Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
furie schreef:zoveel reacties,ik had het niet gezien sorry.Het is me wel duidelijk dat de instructie er mee te maken had,en ik ben er (nu) ook zeker wel van overtuigd dat er mensen beter weten en er genoeg paardjes zijn die springen heerlijk vinden.Maar het zit me nog altijd dwars dat ponys die springen helemaal nix vinden over die sprongen geport worden.Kies je niet de sport uit die bij jouw en je pony past en niet alleen bij jouw denk ik dan. Maar ja ik ben blij dat jullie paardjes er wel plezier aan beleven,zeker en vast !.
Furie
MaSbeL schreef:
dressuur is ook oneerlijk !!!! ze zeggen dat springen niet eerlijk is maar kijk is naar die dressuurruiters... paard vast zetten met slof , bijzetteugels en weet ik veel wat allemaal als dat paard maar met een knik in de nek loopt ... nee dat is eerlijk...
zelf spring ik veeeeeeeeeel liever.. dressuur is zo oneerlijk .. vooral met wedstrijden als de jury je niet mag .. nou dan krijg je zo minder punten .. springen is veel eerlijker , balk er af ? heb je strafpunt .. !!
eerlijk tog ??
en jah ligt er net aan wat je paard leuk vind .. 1 paard houd wel van dressuur terwijl de ander juist niet..
lupa schreef:kortom: het gaat hier in het algemeen gewoon om mensen die niet met paarden om kunnen gaan! en of dat nu springen of dressuur is maakt niet uit!
het heeft niks te maken met welke tak van de sport dan ook!
ik zeg altijd "je hebt paardenmensen en je hebt mensen met paarden"
en als je daar dan slechte instructie aan toevoegd dan krijg je weer een heerlijk onderwerp voor bokt :+
dank je patries-kip
MaSbeL schreef:ik zeg ook niet dat iedere dressuurruiter het paard vast zet .. zo kwam het mayb wel over hoe het daar stond .. maar goed..
zijn ook heus wel goeie dressuurruiters die t paard niet vast zetten .. maar die ik ken .. zetten het paard vast .. gewoon zielig..
maar met wedstrijden van de dressuur is het wel zo.. mogen ze je niet krijg je minder punte..
en tuurlijk springruiters zijn ook niet allemaal eerlijk ...
maar goed..

Citaat:constant in zijn bek hangen
Urielle schreef:en om er nog even aan toe te voegen: de stijlpunten in de B, die gaan ook niet altijd helemaal eerlijk...Och, met de regionale wedstrijden sjoemelen ze met het springen met de tijd, okay, dan moet je nog wel foutloos springen maar er worden hier en daar regelmatig (tienden van) seconden bijgedaan of afgetrokken
Niets is de mens vreemd
livo schreef:In mijn ogen heeft een paard over het algemeen niet zozeer wel of geen zin in springen...maar wel of geen respect voor de ruiter...
shadow0 schreef:livo schreef:In mijn ogen heeft een paard over het algemeen niet zozeer wel of geen zin in springen...maar wel of geen respect voor de ruiter...
Niet mee eens, veel paarden vinden springen echt leuk en dat zie je duidelijk aan ze. Paarden die normaal gesproken niet te enthousiast meewerken gedragen zich ineens top, bij het zien van de hindernis (ook als ze er niet op af worden gestuurd) gaan zich enthousiaster bewegen, oren naar voren (niet alleen met springen maar ook bij het opbouwen en losrijden om de hindernis), etc.
Er is heel veel verschil tussen een paard dat gewoon meewerkt met wat er gedaan wordt, of een paard dat aan alle kanten roept: "JAAA, dit vind ik leuk!!"