Arabel@springwork (maf paard!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Re: Arabel@springwork (maf paard!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:36

leuke fotos, de waterbak lijkt mij ook nog wat te breed.
vooral voor een eerste keer.

maar je paard heeft er wel dikke lol in

SilenSilvano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:54

evitatinkle schreef:
BlOnDeSiL schreef:
Heeey leuk man die foto's
Had het ff gemeld dat jullie oefenparcours hadden had ik ff komen kijken. Ze vind springen echt leuk he

hey ja, we wilden jullie nog vragen maar we dachten dat jullie naar die vergadering gingen. Volgende keer zullen we eraan denken!

Haha is goed houden we jullie aan

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:13

leuke foto's!! mooi paardje, vind het idd blijkbaar heel leuk

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:41

evitatinkle schreef:
manzano schreef:
Zo'n losse balk op de grond (daar ook, na de waterbak) heeft een paard dat ik goed kende z'n leven gekost. Hij kwam niet goed uit, sprong toch, landde op de balk en die rolde weg. Het gevolg was dat hij viel/struikelde etc. en z'n been brak. Dat was niet meer te genezen en hij werd dus afgemaakt. Zelfs kleine, simpele sprongetjes kunnen fout gaan. Het zijn geen machine's waarbij je op het springknopje kan drukken ofzo.

Maar wel heel leuke foto's! Ze heeft er duidelijk plezier in.

Arabel heeft vorige week nog op een drafbalk gestaan die splinterde, toen was ze rondjes aan het rennen in de bak. Het heeft geen zin je steeds te moeten afvragen of je wel voorzichtig doet want dan is alles gevaarlijk. Het zijn idd geen machientjes, maar na 8 jaar ga je een paard wel kennen en wat ie wel en niet doet.

Als jij zo denkt.......er op staan of vanuit een sprong landen dat is wat anders. Zoals jij zegt: je geeft gewoon de springhulp en klaar...lijkt het wel een machine.

Oh ja, dat paard wat ik bedoelde kende ze ook door en door en sprong Z, dus het zegt niks. Better safe then sorry, maar je moet het lekker zelf weten.

edit: dit paard was juist zó ontzettend braaf!! Hij kwam verkeerd uit en wilde niet weigeren. Kan ELK paard overkomen.
Laatst bijgewerkt door manzano op 23-09-05 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:47

Helemaal met Manzano eens.

Het hoeft maar 1x mis te gaan hoor, en wat zal je dan een spijt krijgen.

Ook na 8 jaar je paard kennen kan hij nog wel eens een verkeerde pas zetten of niet soms?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:27

sorry hoor maar waar gaat dit over?? discussie over of een paard wel of niet eens een verkeerde pas kan zetten. Dan moet je helemaal niet gaan springen want zelf een grondbalk kan dan levensgevaarlijk zijn.
Arabel landde vorige week ook op die balk vanuit een sprong..dus?? Manzano, ik vind het nogal vaag wat je nu bedoelt, ik spring zelf ook Z en we weten echt wel wat we doen. Kapje, wat hoeft maar 1 keer mis te gaan, dat kan toch altijd bij alles? Je paard kan na 8 jaar toch ook struikelen in de bak en zijn been breken, gatver wat een belerend toontje. Verdere discussie graag per Pb zodat we dit topic niet verder storen.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:31

en het is niet zo dat dit de eerste keer in haar leven is dat ze een breedte sprong neemt, dat doen we wekelijks. De WATERBAK is alleen voor de eerste keer. Als je de plassen water niet meetelt tenminste.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:59

evitatinkle schreef:
sorry hoor maar waar gaat dit over?? discussie over of een paard wel of niet eens een verkeerde pas kan zetten. Dan moet je helemaal niet gaan springen want zelf een grondbalk kan dan levensgevaarlijk zijn.
Arabel landde vorige week ook op die balk vanuit een sprong..dus?? Manzano, ik vind het nogal vaag wat je nu bedoelt, ik spring zelf ook Z en we weten echt wel wat we doen. Kapje, wat hoeft maar 1 keer mis te gaan, dat kan toch altijd bij alles? Je paard kan na 8 jaar toch ook struikelen in de bak en zijn been breken, gatver wat een belerend toontje. Verdere discussie graag per Pb zodat we dit topic niet verder storen.

Volgens mij moet je het topic nog maar een keer lezen en dan snap je het misschien wel.
Ik vind het toontje van: ik ken haar al 8 jaar, DUS ze springt het echt wel ook nogal misplaatst. Het was een goed bedoelde waarschuwing. Wat ik met die Z-opmerking bedoel is dat het niet uitmaakt hoe goed een paard kan springen. Ze kunnen altijd verkeerd landen en dan is een losse grondbalk in of na een sprong gevaarlijk. Ik heb helaas meerdere keren een paard erop zien sneuvelen en daarom ben er zo op tegen. Op concoursen leggen ze ook meestal een lat neer om een breedte sprong te omgrenzen.
Tuurlijk kan een paard bij het struikelen ook z'n been breken, dat kan ook in de wei en zelfs op stal, maar dat zijn risico's. En risico's probeer je normaal gesproken zoveel mogelijk uit te sluiten of te verminderen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 23:01

manzano schreef:
evitatinkle schreef:

Volgens mij moet je het topic nog maar een keer lezen en dan snap je het misschien wel.
Ik vind het toontje van: ik ken haar al 8 jaar, DUS ze springt het echt wel ook nogal misplaatst. Het was een goed bedoelde waarschuwing. Wat ik met die Z-opmerking bedoel is dat het niet uitmaakt hoe goed een paard kan springen. Ze kunnen altijd verkeerd landen en dan is een losse grondbalk in of na een sprong gevaarlijk. Ik heb helaas meerdere keren een paard erop zien sneuvelen en daarom ben er zo op tegen. Op concoursen leggen ze ook meestal een lat neer om een breedte sprong te omgrenzen.
Tuurlijk kan een paard bij het struikelen ook z'n been breken, dat kan ook in de wei en zelfs op stal, maar dat zijn risico's. En risico's probeer je normaal gesproken zoveel mogelijk uit te sluiten of te verminderen.

Amen

ontopic

superleuk paardje!
springt supernetjes zeg

layspays

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 23:18

Ik zal zelf ook nog even een reactie geven...

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties!! Arabel vindt het inderdaad super gaaf om te springen en doet niets liever !!

Even over die balkjes: ze lagen niet ver uit elkaar, het was niet eens de helft van de waterbak. Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat daar een risico aan vast zit maar met paarden omgaan is en zal ook altijd een risico blijven. Ik rij al heel lang op Arabel en het voelde goed, als ik geen goed gevoel had gehad, had ik het ook niet gedaan!
We hebben Arabel wel eens los in de bak en dan leggen we drafbalkjes neer, en wat doet madame dan... : i.p.v. dat ze over de balkjes heen draaft, SPRINGT ze eroverheen met een reuze mega sprong!!
Maar goed, dit allemaal ff terzijde want we gaan weer off topic

In ieder geval hebben Arabel en ik ontzettend genoten en ook veel geleerd!

Jeetje wat was die waterbak gaaaaaafff!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:03

layspays schreef:
Jeetje wat was die waterbak gaaaaaafff!!!

Kan ik me goed voorstellen . Vind het ook een heel gaaf paardje!!