vooral voor een eerste keer.
maar je paard heeft er wel dikke lol in
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
evitatinkle schreef:BlOnDeSiL schreef:Heeey leuk man die foto's
Had het ff gemeld dat jullie oefenparcours hadden had ik ff komen kijken. Ze vind springen echt leuk he
hey ja, we wilden jullie nog vragen maar we dachten dat jullie naar die vergadering gingen. Volgende keer zullen we eraan denken!
evitatinkle schreef:manzano schreef:Zo'n losse balk op de grond (daar ook, na de waterbak) heeft een paard dat ik goed kende z'n leven gekost. Hij kwam niet goed uit, sprong toch, landde op de balk en die rolde weg. Het gevolg was dat hij viel/struikelde etc. en z'n been brak. Dat was niet meer te genezen en hij werd dus afgemaakt. Zelfs kleine, simpele sprongetjes kunnen fout gaan. Het zijn geen machine's waarbij je op het springknopje kan drukken ofzo.
Maar wel heel leuke foto's! Ze heeft er duidelijk plezier in.
Arabel heeft vorige week nog op een drafbalk gestaan die splinterde, toen was ze rondjes aan het rennen in de bak. Het heeft geen zin je steeds te moeten afvragen of je wel voorzichtig doet want dan is alles gevaarlijk. Het zijn idd geen machientjes, maar na 8 jaar ga je een paard wel kennen en wat ie wel en niet doet.
evitatinkle schreef:sorry hoor maar waar gaat dit over?? discussie over of een paard wel of niet eens een verkeerde pas kan zetten. Dan moet je helemaal niet gaan springen want zelf een grondbalk kan dan levensgevaarlijk zijn.
Arabel landde vorige week ook op die balk vanuit een sprong..dus?? Manzano, ik vind het nogal vaag wat je nu bedoelt, ik spring zelf ook Z en we weten echt wel wat we doen. Kapje, wat hoeft maar 1 keer mis te gaan, dat kan toch altijd bij alles? Je paard kan na 8 jaar toch ook struikelen in de bak en zijn been breken, gatver wat een belerend toontje. Verdere discussie graag per Pb zodat we dit topic niet verder storen.
manzano schreef:evitatinkle schreef:sorry hoor maar waar gaat dit over?? discussie over of een paard wel of niet eens een verkeerde pas kan zetten. Dan moet je helemaal niet gaan springen want zelf een grondbalk kan dan levensgevaarlijk zijn.
Arabel landde vorige week ook op die balk vanuit een sprong..dus?? Manzano, ik vind het nogal vaag wat je nu bedoelt, ik spring zelf ook Z en we weten echt wel wat we doen. Kapje, wat hoeft maar 1 keer mis te gaan, dat kan toch altijd bij alles? Je paard kan na 8 jaar toch ook struikelen in de bak en zijn been breken, gatver wat een belerend toontje. Verdere discussie graag per Pb zodat we dit topic niet verder storen.
Volgens mij moet je het topic nog maar een keer lezen en dan snap je het misschien wel.
Ik vind het toontje van: ik ken haar al 8 jaar, DUS ze springt het echt wel ook nogal misplaatst. Het was een goed bedoelde waarschuwing. Wat ik met die Z-opmerking bedoel is dat het niet uitmaakt hoe goed een paard kan springen. Ze kunnen altijd verkeerd landen en dan is een losse grondbalk in of na een sprong gevaarlijk. Ik heb helaas meerdere keren een paard erop zien sneuvelen en daarom ben er zo op tegen. Op concoursen leggen ze ook meestal een lat neer om een breedte sprong te omgrenzen.
Tuurlijk kan een paard bij het struikelen ook z'n been breken, dat kan ook in de wei en zelfs op stal, maar dat zijn risico's. En risico's probeer je normaal gesproken zoveel mogelijk uit te sluiten of te verminderen.

!!
layspays schreef:Jeetje wat was die waterbak gaaaaaafff!!!![]()
. Vind het ook een heel gaaf paardje!!