.

Leuke foto's hoor!

Succes met je paardjes!

Julia

wendy007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 18:29

He julia, ja dat weet ik nog haha, wat grappig dat je hier ook op bokt zit, leuk zeg dat je ook een friesje rijd, veel succes met hem!

groetjes Wendy.